Gravid igen! men men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. september 2011

Chr.Kristiansen

Puha, ja jeg føler mig sgu dum! og jeg mangler hjælp!

Jeg står i den situation at jeg har en datter på 9 måneder.. Jeg tager p-piller og har haft min mens som jeg skulle... Men sidst jeg skulle have min mens (sidste torsdag), valgte jeg at udskyde den med mine p-piller da vi skulle på kæreste overnatning fra lørdag til søndag...

Nu har jeg så lige opdaget at jeg er gravid! Den lille nye guldklump har sparket og så man kunne mærke det udenpå! Jeg har ikke tabt alt fra min sidste graviditet, har ingen symptomer haft på graviditet og nu sparker den altså!

Så mine spørgsmål er som følger:

Er der nogle der har prøvet eller kender nogle som har født helt sunde og raske børn på trods af p-piller?

Hvor langt henne har I andre 2. gangsmødre været når I har kunnet mærke liv?

Håber på hurtige svar på trods af det sene tidspunkt...

Knus Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Mauser.

Det var da noget af en overraskelse at få lige pludselig, hvor langt skulle du være henne nu siger du så ?
Jamen jeg kender da flere tilfælde hvor folk er blevet gravide på trods af de har taget p piller, hvis barnet var påvirket af hormonerne var det nok gået i sig selv kunne jeg forestille mig ? Men du må kontakte din læge snarest jo

Anmeld

8. september 2011

Holbæktrunten

Chr.Kristiansen skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en datter på 9 måneder.. Jeg tager p-piller og har haft min mens som jeg skulle... Men sidst jeg skulle have min mens (sidste torsdag), valgte jeg at udskyde den med mine p-piller da vi skulle på kæreste overnatning fra lørdag til søndag...

Nu har jeg så lige opdaget at jeg er gravid! Den lille nye guldklump har sparket og så man kunne mærke det udenpå! Jeg har ikke tabt alt fra min sidste graviditet, har ingen symptomer haft på graviditet og nu sparker den altså!

Er der nogle der har prøvet eller kender nogle som har født helt sunde og raske børn på trods af p-piller?

Knus Christina

Sikke en surprise! Hvad jeg har forstået, skulle der ikke være dokumenteret nogen skadelig effekt af fosteret pga p piller.... Jeg ved ikke hvornår andengangsfødende kan mærke liv, da det her er min første... Men jeg mærkede liv i uge 16...

Anmeld

8. september 2011

1000Ben

Chr.Kristiansen skriver:

Knus Christina

Jeg var ikke på p-piller anden gang jeg blev gravid, men kunne allerede mærke baby sparke i 15,6 uge. Har du slet ikke nogen idé om hvor langt du er henne. Og tillykke forresten 

Anmeld

8. september 2011

SussieThyssen

Chr.Kristiansen skriver:

Knus Christina

Hooold da op..det var da noget at en overraskelse, hva'??

Men jeg tror nu ikke du skal bekymre dig..masser af børn bliver født på p-piller, og de bliver født sunde og raske...især i vore dage, hvor p-piller indeholder minimal hormontilsætning.

Men få en god snak med lægen omkring det eller måske især den FG du skal tilknyttes, så du kan få ro i sindet.

Omkring det at mærke liv..så mærkede jeg liv ligepræcis omkring 3 mdr inde i min graviditet..og det var meget betagende at de faktisk begge to viste sig på banen med nogle kæmpe spark lige ned på min blære og på det tidspunkt, hvor jeg efter min beregning var blevet gravid 3 mdr før. Så altså omkring uge 12-14 stykker.
Med nr 3 mærkede jeg ham omkring uge 9, som en lille reje der lå og vrikkede..meget fin lille bevægelse.
Men du må altså ikke spørge hvornår de kunne mærkes udenpå..for det har jeg ingen anelse om.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. september 2011

Femøre

Jeg fik den første på p-piller og lægen var opmærksom på det, hvis det blev en dreng, da øget østrogen KAN have en effekt. Da det så blev en pige, betød det ikke noget. Så der KAN være en påvirkning. (Ikke for at male F***** på væggen, men du spørger jo)

Jeg var vel 18 uger henne da det kunne mærkes anden gang, men det er altså længe siden så kan ikke huske set præcist, sorry..

Men tillykke med den lille, selvom det ikke var planlagt. Hvor langt er du henne?

Anmeld

8. september 2011

mor til Isabel,Shane og Caitlin

min historie om nr 2 minder lidt om din.. jeg havde også en datter på 9 måneder da jeg fandt ud af min søn var på vej.. jeg havde taget p-piller (jasmin) jeg gik til lægen dag jeg syntes jeg havde nogle tegn på graviditet og jo ganske rigtigt der var bingo... da min skønne søn kom til verden var han fuldt ud rask trods jeg havde taget p-piller.. så der var ikke noget at komme efter.. så tror jeg ikke du skal være bange for.. men tag da ned og snak med din læge om din bekymring.. det kan lette så meget at en prof kan sætte ord på hvad og hvordan det kan gøre ved den bette.. men tror nu ikke der er grund til bekymring..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.