Stemmeret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. september 2011

-Sigrid-

Jah, jeg er lige flyttet til en anden kommune, fint nok. Men nu tror jeg der har været noget mix up, for der står "henvises De til enten at stemme på valgstedet eller brevstemme i et folkeregister" ...

Har jeg stemmeret fordi jeg er gravid om 17årig, eller har de bare jokket i det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Noahmor

-Sigrid- skriver:

Jah, jeg er lige flyttet til en anden kommune, fint nok. Men nu tror jeg der har været noget mix up, for der står "henvises De til enten at stemme på valgstedet eller brevstemme i et folkeregister" ...

Har jeg stemmeret fordi jeg er gravid om 17årig, eller har de bare jokket i det?  

Det er vist en fejl. Er da ret sikker på at man skal være 18. Medmindre at man lige pludselig bliver myndig pga en graviditet. 

Anmeld

9. september 2011

-Sigrid-

Noahmor skriver:

Det er vist en fejl. Er da ret sikker på at man skal være 18. Medmindre at man lige pludselig bliver myndig pga en graviditet. 

Tja, jeg får myndighed over Krøllen til januar, men syntes det her er lidt mytisk... Og det er for sent at ringe 

Anmeld

9. september 2011

Noahmor

-Sigrid- skriver:

Tja, jeg får myndighed over Krøllen til januar, men syntes det her er lidt mytisk... Og det er for sent at ringe 

Bom bom, ja det er da lidt pudsigt. 

Gad vide om man kan være myndig på nogle områder og ikke andre? 

Men så er det vel først når du har født at du evt. ville være myndig fordi du skal tage dig af krøllen. 

Anmeld

9. september 2011

Nalle

Jeg har fået afvide man er myndig i den forstand med at man får barn, men ikke myndig over sig selv før man er 18, det er også derfor man kun kan få kontanthjælp hvis man har et barn og er under 18

Anmeld

9. september 2011

-Sigrid-

Noahmor skriver:

Bom bom, ja det er da lidt pudsigt. 

Gad vide om man kan være myndig på nogle områder og ikke andre? 

Men så er det vel først når du har født at du evt. ville være myndig fordi du skal tage dig af krøllen. 

Ja jeg har tænkt det samme, men det kunne være at det ændrede sig fordi jeg flyttede sammen med Krøllens far, uden mine egne forældre til en anden kommune 

Tror bare det er en bommert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.