Eller har du gennemført en graviditet?
Fik du ekstra scanninger og holdt de ellers godt øje med dig/jer? Fortæl meget meget meget gerne
Jeg har været gravid to gange før, begge gange endte i spontan abort. Vi begyndte at prøve at blive gravid i nov 2009.
1 gang begyndte jeg at bløde 5 dage efter at vi havde fundet ud af at jeg var gravid (jeg var i 5-6 uge)(maj 2010), vi ringede til vagtlægen og tog akut på sygehuset hvor jeg blev scannet. Scanning viste at jeg havde været gravid men ikke var det længere. Da lægen gjorde det klart at jeg havde aborteret blev min kæreste så chokkeret at han besvimede (meget udbehageligt).
Jeg blev gravid anden gang direkte efter den første abort, så vi var meget bekymrede for om det ville gå denne gang, derfor blev der holdt ekstra øje med mig. Jeg scannet flere gange og fik hver gang at vide at alt var godt, og mine blodprøver var fine. Da jeg var omkring 7-8 uger henne var jeg igen til scanning, (en uge efter at have været det sidst) men denne gang var lægen ikke helt tilgreds med hvad hun så, det var 5 forskellige læger inde og scanne mig, og ingen ville rigtig fortælle os hvad der foregik. Da lægeren var færdige fik vi at vide at gestationssækken var tom (der var intet barn) og de gav mig nogle piller så min krop kunne abortere. Efter 2 dage var der stadig ikke sket noget, så de undersøgte mig og besluttede at der skulle en udskrabning til. Udskrabningen blev bestilt til dagen efter kl 12. Jeg fastede fra midnat og tog ned på sygehuset kl halv 12 som aftalt, og fandt til min skræk og rædsel ud af at jeg, på grund at renovering skulle ligge på barselsgangen og høre babygråd og nybagte fædre. Jeg kom ikke på oberationsbordet før kl 5, og da jeg vågnede havde jeg mange smerter, men måtte ikke få mere smertestillende. Min kæreste skældte personalet ud og overtalte dem til alligevel at give mig mere smertestillende. Som om alt dette ikke var nok, skulle jeg mod forventning (vi troede vi for længst ville være kommet hjem) spise på sygehuset. Jeg er glutenintolerent, hvilket jeg flere gange, både på diverse formularer og mundtligt havde gjort opmærksom på, trods det fik jeg serveret mad jeg ikke kunne tåle og derfor ikke spise. Alt i alt en dårlig oplevelse.
Nu er jeg gravid igen og er i 17 uge. Alt ser ud til at være i orden, men vi er selvfølgelig bekymrede. Vi har fravalgt ekstra observation, pga vores tidligere oplevelse.
Undskyld det blev lidt langt.
Anmeld