dit bedste råd mod kvalme?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Madam Blå

Camillee skriver:

ingefær som pulver? 

haha jeg tror på at det passer  

Jeg skar faktisk et par skiver af noget ingefær jeg havde i fryseren. Kender ikke til det i pulverform

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Camillee

Madam Blå skriver:

Jeg skar faktisk et par skiver af noget ingefær jeg havde i fryseren. Kender ikke til det i pulverform

det kan også godt være det er noget jeg bilder mig ind

jeg vil ihvertfald prøve det af (: 

Anmeld

7. september 2011

Camillee

isabellamor skriver:

jeg drak iskold mathilde kakaomælk.. bare sådan en halv liter om dagen hver morgen. det hjalp så meget. men den skal være ISKOLD.. og så skal den bare ned... hurtigt.. 

Kakaomælk er aldrig en dårlig ting 

Anmeld

7. september 2011

MortilCilas

Camillee skriver:

Hej Piger (: 

hvad er jeres bedste råd mod kvalme?

jeg er gravid for anden gang og i uge  6+5.   
Da jeg var gravid med Elias havde jeg næsten ingen kvalme i forhold til denne gang? puha føler mig virkelig syg, af den dumme kvalme?!  
Jeg kan næsten intet spise eller drikke /: 

Så kunne godt bruge et godt råd, bare til at kunne holde den lidt nede

men hej er det ikke noget med at kvalme mindsker risiko for abort?  

Ginger ale drik, fra føtex skulle hjælpe

Anmeld

7. september 2011

Pikku Myy

Madam Blå skriver:

Okay Det vil jeg meget gerne se, hvis du kan linke til det?

Har nemlig diskuteret det med både læger og jordemødre, der alle siger at det er en gammel skøne..

Jeg linker lige til en anden tråd. På side 1 har SpunkenJo linket til en artikel om undersøgelsen:

https://www.baby.dk/debat/130053pi1/graviditet/hvor-meget-kvalme----.aspx

Jeg har ikke lige hurtigt kunnet finde den artikel de omtaler, men har fundet en artikel fra 2010 der bygger videre på konklusionen, så jeg går ud fra at resultaterne er accepterede...

Men det er, som jeg har forstået det, udelukkende baseret på statistik, og de har det jo med at opføre sig som man gerne vil have dem til

Anmeld

7. september 2011

Tona

Madam Blå skriver:

Man kan også købe tørret ingefær og så rive det med et rivejern ned over mad eller kogende vand til te  Man kan bedst rive det med sådan en fætter som man river muskatnød med

Anmeld

7. september 2011

Nitz - <3 David

Som mange andre har skrevet så prøv Seaband.. Det hjalp rigtig meget her.. hvis jeg ikke havde dem på så kunne jeg kaste op konstant.. Pyyyha.. bare tanken om mad eller drikke.. Men når jeg havde dem på så fik jeg kun en meget meget mild kvalme lige inden jeg sku spise.. Jeg kunne mærke en tydelig forskel..

Anmeld

7. september 2011

Camillee

Amandas-mor skriver:

Man kan også købe tørret ingefær og så rive det med et rivejern ned over mad eller kogende vand til te  Man kan bedst rive det med sådan en fætter som man river muskatnød med

Anmeld

7. september 2011

Madam Blå

Pikku Myy skriver:

Jeg linker lige til en anden tråd. På side 1 har SpunkenJo linket til en artikel om undersøgelsen:

https://www.baby.dk/debat/130053pi1/graviditet/hvor-meget-kvalme----.aspx

Jeg har ikke lige hurtigt kunnet finde den artikel de omtaler, men har fundet en artikel fra 2010 der bygger videre på konklusionen, så jeg går ud fra at resultaterne er accepterede...

Men det er, som jeg har forstået det, udelukkende baseret på statistik, og de har det jo med at opføre sig som man gerne vil have dem til

Ja, det har de jo. Det var derfor jeg gerne lige ville se den Som regel kan man jo finde både for og i mod, og så må man find eud af med sig selv, hvilken undersøgelse, man tror på.

Synes det er rigtig spændende - så jeg dykker ned i det en dag, hvor jeg har tid  

Anmeld

7. september 2011

Pikku Myy

Madam Blå skriver:

Ja, det har de jo. Det var derfor jeg gerne lige ville se den Som regel kan man jo finde både for og i mod, og så må man find eud af med sig selv, hvilken undersøgelse, man tror på.

Synes det er rigtig spændende - så jeg dykker ned i det en dag, hvor jeg har tid  

Hvis du har adgang til de nødvendige tidsskrifter, burde det jo være til at finde. Som sagt, har jeg ikke læst den, men det jeg har læst om den, virker troværdigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.