Må man ikke bruge zinksalve mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

AndreasMor84

lenec skriver:

Det var en læge, der sage det, på grund af svamp, så hun skal smørres med et svampemiddel, men han sage at man skulle bruge det der med p, i stedet for zinksalve, og jeg havde heler ikke hørt, man ikke måtte bruge zinksalve mere.

Hvis der er svamp, skal man bruge noget andet end zink salve, men generelt er zink salve da helt ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Ciss

Har aldrig hørt at man ikke skal bruge Zinksalve.

Hvad skulle begrundelsen være?

Forøvrigt: Zinksalve hjelper IKKE på svamp.....

Anmeld

9. september 2011

Klumpe-dumpe

lenec skriver:

har fået afvide at man ikke bruger zinksalve mere til røde numser, men i stedet en creme, som man også bruger til tatoveringer, kan ikke huske navnet, er det rigtigt ?.

hejsa :)

mht. zinksavle må du gerne bruge det til den lille mås. Dog er det ikke anbefalingsværtigt. Zinksavle er en meget fast creme, der går at den lille mås ikke (så godt) får luft. Så huden har svært ved at ånden gennem et lag zinksavle.

Panthenol creme er en rigtig god creme til måsen, og kan også bruges til brystvorter, hvis der er sår derpå. og i det hele taget en god creme til overbelastet hud.

Jeg har dog også hørt godt om inotyolcreme.

Anmeld

9. september 2011

SHERO

Hmm har jeg aldrig hørt før... Har dog ikke rigtig brugt zinksalve da Elias får bumselign. knopper af det, så her bruges der tjæresalve og det hjælper SÅ hurtigt.. :-)

Anmeld

9. september 2011

Mira0911

Har aldrig hørt om at man ikke må bruge Zink salve... 

Anmeld

9. september 2011

Fenja09

Jeg har lige haft besøg af SP igår og der snakkede vi om zinksalve, man må gerne bruge det til røde numser, men som oftest er der slet ikke brug for det og skulle numsen være rød så man mener der skal smøres så burde det være nok at smøre den en gang i salven.

SP forklarede at der ikke længere er det store behov for at smøre numserne ind i salve, da bleerne er blevet så gode.

/Fenja

Anmeld

9. september 2011

Chris86

Herhjemme har vi Lanolin salve, MEN den er nærmest ikke blevet brugt...
Ofte bleskift og så er numsen ikke rød/irriteret... (herhjemme i hvert fald)

Anmeld

9. september 2011

Tona

Chris86 skriver:

Herhjemme har vi Lanolin salve, MEN den er nærmest ikke blevet brugt...
Ofte bleskift og så er numsen ikke rød/irriteret... (herhjemme i hvert fald)

Det samme her

Ellers er jeg også glad for at smøre med sådan en baby-salve som de har på apoteket. Ved ikke lige hvad den hedder, men der er et billede af en bamse på den...den er også god til tørre kinder

Anmeld

9. september 2011

Chris86

Amandas-mor skriver:

Det samme her

Ellers er jeg også glad for at smøre med sådan en baby-salve som de har på apoteket. Ved ikke lige hvad den hedder, men der er et billede af en bamse på den...den er også god til tørre kinder

Uden at lyve har vi vist kun brugt den tre gange og det var da hun var ny ZIngen røde numser herhjemme :O)

Anmeld

9. september 2011

Tona

Chris86 skriver:

Uden at lyve har vi vist kun brugt den tre gange og det var da hun var ny ZIngen røde numser herhjemme :O)

Dejligt...vi har noget nær det samme held her, men der kan være lidt når hun skal have tænder eller hvis der er knas med maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.