Vil ikke sove i barnevognen mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.491 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. september 2011

heidi30

Hej,

Malte er 13 mdr. snart og igår og idag, har vi ikke kunne få ham til at sove i barnevognen. Tidligere idag gik min kæreste en tur med ham i barnevognen og han blev træt undervejs så han blev lagt ned og faldt i søvn. 

Men nu her når han skal sove til middag rejser han sig op hele tiden, hiver stofbleen væk  og klapper kalechen (staves) ned. Nu har jeg puttet ham oppe i hans seng og det gjorde jeg også igår. Men jeg kan høre han ligger og snakker nu, selvom han er ret træt.

Nogen som har oplevet at deres børn fra den ene dag til den anden ikke ville sove i vognen mere?

Er lidt spændt på om DP. kan få ham til det imorgen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

K&S

heidi30 skriver:

Hej,

Malte er 13 mdr. snart og igår og idag, har vi ikke kunne få ham til at sove i barnevognen. Tidligere idag gik min kæreste en tur med ham i barnevognen og han blev træt undervejs så han blev lagt ned og faldt i søvn. 

Men nu her når han skal sove til middag rejser han sig op hele tiden, hiver stofbleen væk  og klapper kalechen (staves) ned. Nu har jeg puttet ham oppe i hans seng og det gjorde jeg også igår. Men jeg kan høre han ligger og snakker nu, selvom han er ret træt.

Nogen som har oplevet at deres børn fra den ene dag til den anden ikke ville sove i vognen mere?

Anton har læææænge rejst sig op i barnevognen mange gange inden han giver op og falder i søvn, vi plejer at lade ham sidde lidt inden vi går ud og lægger ham ned - nogle gange er han faldet i søvn siddende op med hovedet på forlæderet

Anmeld

11. september 2011

heidi30

K&S skriver:

Anton har læææænge rejst sig op i barnevognen mange gange inden han giver op og falder i søvn, vi plejer at lade ham sidde lidt inden vi går ud og lægger ham ned - nogle gange er han faldet i søvn siddende op med hovedet på forlæderet

Det gjorde vi faktisk også igår da han var ret træt sidst på eftermiddag, måtte han have en lur mere. Så da sad han faktisk bare og kigge og pludselig havde han lagt sig ned og var faldet i søvn.

Men jeg er også bange for at han blir kold osv. men jeg kunne bare give ham mere tøj på selvfølgelig hvis det fortsætter sådan her.

Tak for dit svar.

Anmeld

11. september 2011

anetteogjesper

Da min den mellemste fandt ud af hun kunne rejse sig op, måtte vi bruge to dage, hvor vi faktisk stod ved barnevognen og holdt øje med hende. Først så hun kunne se os og så rykkede vi stille og roligt væk, men vi blev der, så når hun prøvede at sidde op, så lagde vi hende ned. Til sidst overgav hun sig bare og lagde sig til at sove og derefter havde vi ikke noget problem

Anmeld

11. september 2011

heidi30

anetteogjesper skriver:

Da min den mellemste fandt ud af hun kunne rejse sig op, måtte vi bruge to dage, hvor vi faktisk stod ved barnevognen og holdt øje med hende. Først så hun kunne se os og så rykkede vi stille og roligt væk, men vi blev der, så når hun prøvede at sidde op, så lagde vi hende ned. Til sidst overgav hun sig bare og lagde sig til at sove og derefter havde vi ikke noget problem

Jeg tror det er lidt det samme her også, han gør det fordi han har fundet ud af at han kan. Men det virkede faktisk bedst igår da vi ikke holdt øje med ham, altså lod ham stå ude så vi ikke gav ham opmærksomhed.

Jeg er dog spændt på hvad Dp gør imorgen og så må vi bare begynde at putte ham indenfor hvis det andet ikke virker mere.

Anmeld

11. september 2011

mor til lille emma

heidi30 skriver:

Hej,

Ohh ja, det kender jeg alt til.. Emma er 13½md og for 2 mdr siden startede hun på det. Der gik 3 uger og jeg kunne ikke få hende til at sove i den vogn, jeg opgav og lagde mig sammen med hende i vores soveværelse, MEN så sagde min dp til mig, at jeg bare skulle stille hende ud under et træ og hver gang hun rejste sig, skulle jeg sige sov godt eller hvad jeg nu plejede og så ligge hende ned og gå om bagved vognen.. Gentag når hun rejser sig... Ja der kunne gå 2 sekunder og så rejste hun sig igen, men mig hen til vognen og ligge hende ned og sige godnat og sådan fortsatte jeg.

Da hun efter ½ time faldt i søvn var det bare en sejr!

Der er gode dage og dårlige dage stadig, gode rejser hun sig slet ikke, dårlige tager det 1½ time.. Men hun skal have lov at ligge og pludrer og klappe kalechen elelr tage benene over overlaget hvis hun vil det, men rejser hun sig, så er jeg der

I dp rejser hun sig overhovedet ikke op.

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

11. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Den mølle jeg har også været igennem herhjemme...

Jeg er bare begyndt at lade hende sætte sig op i barnevognen når hun er blevet puttet. Hun kan sagtens sidde 20 min. og sidde og lure imens hun snakker med sig selv! Når hun så bliver træt nok, så ligger hun sig ned og falder i søvn.

Sådan er den næsten hver gang hun skal puttes herhjemme.

Kan du ikke evt. prøve at stille barnevognen et sted der ikke er så "spændende"? Jeg vender altid Frederikkes barnevogn ind imod vores haveskur - det er helt hvidt.... Så bliver udsigten ihvert fald mindre spændende

Anmeld

11. september 2011

Valle81

heidi30 skriver:

Hej,

Jo jo, tror de fleste unger kommer dertil, både Asta og anton har gjort det og jeg er sikker på Arthur også kommer dertil engang

Jeg har dog der droppet barnevogn til at sove i off mindre vi gas været på tur eller andet og så har de ellers fået lov at sove inde i deres senge til middag. I dagpleje sov Asta og anton til middag i barnevogn uden problemer

Anmeld

11. september 2011

heidi30

mor til lille emma skriver:

Ohh ja, det kender jeg alt til.. Emma er 13½md og for 2 mdr siden startede hun på det. Der gik 3 uger og jeg kunne ikke få hende til at sove i den vogn, jeg opgav og lagde mig sammen med hende i vores soveværelse, MEN så sagde min dp til mig, at jeg bare skulle stille hende ud under et træ og hver gang hun rejste sig, skulle jeg sige sov godt eller hvad jeg nu plejede og så ligge hende ned og gå om bagved vognen.. Gentag når hun rejser sig... Ja der kunne gå 2 sekunder og så rejste hun sig igen, men mig hen til vognen og ligge hende ned og sige godnat og sådan fortsatte jeg.

Da hun efter ½ time faldt i søvn var det bare en sejr!

Der er gode dage og dårlige dage stadig, gode rejser hun sig slet ikke, dårlige tager det 1½ time.. Men hun skal have lov at ligge og pludrer og klappe kalechen elelr tage benene over overlaget hvis hun vil det, men rejser hun sig, så er jeg der

I dp rejser hun sig overhovedet ikke op.

Håber du kan bruge det til noget

Hej 

tak for svar. Det er åbenbart noget de skal igennem så.

Det er bare mega irriterende, men det går vel over igen lige som alle de andre faser 

Anmeld

11. september 2011

heidi30

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Den mølle jeg har også været igennem herhjemme...

Jeg er bare begyndt at lade hende sætte sig op i barnevognen når hun er blevet puttet. Hun kan sagtens sidde 20 min. og sidde og lure imens hun snakker med sig selv! Når hun så bliver træt nok, så ligger hun sig ned og falder i søvn.

Sådan er den næsten hver gang hun skal puttes herhjemme.

Kan du ikke evt. prøve at stille barnevognen et sted der ikke er så "spændende"? Jeg vender altid Frederikkes barnevogn ind imod vores haveskur - det er helt hvidt.... Så bliver udsigten ihvert fald mindre spændende

Ha ha, ind mod haveskuret. Det kunne da være vi skulle prøve det.

Idag endte det dog med at jeg tog ham ind og lagde ham i hans seng ovenpå, der sov han så en time. 

Jeg tror dog jeg prøver det I allesammen skriver; lader ham sidder og vente på at han selv ligger sig når han er træt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.