Mange til middag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. januar 2009

Fines mor

Vi skal have et vennepar på besøg om 2 uger, de har 3 drenge så det er jo lige 5 mennesker mere.
Hvad pokker skal jeg lave af mad til så mange??
Det skal ikke tage så langtid, være let og lækkert.....

Nogle bud???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
HVis I skal være mange mennesker og det skal være rigtig nemt, så er det rigtig hyggeligt, at lave raclette/fondue eller hjemmelavede burgere...

Så kan man selv bygge sin mad på bordet. Og der er så 'kun' forberedelsen...

Anmeld

18. januar 2009

Fines mor

Jaaa fondue er måske ikke så tosset... jeg er bare ikke vild med lugten i stuen. Men så må vi jo lufte ud om natten...

Så skal jeg bare have ideer til fyld.. jeg har godt nok kun en fonduegryde.. tænke tænke...

Helle

Anmeld

18. januar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Altså når vi er mange, så plejer vi at lave pitabrød med forskellig slags kød og fyld, mexicanske pandekager eller kinesisk med kokos, peanuts, mango chutney osv...
Noget med en masse skåle hvor folk selv kan tage hvad de kan lide.
Så er der ikke nogen, der kan gå fra bordet sultne.. Så er det ihvertfald deres egen skyld.
Eller en god gryderet som fx. coq au vine eller lign.
Det er ret nemt at lave og det smager ski.. godt.

Anmeld

18. januar 2009

Moderator

Fines mor skriver:

Jaaa fondue er måske ikke så tosset... jeg er bare ikke vild med lugten i stuen. Men så må vi jo lufte ud om natten...

Så skal jeg bare have ideer til fyld.. jeg har godt nok kun en fonduegryde.. tænke tænke...

Helle

Jeg er ret glad for kombinationen af foundue og raclette. Racletter kan man få billilgt rundt omkring.

Alt slags fyld: Ox, kalv, gris, kylling, kalkun, pølser, små frikadeller, bacon, osv...

Til racletten: Kartofler i skiver, lax, revet ost.

Derudover: Masser af 'snack-grønt', peberfrugter, champingoner, løg mv. Skåret ud i stykker til at guffe eller smide på/i...

Og nogen lækre dressinger til.

Anmeld

18. januar 2009

Fines mor

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Altså når vi er mange, så plejer vi at lave pitabrød med forskellig slags kød og fyld, mexicanske pandekager eller kinesisk med kokos, peanuts, mango chutney osv...
Noget med en masse skåle hvor folk selv kan tage hvad de kan lide.
Så er der ikke nogen, der kan gå fra bordet sultne.. Så er det ihvertfald deres egen skyld.
Eller en god gryderet som fx. coq au vine eller lign.
Det er ret nemt at lave og det smager ski.. godt.

Heeey

Det var ikke så tosset en ide, pitabrød med fyld. Det kan de fleste li, og så med en masse lækkert fyld...

Den nupper jeg *G* tak

Anmeld

18. januar 2009

Fines mor

Zafir skriver:

Jeg er ret glad for kombinationen af foundue og raclette. Racletter kan man få billilgt rundt omkring.

Alt slags fyld: Ox, kalv, gris, kylling, kalkun, pølser, små frikadeller, bacon, osv...

Til racletten: Kartofler i skiver, lax, revet ost.

Derudover: Masser af 'snack-grønt', peberfrugter, champingoner, løg mv. Skåret ud i stykker til at guffe eller smide på/i...

Og nogen lækre dressinger til.

Jeg tror jeg hopper på Rikkes ide med Pitabrød, da det er 5 børn der skal have mad så er det nok ret godt med pita. *S*
Men tak for dine bud *S*

Anmeld

18. januar 2009

Moderator

Ja det er nok bedre, når det er mange børn Det andet er nok bedre, når det er flest voksne

God fornøjelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.