Den mest fantastiske dag:-))))))))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. januar 2009

Tina2

Vi sku ha besøg af bankmanden idag, var faktisk lidt nervøse for det, pga finanskrise osv (vi skal jo bygge om- og til)

Det gik bare over ALT forventning!!!!!
Han vurderede huset og syntes bare det hele lød super godt, altså det vi vil lave ved huset, så vi ku sagtens låne de 300.000 kr til om- og tilbygning:-))))))

Tilmed er forbrugslån nu en by i Rusland for os!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvor ER det bare fedt at slippe af med det pis-lån!!!!!

Og det koster os jo så faktisk ikke noget at låne til renoveringen, da der jo kommer en del penge fri fra forbrugslånet:-)

Så vi er bare så glade og glæder os til at komme igang med det hele... Nu skal vi bare ha sendt tegninger af huset ind til kommunen, men det blir vist ikke noget problem at få det godkendt, da det er der hvor vores udestue lå, der skal bygges til, og den blev jo så godkendt, da de tidligere ejere byggede den.... Og vores grund er jo stor (1200 m2) så heller ikke der skulle der blive noget:-)

Knus Tina- som bare er ski' glad idag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Godt nogen har haft en god dag Jeg har bare haft en møgdag... mmm...

Men nu har jeg lige sunget lidt, så hjalp det lidt på det ... Min og Filucas klub

Dejligt for jer, at tingene kan lade sig gøre.

KRAM

Anmeld

19. januar 2009

Fines mor

Tina2 skriver:

Vi sku ha besøg af bankmanden idag, var faktisk lidt nervøse for det, pga finanskrise osv (vi skal jo bygge om- og til)

Det gik bare over ALT forventning!!!!!
Han vurderede huset og syntes bare det hele lød super godt, altså det vi vil lave ved huset, så vi ku sagtens låne de 300.000 kr til om- og tilbygning:-))))))

Tilmed er forbrugslån nu en by i Rusland for os!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvor ER det bare fedt at slippe af med det pis-lån!!!!!

Og det koster os jo så faktisk ikke noget at låne til renoveringen, da der jo kommer en del penge fri fra forbrugslånet:-)

Så vi er bare så glade og glæder os til at komme igang med det hele... Nu skal vi bare ha sendt tegninger af huset ind til kommunen, men det blir vist ikke noget problem at få det godkendt, da det er der hvor vores udestue lå, der skal bygges til, og den blev jo så godkendt, da de tidligere ejere byggede den.... Og vores grund er jo stor (1200 m2) så heller ikke der skulle der blive noget:-)

Knus Tina- som bare er ski' glad idag)

det var da dejligt, så kan i komme lidt videre.. altså de kloge siger jo også, at denne krise slet slet ikke har noget på sig, hvad angår det private forbrug. Det er vist mest medierne der skaber opmærksomheden, læg mærke til at bankerne faktisk slet ikke ville ha en bankpakke!!!

Anmeld

19. januar 2009

Tina2

Ja, men vi var nu lidt nervøse alligevel, syntes egentlig det hele så lidt træls ud:-S Men han fik bare lige styr på det hele, og det ser da faktisk ud til vi får et par tusinde mere til os selv hver måned nu herefter :-D

Anmeld

20. januar 2009

Susan1978

Ei det lyder sgu da super fedt Tina..

Jeg glæder mig stadig til den dag jeg kam komme op og se jeres snart ikke så nye hus mere.

Har jo i tankerne at finde et sommerhus eller noget i nordjylland for det gavekort jeg vandt nede på arbejde.
så kunne vi jo komme forbi.

men jeg ved sørme ik helt hvor det skal være.

Susan

Anmeld

20. januar 2009

Muslingen

Super fedt. Tillykke me det. Hvor meget skal i have lavet?

Vi skal også have lavet tag og facade, men det koster simpelthen så meget at vi ikke har råd til det hele. Vi har fået 2 tilbud - et på 900.000 og et på 380.000 for det samme arbejde. Det første var helt klart for dyrt, men nu er vi bekymrede for om det andet er for billigt. Måske har han ikke fået det hele med og så risikerer vi bare ekstra regninger bagefter og det har vi ikke råd til. Vi har kun liiige de 380.000. Håndværkeren har fået 2 bedømmelser inde på "anmeld en håndværker". Den ene er helt i top og den anden er helt i bund. Så det bekymrer jo også lidt.
Nå bare lidt hælden vand ud af ørerne herfra.....

KH Fie

Anmeld

20. januar 2009

Heidimed lea

fantastisk Tina så må i på den med byggeriet. puha hårdt når det står på men super duper godt når det er færdig.

dejlig i kunne låne til det.

du spurgte til Rasmus så må hellere svare nu(bedre sent end aldrig) synes han er lidt nede med sygdom for tiden, fik feber i weekend ige, og han klager over hans ører gør ondt så nu må han og nico til ørelæge denne uge. han er på fast astma medicin nu og hoster ikke lige nu.

bliver godtnok spændende med Filuca og hendes allergier.

du må få babybjørnstolen igen nu. Nicolaj det lille myr er farlig i den nu, for han læner sig frem så han kan komme ud af den, vil jo sådan pille nu den bisse.

jeg er iøvrigt ved at sætte billeder ind i mit album her på siden så kan du se hvor stor Nicolaj bliver hvis du altså har lyst
knus Heidi

Anmeld

20. januar 2009

Tina2

Susan1978 skriver:

Ei det lyder sgu da super fedt Tina..

Jeg glæder mig stadig til den dag jeg kam komme op og se jeres snart ikke så nye hus mere.

Har jo i tankerne at finde et sommerhus eller noget i nordjylland for det gavekort jeg vandt nede på arbejde.
så kunne vi jo komme forbi.

men jeg ved sørme ik helt hvor det skal være.

Susan

Hey Susan....

Jamen kom da endelig! Nu skal vi jo snart igang, men jeg synes bestemt I skal komme op og besøge os, og Nordjylland er jo et fantastisk sted at være i sommerhus:-)
Der er Løkken og Blokhus som er rigtig lækkert ud til Vesterhavet, men også rigtig mange andre steder :-)

HÅBER at se jer her i løbet af sommeren eller hvornår I nu regner med at tage herop :-)

Knus Tina

Anmeld

20. januar 2009

Tina2

Muslingen skriver:

Super fedt. Tillykke me det. Hvor meget skal i have lavet?

Vi skal også have lavet tag og facade, men det koster simpelthen så meget at vi ikke har råd til det hele. Vi har fået 2 tilbud - et på 900.000 og et på 380.000 for det samme arbejde. Det første var helt klart for dyrt, men nu er vi bekymrede for om det andet er for billigt. Måske har han ikke fået det hele med og så risikerer vi bare ekstra regninger bagefter og det har vi ikke råd til. Vi har kun liiige de 380.000. Håndværkeren har fået 2 bedømmelser inde på "anmeld en håndværker". Den ene er helt i top og den anden er helt i bund. Så det bekymrer jo også lidt.
Nå bare lidt hælden vand ud af ørerne herfra.....

KH Fie

Hold da op, det var da en VOLDSOM forskel!!!!!!

Vi havde en udestue i enden af huset (forlængelse af stuen) og den har vi raget ned og det er så det stykke der skal bygges til (32 m2), det blir et stort glasparti op i kip og loftet går sådan nærmest op i en pyramide.... Det vender mod syd, så der blir godt varmt om sommeren, men også LÆKKERT med alt det lys og der blir så store glasdøre ud til en stor terrasse:-)

Der hvor køkkenet er nu skal der laves et ekstra værelse, og vi skal så ha nyt køkken andet sted, og forgangen skal laves om til kontor, så der skal døren tages ud og vindue i istedet for.

Så skal der laves gulvvarme i hele køkken alrummet og måske gangen og så skal der klinker i køkken og gang + trægulve i stuen......

Uhh, ordentlig omgang, men glæder mig så meget til det er færdigt:-)

Thomas laver næsten det hele selv:-) Min far og hans far hjælper..... Thomas er jo uddannet elektriker og det eneste han har lidt svært ved er VVS og min far er VVS-installatør og smed:-) Hans far kn også nærmest alt håndværkerarbejde, så det er bare lækkert, for man når sgu ikke langt med pengene hvis der skal håndværkere på det hele....

Der er dog visse ting hvor vi vil ha håndværkere på....

Mht ekstra udgifter, så fortalte min massør Jan om deres byggeprojekt og han sagde det var MEGET vigtigt når man holder møde om det at få på skrift at ALT er med i prisen, så de ikke bare kan komme med regninger på alle mulige småting, ALT skal være med i prisen, så husk det......!!

Knus Tina

Anmeld

20. januar 2009

Tina2

Heidimed lea skriver:

fantastisk Tina så må i på den med byggeriet. puha hårdt når det står på men super duper godt når det er færdig.

dejlig i kunne låne til det.

du spurgte til Rasmus så må hellere svare nu(bedre sent end aldrig) synes han er lidt nede med sygdom for tiden, fik feber i weekend ige, og han klager over hans ører gør ondt så nu må han og nico til ørelæge denne uge. han er på fast astma medicin nu og hoster ikke lige nu.

bliver godtnok spændende med Filuca og hendes allergier.

du må få babybjørnstolen igen nu. Nicolaj det lille myr er farlig i den nu, for han læner sig frem så han kan komme ud af den, vil jo sådan pille nu den bisse.

jeg er iøvrigt ved at sætte billeder ind i mit album her på siden så kan du se hvor stor Nicolaj bliver hvis du altså har lyst
knus Heidi

Hej Heidi, ja det er simpelthen bare så fedt:-) Thomas har lige knævret i tlf med Avi's Kristian så han er HELT sikker på hvad der skal sendes ind sammen med tegningerne til godkendelse, og de vebtede kun 3 uger (de siger jo ellers 8 uger) :-)))))

Hvor lyder det da træls med Rasmus.... Jeg håber det hjælper med medicinen og I kan holde hosten væk:-S

Filuca har været ret snottet, men det er vist ved at gå i sig selv igen, heldigvis, for kommer hun først til at hoste (gør hun ofte ved forkølelse) ja så er det sgu ikke til at komme til livs! Kan simpelthen ikke få hende til at tage Biostraht, men Milas får det hver dag.....

Huha ja, den stol lænede Milas sig også hurtigt frem i, og så er det altså ikke så fedt:-S Jeg får den bare, når vi ses:-)

Vil da lige smutte ind og se dine billeder :-)

Knus og god bedring!

Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.