Barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. februar 2008

Lullaby

Det her virker som et temmelig dumt spm men min svigerinde fødte i Januar en dreng og jeg føder jo til Maj, vi snakker så om at holde barnedåb sammen. Men men, hvordan nu. For kan man "bestille" barnedåb for et barn der ikke er født? Det regner jeg ikke med, men hvor hurtigt efter barnet er født kan man så bestille tid? Når sygesikringskortet er kommet eller....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2008

Lillemy60

Det kommer an på hvor godt du kender præsten i den kirke i hører til :)

Man kan normalt ikke bestille dagen til dåb, inden der er et cpr nr. Det har du to minutter efter barnet er født. Der hvor min søn blev døbt, kender jeg præsterne rigtig godt, den ene har jeg haft samtaler med en overgang. Jeg ønskede at hun skulle døbe min søn, og allerede i januar 07 (han er født marts 07) aftalte vi at han skulle døbes den 13 maj. Så vi reserverede dagen og ligeså snart han var født planlagde vi det. Så det kommer nok lidt an på hvor godt du kender præsten ;)

Anmeld

29. februar 2008

MorCamilla

Vi kunne også først bestille Mikkels dåb efter han var blevet født (heldigvis da, for ellers havde vi skulle vente rigtig længe på dåben, da han blev født 3 mdr før tid)
Da vi så kom hjem fra sygehuset fik vi bestilt en tid i kirken.. (præsten bad og hans person nr) Men vi fik den dag vi havde ønsket :D også selv om han var blevet døbt på sygehuset (pga den tidlige fødsel) Den eneste forskel var at præsten ikke gav ham vand på hovedet.. men sagde ellers det samme som til "normale" dåber...
Men jeg tror også at hvis du snakker godt med præsten kan få ham til at sætte datoen inden babyen er født, men jeg ved det ikke....(?)
Held og lykke med det her fra..

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.