Har svært ved at få det hele til at hænge sammen økonomisk pt. Den kan LIGE gå, men mange måneder er jeg nødt til at "stjæle" penge fra min budgetkonto for at få det til at løbe rundt, i stedet for at de bliver der som de skal.. Og jeg føler, at jeg har brug for en periode med ordentligt overskud, så jeg kan få hovedet ovenvande igen og få det hele til at gå op i en højere enhed.
Lige nu er mine eneste indtægter SU + SU-lån. Jeg har ikke mulighed for at tage et job, fordi jeg skal på et års barsel nu. Derfor overvejer jeg at tage forsøgerlån, så mit lån forhøjes med de der 1400 ca. om måneden.
På den anden side har jeg det i forvejen enormt dårligt med, at jeg har lån. Og det bliver jo ikke ligefrem bedre af, at jeg så forhøjer lånebeløbet. Min drøm er, at når jeg er færdig med barsel, kan jeg tage et deltidsjob og så supplere forskellen på min nuværende indtægt og indtægt ved SU+job op med lån, så jeg ikke låner det fulde beløb.
Men hvad ville i gøre? Er det en dårlig idé? Jeg hader at skulle stå med lån. Det er dog mit eneste lån, og jeg har ingen kvik-lån, dumme lån eller andet, og er aldrig i minus på kontoen. Den går LIGE, men det er meget stramt, og jeg tror det bliver svært nu her den næste tid uden den ekstra indtægt...
Anmeld