Tidlig sygemeldt, hvor mange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.288 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. september 2011

Sujan

Hvor mange af jer blev tidlig sygemeldt? Og hvorfor?

Er 11+3.. Men jeg er simpelthen så træt og øm over det hele.

Har et rengøringsjob, og nu her hvor vi er nået til torsdag kan min krop næsten ikke mere. Kunne stå op og sove og er bare så øm over det hele. Ja så overvejer at snakke med mon læge om en sygemelding.

Men sagen er at jeg måske synes jeg bare burde tage mig sammen.. Skal kun arbejde her 5 uger endnu.

Får bare intet lavet derhjemme fordi jeg er helt færdig når jeg har fri.. Men min kæreste arbejder i udlandet så står med hus, hund og bil helt selv... Har dog ikke andre børn som jeg skal tage mig af...

Er jeg bare helt urimlig og doven? Skal jeg bare sparke mig selv bagi og komme i gang? Eller er der noget idet så jeg evt. Skal tage en snak med lægen???

Kom med ærlig svar. Jeg kan godt klare det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

maria_wlt

Personligt snyes jeg at du skal give det en lille chance. Man er så pokkers træt i den første tid..

Jeg kunne også sove hele tiden de første par mdr begge gange.. Det blev bedre heldigvis

(Passer de gamle)

Anmeld

8. september 2011

SussieThyssen

Sujan skriver:

Har et rengøringsjob, og nu her hvor vi er nået til torsdag kan min krop næsten ikke mere. Kunne stå op og sove og er bare så øm over det hele. Ja så overvejer at snakke med mon læge om en sygemelding.

Men sagen er at jeg måske synes jeg bare burde tage mig sammen.. Skal kun arbejde her 5 uger endnu.

Får bare intet lavet derhjemme fordi jeg er helt færdig når jeg har fri.. Men min kæreste arbejder i udlandet så står med hus, hund og bil helt selv... Har dog ikke andre børn som jeg skal tage mig af...

Er jeg bare helt urimlig og doven? Skal jeg bare sparke mig selv bagi og komme i gang? Eller er der noget idet så jeg evt. Skal tage en snak med lægen???

Nogle har det rigtigt slemt i første trimester, for så at få det bedre i andet..og så så bliver de sygemeldt i den periode.
Andre har brug for det mosatte.
Jeg har været sygemeldt med alle mine 3, fra det øjeblik jeg begyndte at føle gener, fordi jeg hørte til risikogruppen, og det havde jeg det rigtigt godt med.

Jeg har altid været en klud i første trimester, så jeg ved hvordan du har det.
Så få en snak med lægen og evt en sygemelding indtil du føler dig lidt ovenpå igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. september 2011

Filippa & Liva

Jeg blev sygemeldt allerede fra uge 7 pga. voldsom massiv døgnkvalme og opkast hvor jeg også lå indlagt af flere gange..

Jeg kan godt forstå du er RIGTIG træt da det er en del af at være gravid og især i starten og til slut, hvis du spørger mig.

Det er vigtigt at lytte efter hvad kroppen fortæller én og føler du at du på ingen måde kan overskue det, synes jeg du skal tage en snak med din læge omkring det..det er også vigtigt at du passer på krop og især lænd, da det i sidste ende af og til desværre kan give bagslag at man ikke har passet på kroppen - især når der kommer mave på.

Held og lykke med graviditeten og tillykke!

Anmeld

8. september 2011

Madam Blå

Jeg blev sygemeldt i uge 12 pga. bækkenløsning. Havde det også rigtig skidt indtil da. Havde vildt ondt i lænden, men var også bare viiiildt træt og udmattet hele tiden.
Jeg synes, at du skal se tiden an i en til to uger mere - hvis du kan holde til det. Mange af generne går nemlig over i starten af andet trimester. Men hvis det er bækkenløsning du har, så synes jeg du med det samme skal ned til lægen og få en sygemelding. I det mindste en deltidssygemelding. For bækkenløsningen bliver kun værre af, at du overanstrenger dig.

Håber generne går væk meget snart, og du kan få det bedre

Anmeld

8. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sujan skriver:

Det lyder hårdt. Synes da du skal vende det med din læge. Man kan være vildt træt i starten. Får du nok jern tror du? Ellers så få lægen til at at tage en tidlig blodprocents måling på dig. Måske skal du tage ekstra Jern til en start. 

Anmeld

8. september 2011

Sujan

maria_wt skriver:

Personligt snyes jeg at du skal give det en lille chance. Man er så pokkers træt i den første tid..

Jeg kunne også sove hele tiden de første par mdr begge gange.. Det blev bedre heldigvis

(Passer de gamle)

Kan godt være jeg bare skal se tiden an og håbe det bliver bedre:-)

Tak for svar

Anmeld

8. september 2011

Sujan

SussieThyssen skriver:

Nogle har det rigtigt slemt i første trimester, for så at få det bedre i andet..og så så bliver de sygemeldt i den periode.
Andre har brug for det mosatte.
Jeg har været sygemeldt med alle mine 3, fra det øjeblik jeg begyndte at føle gener, fordi jeg hørte til risikogruppen, og det havde jeg det rigtigt godt med.

Jeg har altid været en klud i første trimester, så jeg ved hvordan du har det.
Så få en snak med lægen og evt en sygemelding indtil du føler dig lidt ovenpå igen.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar. Kunne godt være jeg skulle få en snak med lægen. Han kan vel også råde mig til hvad der er bedst.. Og evt. Få en sygemelding i et par uge.

Anmeld

8. september 2011

Sujan

Madam Blå skriver:

Jeg blev sygemeldt i uge 12 pga. bækkenløsning. Havde det også rigtig skidt indtil da. Havde vildt ondt i lænden, men var også bare viiiildt træt og udmattet hele tiden.
Jeg synes, at du skal se tiden an i en til to uger mere - hvis du kan holde til det. Mange af generne går nemlig over i starten af andet trimester. Men hvis det er bækkenløsning du har, så synes jeg du med det samme skal ned til lægen og få en sygemelding. I det mindste en deltidssygemelding. For bækkenløsningen bliver kun værre af, at du overanstrenger dig.

Håber generne går væk meget snart, og du kan få det bedre

Ved ikke om det er bækkenløsning.. Er bare øm i lænd og ryg.

Anmeld

8. september 2011

december-babyen

Jeg blev sygemeldt allerede fra uge 5 mener jeg det var.

Startede med at bløde hvilket gav en uges sygemelding. efterfølgende blev jeg utrolig syg med opkast og dehydrering hvilket har givet mig en sygemelding graviditeten ud.

Jeg var så syg at jeg dårlig kunne slæbe mig på toilet og dårligt ud af sengen så det var helt på sin plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.