barsel under sosu hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Anonym trådstarter

Hvordan er reglerne hvis man bliver gravid under uddannelse til sosuhjælper eller assistent?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvordan er reglerne hvis man bliver gravid under uddannelse til sosuhjælper eller assistent?

Så går du på barsel med din elevløn, sådan som jeg har forstået det. 

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Så går du på barsel med din elevløn, sådan som jeg har forstået det. 

det tænkte jeg også at det nok var sådan det hang sammen. tak for svar

Anmeld

12. september 2011

Anonym skriver:

det tænkte jeg også at det nok var sådan det hang sammen. tak for svar

Selv tak. Det er noget med at du også må gå fra noget tidligere, da arbejdet jo er tungere end så mange andre fag.

Held og lykke med det. 

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Selv tak. Det er noget med at du også må gå fra noget tidligere, da arbejdet jo er tungere end så mange andre fag.

Held og lykke med det. 

tænker at det hedder 8 uger før - lige som pædagogerne

Jeg står ikke og er gravid eller lign, overvejer bare min fremtid, og som ledig efter barsel overvejer jeg at læse videre da det nok er nemmere at komme ind på et studie frem for at få sig et job.

Anmeld

12. september 2011

Anonym skriver:

tænker at det hedder 8 uger før - lige som pædagogerne

Jeg står ikke og er gravid eller lign, overvejer bare min fremtid, og som ledig efter barsel overvejer jeg at læse videre da det nok er nemmere at komme ind på et studie frem for at få sig et job.

Jeg det skal nok passe. Ok held og lykke med fremtidsplanerne! 

Anmeld

12. september 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Det som du skal være opmærksom på når du er elev i hvertfald som sosu assistent så det gælder nok også som hjælper. Det er at den kommune som ansætter dig godt må fyre dig, hvis du fx skal sygemeldes fx pga bækkenløsning eller andet.

Jeg var/er i gang med assistenten og skulle sygemeldes allerede i uge 17. Den kommune jeg er ansat i måtte godt fyre mig (snakkede med FOA om dette også og den er god nok) Blev dog ikke fyret og får lov til at forsætte hvor jeg slap bagefter.

Så jeg ville lige tage kontakt til FOA og spørge om alt, fx som i min situation, og hvis du går til uge 32. hvordan det hele ser ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.