Babys vægtøgning de første 1-2 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

170811

Babymor2010 skriver:

Hmm jeg synes ikke jeg har hørt noget om at mælken kan blive for fed og usund hvis du f.eks. spiser usundt.. Uh, der må vi nok have nogle af de andre ammende mødre på banen

Men altså.. Ikke fordi jeg lever usundt. Jeg er 168 og vejer i skrivende stund nok omkring 57 kg.. Og jeg har spist sundt under hele graviditeten og gør det også nu

Men gadvide om man kan gøre sin mælk mere usund......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

170811

kirsti skriver:

tror skam det er meget normalt. Da Noah var 14 dage gammel havde han taget 700g på på 9 dage, vores sp var bare imponeret over øgningen. Noah er en meget slank dreng nu så jeg ville da bare lade din bebs spiser og så lade tiden gå sin gang

Din mælk kan ikke blive for fed. Mælken er indrettet sådan at det første de spiser er fedt og mættende og derefter bliver det tyndere og slukker mere tørst

Tak for dit svar. Ja så har din Noah jo taget lige så hurtigt på som min dreng.. Men jeg sad der i mødre gruppe og følte mig helt forkert, fordi de synes alle det var så sindssyg en vægtøgning. Og deres små bebser havde kun taget et par hundrede gram på osv..

Anmeld

7. september 2011

170811

Amandas-mor skriver:

For mig at se gør du det helt rigtige i den måde du beskriver at du gør nu. Du må endelig ikke lave om på det. Man kan slet ikke tale om overvægt i så ung en alder. Om dit barn så er lidt buttet de første måneder så betyder det intet. Amanda var buttet helt frem til 4 mdr hvorefter det så udlignede sig og hun har den perfekte vægt i dag.

Jeg syntes at svaret er enkelt: skal en nyfødt have mad når den har brug for det? JA UDEN UNDTAGELSE!

Husk at en sp ikke er en hvis ord er lov...det er bare en som kan komme med råd som du så kan overveje at følge. Det er dit barn og dig der kender det bedst i hele verden. Der findes gode sp'er og der findes dårlige sp'er og sådan er det.

Nej selvf kan SP også sige ting der ikke altid er helt rigtig, men jeg står jo her som førstegangs fødende, og jeg aner jo ikke fra eller til, og man bøjer sig jo for autoriteterne - jeg ved jo ikke bedre Og man tænker jo at de må vide hvad de taler om. Og jeg tror bestemt heller ikke jeg får ham til at tage sutten efter en lur.

Anmeld

7. september 2011

kirsti

170811 skriver:

Tak for dit svar. Ja så har din Noah jo taget lige så hurtigt på som min dreng.. Men jeg sad der i mødre gruppe og følte mig helt forkert, fordi de synes alle det var så sindssyg en vægtøgning. Og deres små bebser havde kun taget et par hundrede gram på osv..

Ja det gjorde han, han var en rigtig slughals den unge men hey hvad han spiste tabte jeg så det var jo en ret god deal (;

Noah spiste rigtig meget i starten og over tid udlignede det sig selv og som sagt er han en fin dreng nu hvor han er fem og er hverken blevet tyk eller buttet af al den mælk og usund er han heller ikke, han vælger tit grønt i stedet for slik så du skal ikke bekymre dig. Når først den lille bliver lidt større og begynder at møve rundt så skal vægten nok finde et stabilt leje.

Tænk over at i gamle dage galt det nærmest om at de var så tykke som muligt således at de kunne modstå børnesygdommene uden at blive helt afmagret, det er da kun fordi at de fleste børn nu om dage bliver vaccineret at der ikke ryger vægt på den konto.

Anmeld

7. september 2011

Tona

170811 skriver:

Nej selvf kan SP også sige ting der ikke altid er helt rigtig, men jeg står jo her som førstegangs fødende, og jeg aner jo ikke fra eller til, og man bøjer sig jo for autoriteterne - jeg ved jo ikke bedre Og man tænker jo at de må vide hvad de taler om. Og jeg tror bestemt heller ikke jeg får ham til at tage sutten efter en lur.

Jeg forstår dig så udemærket...det er ikke mange måneder siden jeg selv stod med en lille nyfødt for første gang  (og jeg er stadig tit på herrens mark).

Bitter erfaring har dog lært mig at man ikke altid kan bruge sp eller andres råd til så meget. Man kan lytte til dem og så følge dem hvis de giver mening. Det bedste man kan gøre er at undersøge sagen bredere ligesom du gør her fx, ved at læse bøger om børn, ved at google osv.

Som eksempel kan jeg fortælle dig at min sp påstod at Amanda ikke måtte få krydderier så det fik hun ikke i laaang tid indtil jeg endelig ikke troede på den mere og undersøgte det, bla herinde, og det viste sig at være en gang fis for selvfølgelig måtte hun det

Anmeld

7. september 2011

kirsti

170811 skriver:

Du skal gøre hvad du føler er rigtigt! Min sp kunne skifte holdning til ting fra den ene gang hun kom til den anden. Et godt eksempel var da Noah ikke ville tage babsen i en periode der sagde hun først at jeg skulle lade ham sulte for så skulle han nok tage babsen når han blev sulten nok. Bagefter måtte jeg for alt i verden ikke lade ham sulte og skulle malke ud.

Jeg kunne jo ikke lade ham sulte og malkede ud og slæbte ham til kiropraktik (pga et foredrag vi havde hørt, var skam ikke alvidende førstegangsmor) hvor det viste sig han havde noget der sad i klemme i nakken og at han derfor ikke ville dreje hovedet og tage babsen.

Så længe det ikke ligefrem er skadeligt det du udsætter den lille for så lyt til dig selv, du kender den lilles signaler!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.