Nyt job - men hvad med det gamle? langt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. september 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger

Jeg har længe gået med en fornemmelse af, at mit nuværende job bare ikke er mig. Jeg har været ansat i lige knap 3 år, dog med 14 måneders barsel (ferie, sygedom m.m)

Jeg skal starte på mit job igen om en uge () og jeg har IKKE LYST! Jeg kan slet ikke se mig selv være der længere og rent økonomisk kan det ikke hænge sammen (er ansat til 30 timer)

Så derfor vil jeg gerne søge nye udfordringer - uddannelsesplanen er sat på standby, dels pga forvirring og dels pga økonomi.

MEN.. Jeg har jo 1 måneds opsigelse - det vil sige, at hvis jeg smider en opsigelse i denne måned, er min fratrædelsesdag sidste dag i oktober. Tør jeg sige op nu og håbe på at have noget nyt til 1/11-11? Eller skal jeg finde noget nyt (som i søge NU), håbe på at blive ansat pr. 1/11-11?

Eller skal jeg først sige op når jeg har det nye job? Denne mulighed er jo klart den mest fornuftige - men hvad hvis jeg først kommer til samtale og evt. får jobbet i starten af næsten måned? De søger en stilling med tiltrædelse hurtigst muligt - men hvis jeg først kan "slippe af" med det gamle job d. 1/11-11 eller 1/12-11, hvad så??

Håber det gav mening og at I har nogle gode ideer her.

Er ano, for min egen skyld, da min arbejdsgivere ikke ved, at jeg er på vej ud af døren...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

I disse tider, hvor jobbene ikke hænger på træerne, så ville det være dumt og sige sit job op, før du er sikker på at det nye er dit.

Anmeld

8. september 2011

Anonym trådstarter

merethe skriver:

I disse tider, hvor jobbene ikke hænger på træerne, så ville det være dumt og sige sit job op, før du er sikker på at det nye er dit.

Helt enig. Men hvis der går 1-2 måneder før jeg kan komme ud af det gamle job , ja hvad så?

Anmeld

8. september 2011

nattergalen

Anonym skriver:

Helt enig. Men hvis der går 1-2 måneder før jeg kan komme ud af det gamle job , ja hvad så?

Min mand søgte på et tidspunkt også et nyt job, som han fik, men endte med ikke at tag. Der aftalte de at han startede når opsigelses perioden var overstået.. Så alt efter hvad det er for en stilling så plejer de at kunne rykke lidt på tiden hvis du er den rigtige kandidat.. 

Anmeld

8. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

De kan max holde på dig i en måned. Ja jeg ville bide i det sure æble og stadigvæk beholde det gamle job indtil jeg kunne tiltræde det nye. Hellere have et skod job end ingen job.

Du skal også huske på, at hvis du siger dit job op og ikke kan finde et nyt, så kommer du i karantæne og så kan man ikke modtage dagpenge i 2-3uger

Anmeld

8. september 2011

elvital

Anonym skriver:

Hej Piger

Jeg har længe gået med en fornemmelse af, at mit nuværende job bare ikke er mig. Jeg har været ansat i lige knap 3 år, dog med 14 måneders barsel (ferie, sygedom m.m)

Jeg skal starte på mit job igen om en uge () og jeg har IKKE LYST! Jeg kan slet ikke se mig selv være der længere og rent økonomisk kan det ikke hænge sammen (er ansat til 30 timer)

Så derfor vil jeg gerne søge nye udfordringer - uddannelsesplanen er sat på standby, dels pga forvirring og dels pga økonomi.

MEN.. Jeg har jo 1 måneds opsigelse - det vil sige, at hvis jeg smider en opsigelse i denne måned, er min fratrædelsesdag sidste dag i oktober. Tør jeg sige op nu og håbe på at have noget nyt til 1/11-11? Eller skal jeg finde noget nyt (som i søge NU), håbe på at blive ansat pr. 1/11-11?

Eller skal jeg først sige op når jeg har det nye job? Denne mulighed er jo klart den mest fornuftige - men hvad hvis jeg først kommer til samtale og evt. får jobbet i starten af næsten måned? De søger en stilling med tiltrædelse hurtigst muligt - men hvis jeg først kan "slippe af" med det gamle job d. 1/11-11 eller 1/12-11, hvad så??

Håber det gav mening og at I har nogle gode ideer her.

Er ano, for min egen skyld, da min arbejdsgivere ikke ved, at jeg er på vej ud af døren...

Har du fået din vagt plan fra dit job? Hvis ja så gå den i sømmene! Har du fået nye opgaver eller har de ændret i den på andre måder så kan det sidestilles med en opsigelse! Har du en fagforening? Har du ferie du kan bruge?

Anmeld

8. september 2011

Anonym trådstarter

merethe skriver:

De kan max holde på dig i en måned. Ja jeg ville bide i det sure æble og stadigvæk beholde det gamle job indtil jeg kunne tiltræde det nye. Hellere have et skod job end ingen job.

Du skal også huske på, at hvis du siger dit job op og ikke kan finde et nyt, så kommer du i karantæne og så kan man ikke modtage dagpenge i 2-3uger

Jeg har lige talt med fagforeningen tidligere og de siger, at opsigelsevarslen gælder sådan, at siger jeg op ex i dag, kam jeg først fratræde d.31/10. Ligeså vel hvis jeg siger op d.30/9, er min sidste dag 31/10. Siger jeg op d.1/10, kan jeg først fratræde d.31/11

Anmeld

8. september 2011

Linekocemba

Veeeent med at opsige det gamle. Selvom det kan være røvsygt, er penge jo desværre vældig vigtige

Er du så heldig at få et nyt job, vil de med garanti vente til din opsigelses periode er ovre. OG måske vil din nuværende arbejdsplads lade dig stoppe før. For hvem ønsker en ansat der ikke ønsker at være der.

Men gå lidt stille med dørene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.