Frk.S skriver:
Så fødte jeg endelig vores lille Freja. 
Fødslen gik i gang af sig selv - hvilket jeg ellers havde skudt en hvid pil efter. Det hele startede søndag aften kl. 23, og hun var ude 10.20 næste dag.
Desværre endte det ikke helt som håbet. Min fødsel endte ud i akut kejsersnit, da hun pludselig skulle ud meget hurtigt, da de kunne se hun var påvirket.
Da de tog hende ud, var hun dækket af grønt fostervand, som hun også havde fået i lungerne - så hun var meget skidt. De tog hende væk med det samme, for at få hende på ret køl igen. Så det var først kl. ca. 14 vi fik lov at se hende. Det var nok de værste timer i mit liv. 
Heldigvis havde de haft held til at få suget hendes lunger - men hun skulle et smut omkring Skejby sygehus, hvor hun lå på børneintensiv til næste dag. Men det gik bare fremad med hende, og vi kom tilbage til Randers sygehus igen tirsdag.
I går aftes fik vi så endelig lov at tage hende med hjem. Og vi har fået afvide, at vi nu skal betragte hende som en hel sund og rask baby.
Det har været et meget hårdt forløb, og jeg har været meget plaget af smerter fra kejsersnittet - men det går også lige så stille fremad. Heldigvis er kæresten bare helt fantastisk - han er bare den bedste far. 
Søvn er stort set en by i Rusland lige nu - men vi er bare så glade for at det endte godt.
Jeg kommer nok med en mere detaljeret fødselsbeskrivelse når overskuddet er der til det - når det hele er sunket lidt ind. For det VAR sgu en hård omgang.
Vores lille skat er bare helt perfekt - hun vejede i øvrigt 3900 g og var 54 cm. Amningen kører faktisk ret ok, selvom jeg ikke kunne amme hende før efter et par dage. Så mangler jeg bare at lære hvornår hun har fået nok, for hun har det med at falde i søvn undervejs. 
Til dem der er bekymret for at føde i Randers: Jeg var igennem et ikke særlig sjovt forløb, men det var BESTEMT ikke personalets skyld. De var bare SÅ søde, og gode til at få forklaret hvad der skete når det hele gik så stærkt samt berolige. De har desuden været rigtig gode til at følge op på os. Det skal jeg også nok uddybe på et tidspunkt.