kønnet på babyen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. september 2011

Anonym trådstarter

Urintesten fra IntelliGender afslører barnets køn? er den sikker?

DNA-test afslører barnets køn i 6. uge? nogle der har hørt om de to ting eller selv kender til det? .

det virker noget mere billigt end hvis man tog til en scanning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Filippa & Liva

Jeg kender ikke selv til de produkter du omskriver, men jeg kan ærlig talt slet ikke forestille mig at det skulle være noget man kan stole på mht. babyens køn? Og så så tidligt?  I uge 6 er den lille spire jo kun et lille embryon og lemmerne er jo på ingen måde udviklet ... Så jeg har svært ved at se hvordan en test skulle kunne påvise et køn.

Ved en scanning er det jo også tidligst fra uge 14 at de kan scanne og se kønnet på babyen.

Anmeld

8. september 2011

AndreasMor84

Jeg har hørt om den men har ingen erfaring.. det jeg ved er, at hvis du fx. har PCO og dermed for mange mandlige kønshormoner, så vil den vise, at du venter en dreng uden at det er sikkert..

Anmeld

8. september 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Jeg kender ikke selv til de produkter du omskriver, men jeg kan ærlig talt slet ikke forestille mig at det skulle være noget man kan stole på mht. babyens køn? Og så så tidligt?  I uge 6 er den lille spire jo kun et lille embryon og lemmerne er jo på ingen måde udviklet ... Så jeg har svært ved at se hvordan en test skulle kunne påvise et køn.

Ved en scanning er det jo også tidligst fra uge 14 at de kan scanne og se kønnet på babyen.

DNA metoden går ud på at der foretages en analyse af moderens blod. Her ledes der efter et Y-kromosom. Piger har to X-kromosomer og drenge har både et X og et Y kromosom. Det betyder at hvis der findes et Y-kromosom i moderens blod, så må fostret være en dreng (Moderen er jo selv en pige med XX kombinationen). Findes der ikke noget Y-kromosom må fostret være en pige.

Anmeld

8. september 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

DNA metoden går ud på at der foretages en analyse af moderens blod. Her ledes der efter et Y-kromosom. Piger har to X-kromosomer og drenge har både et X og et Y kromosom. Det betyder at hvis der findes et Y-kromosom i moderens blod, så må fostret være en dreng (Moderen er jo selv en pige med XX kombinationen). Findes der ikke noget Y-kromosom må fostret være en pige.

Ok, jeg skal ikk kunne sige om man reelt kan finde ud af kønnet via den metode og om den nu er 100% sikker ...

Anmeld

8. september 2011

chael

Anonym skriver:

Urintesten fra IntelliGender afslører barnets køn? er den sikker?

DNA-test afslører barnets køn i 6. uge? nogle der har hørt om de to ting eller selv kender til det? .

det virker noget mere billigt end hvis man tog til en scanning

IntelliGender, den ville jeg slet ikke stole på. Den har sådan ca lige så meget ret som den kinesiske kalender har.

Men jeg tror godt de ud fra de blodprøver der bliver taget til nf, godt kan spore kønnet på baby.

Men de gør det ikke, af etiske årsager. Der kører jo forsøg med det på OUH mener jeg de gør det.

*Camilla 37+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.