Macrolf skriver:
Jeg har som skrevet i tidligere tråd tabt mig meget, 55 kg.
Nu er jeg nået dertil hvor jeg skal lære at holde vægten, i følge madlog (hvor jeg har skrevet at jeg har stillesiddende arbejde og ikke dyrker motion - selv om jeg går en masse på jobbet og løber 5 km 3 gange om ugen) må jeg få omkring 1600 kcal for at holde vægten.
Jeg kan bare ikke få mig selv til at bare gå over 1000 kcal om dagen. Jeg fik en grov bolle i formiddag og det endte med at jeg smed det meste ud, syntes ikke den var alle de kcal værd.
Hvad gør I andre og hvordan slipper I skrækken for at tage på igen?
Ps: Plejer at veje mig hver dag, nu er jeg gået over til onsdag og lørdag for måske at kunne slappe lidt af omkring det..
Hvis jeg var dig, ville jeg trappe langsomt i kalorier i stedet for at tage ét stort spring. På den måde finder du også selv ud af, hvor langt du kan gå op uden at tage på - For som du ved, er madlogs estimater netop estimater. Men op i kalorietal skal du i hvert fald, så du ikke taber dig emre. Du behøver jo ikke fylde dem ud med tomme kalorier. Hvad med at nyde en rugbrød med et tykt lag avocado og pålæg fx? Så får du de sunde fedstoffer og flere kalorier

Jeg tabte selv 25 kg på madlog, men blev så gravid. Men min plan, når jeg har tabt graviditetskiloene, er at jeg vil trappe langsomt op. Det tror jeg er bedst.
Jeg kan sige det sådan, at jeg gik direkte fra 1300 til 2000 kcal, da jeg blev gravid, og det store spring kunne jeg slet ikke håndtere.
Tillykke med det flotte vægttab!
Anmeld