Nikita Victoria skriver:
Min datter på 6 mdr. har desværre fået en utroligt dårlig og meget meget irreternede vane, når hun skal puttes, og om natten.
Det starter med, at når hun skal lægges til at sove, det lige meget om det er til middag, eller natten, så HYLER hun... hun bliver bare så ked af det, og det er lige før man giver op, med at prøve at få hende til at sove. Hun gør det endda når hun er så træt at der er røde rander under hendes øjne, og hun himler med dem.
Det er sååå hårdt at se hende sådan hver dag, middag og aften.
Nogle der ved hvorfor hun er begyndt på det? og som ved hvad vi kan gøre for at gøre hendes putning nemmere, for både hende selv, og for os??? Hun har altid været en utroligt nem pige, at få til at sove, putte osv.
Hun er også begyndt på, eller rette det har hun gjort siden hun var ca. 3 mdr. at vågne op til flere gange om natten, hvor vi ikke kan få hende til at sove igen, og nogle gange er det helt umuligt, så vi ender med at stå op klokken l**t om natten.
Det er begyndt at påvirke os meget der hjemme, at hendes rytme om natten er sådan, og nu også at putningen er så svær.
Vi er helt begyndt at frygte nætterne, på trods af hun ellers er en glad og nem pige. 
Håber der er nogle der har prøvet det samme, eller lign. som kan komme med nogle gode råd, som vi måske kan få glæde af. Har været oppe siden klokken to i nat, og skal også kunne klare at gå i skole i hverdagene. 
Hej
Jeg kan godt huske da Nicoline var et halvt år, tror der er et tigerspring el noget der for hold da op det var hårdt.
Men jeg kan love dig det er bedre på den anden side 

Men der sker så meget i deres udvikling når de er 6 mdr. at det påvirker søvnen - prøv evt og kig efter om hun er træt før, kan være hun bliver puttet for sent? Ellers google tigerspring, der er nogle råd til hvordan man kan støtte dem i nøjagtig det spring de er i.
Ellers har 3 minutters reglen været et hit her, sig godnat put barnet med masser af kærlighed, kys-kram. Lig dem i sengen med dynen og gå. Kig på uret efter 3 minutter gå tilbage hvis hun græder eller brokker sig, sig godnat og gå igen. første gang vi gjorde det med Nicoline tror jeg der gik en time el lign, men efter 3 dage sov hun igen igennem...
Krydser fingre for i finder en løsning der virker for jer