tiami skriver:
Hej allesammen,
Jeg har lige en spørgsmål. Jeg føder nemlig snart, er i 39. uge lige nu. Jeg har læst alle steder at moderen får lidt mad mens hun føder, og lidt efter også. Men jeg er jo mælke-allergisk, og også vegetar - og det betyder at måske kan jeg slet ikke spise det brød de har (brød indeholder en hel masse gange mælkepulver, mælkesyre eller andre mælkeprodukter). Tror i at jeg vil få noget mad som jeg kan spise hvis jeg siger det når jeg ringer ind først (altså når jeg får 5minuts veer), eller skal jeg tage noget sandwich med til migselv? Jeg tager selvfølgelig noget druesuker, chocolade, kiks eller lignende, og vi tager mad til far med. Men skal vi så lave noget mad til mig også? Og skal det f.e. være noget varmt mad evt, kartofler eller noget salad, eller hellere sandwich? Jeg har ingen idé hvad man har lyst til / skulle spise mens man skal føde...
Også, er det nødvendigt at tage amme-BH med? Jeg har nemlig ikke noget amme-BH, skal jeg så købe en hurtigt? Eller er det ok med en normalt BH?
Jeg håber i kan hjælpe mig, der er bare så mange spørgsmål der dukker op lige nu, at det er snart tid til at gå, og vi skal pakke tasken osv 
Kram fra, Anita
Jeg har glutenallergi og jeg kan af bitter erfaring råde dig til at tage noget med selv.
Jeg kunne intet som helst få. Den eneste grund til at jeg fik føde i alle de 8 en halv time jeg var på sygehuset var fordi vi havde det med selv (og jo nogle har god appetit mellem veerne og brug for reel mad). Efter 16 timer med veer da barnet endelig var født kunne jeg intet få at spise ud over en skål tynd sukkerfri youghurt selv om de vidste at jeg var der på forhånd og jeg var blevet lovet at der var mad efter fødslen. Så jeg måtte ligge hele natten (fødte til spisetid om aftenen) uden at have fået aftensmad og bare være sulten. Næste morgen var jeg ved at besvime fordi mit blodsukker var hamret helt i bund.
Først til frokost næste dag havde de styr på mad til mig og det havde de så også resten af tiden jeg var indlagt.
Derfor lyt til mit råd og medbring ufattelige mængder af mad så du både har til fødslen (og også hvis den nu trækker gevaldigt ud) og ikke mindst til bagefter så du ikke ender i samme situation som mig.
Ang. BH-spørgsmålet: jeg købte en amme-bh og havde med, men fik slet ikke brug for den, for brysterne bliver så ømme når mælken løber til at jeg ikke magtede at have den på. Til gengæld var jeg rigtig glad for nogle bløde amme-toppe jeg havde med og som var til at holde ud at have på. Det er også bedre at købe BH'en efter at mælken er løbet til så man kender den rigtige størrelse bedre. Og så har man heller ikke spildt pengene hvis man nu ikke kunne amme alligevel. Det kunne jeg ikke og nu er jeg brændt inde med en super-dyr amme BH som jeg aldrig kommer til at bruge igen.
Held og lykke med fødslen, hvor dejligt for dig at du snart skal være mor