Sabina skriver:
Hej de' damer :-)
Jeg var til mit 8 ugers tjek idag (Endelig) *
Nårh, men sagen er den at mit bækken åbenbart stadig er ''skadet'' efter jeg havde bækkenløsning sidst i min grviditet. Nu siger lægen at jeg skal tage til fysioterapi, og få nogle øvelser som jeg kan lave, så jeg måske ikke har så ondt mere. MEEEN.
Jeg gik jo også til fysioterapeut da jeg havde bækkenløsning. Og der sagde min fys'' at han ikke kunn hjælpe mig mere nu, eftersom jeg havde fået bækkenløsning, og trokanerbæltet virkede ikke..
Så er der nogle af jer skønne damer, som også har haft bækkenløsning, og som derefter skulle træne det stille op, med nogle hjemmeøvelser, hvis ja kom MEGET GERNE med nogle af øvelserne eventuelt et link. til en hjemmeside..
Kunne være rart at sparer de penge for en fys''
mandags krammer herfra 
Jeg er slet ikke sikker på at vejen frem er at træne det bækken i første omgang. Jeg har måttet sætte mig en del ind i det pga massiv og meget slem bækkenløsning under min graviditet (fødte for 8 mdr). Bækkenløsning er sådan en lidt tricky diagnose og mange både læger og fys ved faktisk ikke nok om det.
Hvis man har en reel bækkenløsning (altså hvor bækkenet er ustabilt/ et eller flere led er ustbile) så hjælper det ikke noget at træne. Det svarer til hvis du havde et knæ der var gået af led og var ustabilt og så lægen sagde at du bare skulle træne det væk. Der skal hvile og ro til.
Det er vigtigt at få afklaret om bækkenet er skævt (altså om leddene i bækkenet sidder som de skal...det kan en kiropraktor som har forstand på det eller endnu bedre en reumatolog gøre). Hvis alle led sidder som de skal, så skal der vile og ro til. Og intet andet. Tiden skal have lov at arbejde.
Med tiden så forsvinder det stof som kroppen udskiller når du er gravid som så gør alle led i kroppen ekstra bløde. Når det sker (og det gør det først 100 % efter ammestop og noget tid) så hjælper det på dit bækken. Tiden arbejder jo også til din fordel, men du skal være god ved dig selv og følge de regler som du nok har hørt før... fx ikke sidde i skrædderstilling, ikke sidde med benene over hinanden, ikke gå længere end det gør ondt osv. Hvis du ikke har hørt om disse regler, så tjeck det her link ud: http://baekkenloesning.dk/?pid=1 Dem kan du også skrive til og få hjælp og råd og der er foldere du kan downloade og læse. Du kan skrive og spørge dem til råds inden du går ind i noget behandling, så kan de fortælle om det er en god ide, for de ved hvad det drejer sig om og det gør læger og fys desværre langt fra altid.
For mit vedkommende (og det var en meget slem bækkenløsning hvor jeg til sidst sad i kørestol når vi var ude til kontrol på sygehuset) så er det blevet markant bedre nu har 8 mdr efter jeg har født, men ting tager bare tid. Man siger at ligeså længe som du har haft bækkenløsning, lige så længe tager det at komme sig over det igen.
Træning der er god for dit bækken er mild fysiopilates som er tilrettelagt efter din diagnose. Men husk det må ikke gøre ondt.
Kram og håber alt det bedste for dig