Min hårde og lange fødsel :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. september 2011

Fatme

Hej piger
Søndag d. 14.08.11 kom min prins til verden, efter 3 lange dage med veer. Fredag d. 12 fik jeg en stikpille med håb på at føde den samme dag el. næste dag. Hele dagen gik jeg rundt med veer. Men der skete ikke noget jeg fik ikke sovet, da veerne var slemme. Næste dag (lørdag d.13) havde jeg tid på sygehuset, for at se hvor åben jeg var. Hvis jeg var åben min. 2 cm, ville de springe fostervandet. Men det var jeg ikk Var knap åben ½ cm . Jeg tænkte WHAT? Jeg havde jo meget ondt og så kun ½ cm. De tilbød mig 2 ekstra stikpiller, men jeg tænkte no way !! Jeg tog hjem og fik tid til næste dag. Veerne blev kraftigere og jeg fik ikke sovet et eneste minut. Jeg tog på sygehuset søndag kl. 9.30 og var meget træt. De fik tjekket mig og der var jeg kun åben 3 cm !! Men jubii alligevel for de kunne springe fostervandet nu. Og det gjorde de, men intet vand røg ud Ohh, hva sker der her ?? Jeg gik i vand for at lindre smerten, men der skete ikke noget. Så røg jeg på sengen igen. Jeg havde stadig ikke fået søvn endnu. Kl. 18 kommer jordmoder og tjekker mig og der var jeg kun åben 4 cm !! Her mente hun, der skal gøres noget. Jeg fik vedrop og epi, for kunne ikke klare smerterne. Havde virkelig brug for smertestillende, da jeg var meget træt. Kl. 21 kommer læge ind for at få taget blodprøver fra barnet hoved, da hans hjerte begynder at slå mindre. Og der fortæller hun at jeg er åben 10 cm Jordmoder tjekker og bekræfter det Ihhh hvor blev jeg glad, for det skulle overstås, da jeg hverken havde kræfter el. energi mere. Men hvor blev presseveerne henne?? Jeg gav op. Begyndte at tude og ville ikke mere, mine ben rystet, og var ved at falde om. Ingen kræfter mer! Jeg bad dem at få ham suget ud så træt jeg blev, men det kunne de ikke. Jeg kunne ikke ligge på ryggen mere, så tog ned til fødestolen, og begyndte at presse, men det hjalp ikk så meget. Jeg ville tilbage til sengen på vej til sengen kom der en ve, jeg stoppede der og prøvede at presse, jm sagde at man kunne se hans hår nu. Hun sagde, hvis jeg skulle føde mens jeg stod oppe skulle jeg selv være klar for at tage imod babyen, og det sagde jeg nej til, så vi blev enige om, at jeg skulle vente til næste ve og så ryger jeg op på sengen. Så kom veen. Jeg pressede og skreg, og så høre jeg jm råbe og sige nej nej. Jeg tænkte hvad sker der ?? Jeg kigger ned mens jeg presser og ser min baby er ved at komme ud !! :O Jeg gjorde det. Jeg var i chok. Hans hoved og krop blev presset ud på en gang. Jeg blev svimmel og havde kun min mand som kunne tage fat i mig, da de andre var optaget med babyen. Der blev kaldt alarm. Babyen reagerede ikke, navlesnoren var omkring hans hals, og han var meget stille. Jeg tog fat i min mand og tog op på sengen mens jeg græd. 3 min efter fik jeg besked babyen var helt okay.
Jeg elsker min vidunderlig mand, som har været den store støtte gennem hele forløbet <3
Min prins kom til verden 14.08.11 kl. 23:50. Vejede 3300 gram og 51 cm.
Det var så min lange og hårde fødsel. Tak fordi du gad og læse med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

metski83

Stort tillykke :-)

Anmeld

11. september 2011

Fatme

Tusind tak
Held og lykke med det

Anmeld

11. september 2011

JeNoVa

Tillykke med prinsen. Det var godt I klarede den!

Anmeld

11. september 2011

TbCp

Puha sikke da en omgang!!!!
Men stort tillykke

Anmeld

11. september 2011

Nessie

Stort tillykke

Håber du er kommet dig godt ovenpå den lange og hårde fødsel

Anmeld

11. september 2011

A&F

Yiii habibte sikke en omgang!!. Godt at I klarede den, og I fik jeres lille prins til verden. Tillykke

Anmeld

11. september 2011

<3

Tillykke med den lille nye <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.