et spørgsmål til jer, som også døjer med bækkenløsning ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Filippa & Liva

- Oplever I også smerter helt nede ved inderlårene og kønsbenet?

Jeg har desværre fået bækkenløsning som nu er gået hen og blevet rigtig slemt, derfor har jeg fået besked på at forholde mig i konstant ro ...

Jeg har enormt mange smerter hele vejen rundt om mit bækken, hele lænden især og smerter som bevæger sig opad i min ryg.

Derudover oplever jeg også kraftige smerter helt nede ved inderlårene og ja, nærmest ved hele mit underliv også?

Er det normalt at smerterne ved bækkenløsning også viser sig der??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Mor Christa

Ved ikke om det er normalt, menjeg havde bækkenløsning, og jeg havde også ondt der helt oppe ved inderlårets "start" .. Og jeg har det stadig nogen gange (min søn er 9 mdr .. )
Men snak med din fys om det - hvis du går til fys ? Hun/han kan hjælpe dig med lidt øvelser og noget god massage

Anmeld

13. september 2011

Filippa & Liva

MissChrista skriver:

Ved ikke om det er normalt, menjeg havde bækkenløsning, og jeg havde også ondt der helt oppe ved inderlårets "start" .. Og jeg har det stadig nogen gange (min søn er 9 mdr .. )
Men snak med din fys om det - hvis du går til fys ? Hun/han kan hjælpe dig med lidt øvelser og noget god massage

Øv, at du stadig har problemer med bækkenet efter fødslen.

Jeg skal have massage torsdag og det glæder jeg mig meget til, håber det kan løsne lidt op for alle de smerter jeg har!

Anmeld

14. september 2011

Mor Christa

BigBabyWish skriver:

Øv, at du stadig har problemer med bækkenet efter fødslen.

Jeg skal have massage torsdag og det glæder jeg mig meget til, håber det kan løsne lidt op for alle de smerter jeg har!

Uhh, det kan jeg godt forstå..
Jeg havde ret ondt de dage jeg fik massage, men så dagen efter var det skøøønt Krrydser for, at det blvier godt for dig  

Anmeld

14. september 2011

SaNiNa

ja det gør jeg, men har sådan et lækkert bælte som virkelig hjælper på det.

Smerterne kommer af de led som bliver stryket og belastet nu her under graviditeten. Kan anbefale fys. det har været rigtig rigtig godt for mig.

Anmeld

14. september 2011

BettyBoop

Hej! Ja, jeg har også begyndende bækkenløsning (hvis man kan kalde det det) - jeg kan stadig gå lidt omkring, men meget langsomt og ofte gør det bare SÅ ondt! Det er også foran lige over skambenet og det stråler langt ned i mine inderlår! Jeg tror det er ganske normalt. Jeg har også lige fået anbefalet fys. Og vil meget gerne prøve det...

Gad vide om man kan få henvisning fra lægen eller tilskud til det på den måde? (er studerende... )

Anmeld

14. september 2011

Gaia

Det er meget normal, hvis du har den bækkenløsning hvor alle de tre led er påvirket. Dem lige under lænden ved "skille linjen" og den ved sumfysen. Du kan læse om det ved at søgepå bækkenløsning . Men lyder som om du har den grimme bækkenløsning . Håber du finder en måde at slippe for nogle af smerterne..evt få henv. Til fys. Det skulle have en positiv effekt. God bedring.

Anmeld

14. september 2011

SussieThyssen

BigBabyWish skriver:

- Oplever I også smerter helt nede ved inderlårene og kønsbenet?

Jeg har desværre fået bækkenløsning som nu er gået hen og blevet rigtig slemt, derfor har jeg fået besked på at forholde mig i konstant ro ...

Jeg har enormt mange smerter hele vejen rundt om mit bækken, hele lænden især og smerter som bevæger sig opad i min ryg.

Derudover oplever jeg også kraftige smerter helt nede ved inderlårene og ja, nærmest ved hele mit underliv også?

Er det normalt at smerterne ved bækkenløsning også viser sig der??

Ja..de viser sig her og der og alle vegne.
De kan endda vise sig i nakke og skuldre, fordi kroppen prøver at kompensere for smerterne ved at trække anderledes i muskelgrupperne.

Et godt råd er, at du går til en fys og får nogle øvelser og meget gerne gå i varmtvandsbassin til aflastning.
Og så skal du huske at alt skal laves med SAMLEDE ben.
Du skal huske at samle benene når du fx stiger ind og ud af en bil.
Rejser og sætter dig, og at sidde med dem lige ud for dig.
Ikke noget med at sidde i dybe bløde stole og sofaer. Husk kroppen skal holdes lige.
Når du ligger ned, er det vigtigt at du har en pude mellem benene, så dit overlår ikke synker ned imod dit underste ben, men holdes vandret ud fra kroppen.

Det er utroligt vigtigt at du passer godt på dig selv også efter fødslen, så du ikke får det kronisk.

Er der noget du ellers vil vide, så skriv bare.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. september 2011

babymus77

Øv øv det er ski da træls!!! Jeg havde bækkenløsning ved mit sidste barn!! Var til fys hvor jeg fik nogle øvelser som ku aflaste hjemme... Så som bælte, plastik poser i seng, som aflaster når du vender og drejer dig, samt skal op a sengen!!! Ligeledes på fører sædet så du ikke laver store vrid når du skal ud af bilen!!!! Akupunktur og graviditets massage er også godt!!!! Held og lykke videre med det!! Mit var godt som væk efter fødslen ;-)

Anmeld

18. september 2011

Filippa & Liva

Hej piger ...

Tusind tak for jeres svar, jeg døjer stadig med utrolig mange smerter pga. bækkenløsningen men skal nu begynde fast hos en fys for at få massage samt nogle øvelser som måske kan hjælpe og aflaste indtil termin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.