Mine tvillinger er lige blevet 6 måneder gamle, og det er jo dejligt nok, men den ene lider desværre stadig af massive søvnproblemer.
Noa har siden helt spæd haft svært ved at falde i søvn. Da hun kun var en måneds tid gammel, kunne hun være vågen en hel dag uden at falde i søvn, selvom jeg gjorde, hvad jeg kunne.
Nu tager hun nogle lure om dagen og sover da også det meste af natten, men det er aldrig uden problemer.
I nat er hun nok vågnet 10 gange, og hun vågner med et vræl, så både jeg, min mand og hendes tvillingesøster vågner. Det er dybt frustrerende, for så har vi igen to babyer, der skal lægges til at sove, og det kan der godt gå noget tid med. Desværre har vi ikke et ekstra værelse til rådighed, hvor vi kunne have lagt søsteren ind og sove.
Hun sover for det meste i midten af dobbeltsengen, da det er noget nær umuligt at få hende til at sove i egen seng. Det kan ikke være sulten, der trykker, for jeg ammer hende stadig omkring hver tredje time. Hun virker i øvrigt meget anspændt i hele kroppen.
Jeg føler, jeg har prøvet alt. Hun får massage hver dag, hun har været til lægen, går til fysioterapi, til kiropraktor, til noget der hedder Body Stress Release, til kraniosakralterapi, og de siger alle sammen, at der ikke er noget i vejen med hende.
Men hvorfor har hun så så svært ved at sove? Jeg startede arbejde, da de kun var fire måneder gamle, og desværre laver jeg mange fejl, da jeg er konstant træt og uoplagt.
Hvad skal jeg dog gøre?!!!