Charterrejse og højgravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.769 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. januar 2009

Pipsemor

Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål omkring graviditet i sidste trimester (er det ikke det, det hedder?) og charterferier.

Min kæreste og jeg købte en rejse til Korfu mellem jul og nytår. Vi anede ikke, at jeg var gravid, men var godt klar over, at vi ikke skulle booke den alt for langt inde i efteråret, hvis nu, jeg snart blev gravid. Derfor bookede vi rejsen til starten af juli og en uge frem. Den 11. jan. opdager jeg så, at jeg er gravid. Det betyder, at jeg den 3. juli er i 31. uge.

Så er det mit spørgsmål går på, om det er i orden at flyve, når man er så langt henne? Har prøvede at forhøre mig rundt omkring og nogle siger, at det kan sætte gang i for tidlige plukke véer?! Skal vores Korfu-rejse aflyses?

Mvh
Piamus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2009

Kvindemin

Piamus skriver:

Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål omkring graviditet i sidste trimester (er det ikke det, det hedder?) og charterferier.

Min kæreste og jeg købte en rejse til Korfu mellem jul og nytår. Vi anede ikke, at jeg var gravid, men var godt klar over, at vi ikke skulle booke den alt for langt inde i efteråret, hvis nu, jeg snart blev gravid. Derfor bookede vi rejsen til starten af juli og en uge frem. Den 11. jan. opdager jeg så, at jeg er gravid. Det betyder, at jeg den 3. juli er i 31. uge.

Så er det mit spørgsmål går på, om det er i orden at flyve, når man er så langt henne? Har prøvede at forhøre mig rundt omkring og nogle siger, at det kan sætte gang i for tidlige plukke véer?! Skal vores Korfu-rejse aflyses?

Mvh
Piamus

Ja, jeg havde aflyst den. Desværre.
Man siger jo, som du selv siger. Det med den sidste tid

Anmeld

17. januar 2009

Rasmine

Mener det er forskelligt fra selskab til selskab.
Det må stå på de respektive flyselskabers web.

Anmeld

17. januar 2009

Pipsemor

Argh... Pokkers altså!! Jeg tænkte bare at, hvis graviditeten går, som den skal - uden gener eller komplikationer, at det måske kunne lade sig gøre.
Jeg har en veninde, der sidste år i maj, rejste sydpå og hun skulle føde i midten af juli. Der skete vist ikke noget. Så håbede lidt, det godt kunne lade sig gøre. Men det er klart, jeg ikke tør, hvis det viser sig, at jeg skal føde på Korfu... Hihi

Anmeld

17. januar 2009

Rasmine

Tag nu lige og tjek dit flyselskab, inden du afbestiller.
Jeg ville selv tage afsted i 31. uge, hvis de tillod det.

Anmeld

17. januar 2009

JonTri

Nogle flyselskaber lader gerne højgravide flyve, hvis de har en lægeerklæring. Som regel går det nok... meen det er jo ret varmt sydpå og varme og graviditet hænger ikke altid sammen - jeg hævede voldsomt op da det var så varmt herhjemme i sommer...

Nå men tag og ring til selskabet og sørg for en afbestillingforsikring.

Tillykke, klem Rikke.

Anmeld

17. januar 2009

Becks

Piamus skriver:

Hej allesammen,

Mvh
Piamus

Du skal have en læge erklæring med fra din læge, hvori der står at du må flyve, for hvis der opstår veer på flyveturen, skal du ikke betale det, det koster at lande...

Jeg ville ringe og høre rejseselskabet og så ringe til egen læge også...
Måske I kan bestille flysæderne, så Isidder der hvor der er ekstra meget benplads osv...

Anmeld

17. januar 2009

Pipsemor

Så altså hive fat i lægen og flyselskabet. God idé iøvrigt ned flysædder med ekstra benplads, hvis det er.

Ja, jeg frygter også den dér varme lidt. Havde vi dog også bare vidst, der ville være gevinst så hurtigt, så havde vi bestilt den til maj eller sådan noget. Men nu er den der og det er vi dælme glade for - også selvom det koster os en rejse! Så må vi jo bare håbe afbestillingen også gælder, når man ikke kan tage afsted pga. graviditet for normalt, gælder den kun, hvis det er sygdom eller dødsfald.

Anmeld

17. januar 2009

Rasmine

Arj da.
Det tager vel kun omkring 3-4 timer at flyve derned?
Desuden kan der da også sagtens blive 30+ i Danmark i sommermånederne.
Desuden er det vel mere behageligt at sidde på et hotel MED aircondition, end hjemme i et varmt hus, hvor ikke en vind rører sig???
Nyd dog den tur.
Den sidste tur, bare dig og kæresten, UDEN baby.

Anmeld

17. januar 2009

Salle

Piamus skriver:

Så altså hive fat i lægen og flyselskabet. God idé iøvrigt ned flysædder med ekstra benplads, hvis det er.

Ja, jeg frygter også den dér varme lidt. Havde vi dog også bare vidst, der ville være gevinst så hurtigt, så havde vi bestilt den til maj eller sådan noget. Men nu er den der og det er vi dælme glade for - også selvom det koster os en rejse! Så må vi jo bare håbe afbestillingen også gælder, når man ikke kan tage afsted pga. graviditet for normalt, gælder den kun, hvis det er sygdom eller dødsfald.

Hejsa.

Jeg var ude og rejse i April, 4 uger før termin.
Jeg fik en lægeerklæring af min læge, hvor der stod at jeg godt måtte rejse, og ringede jeg til flyselskabet nogle dage før, og spurgte om der var mange med babyer med, for du ved der hvor de sidder, hvor der er lifte på væggene? der er masser af plads, og der sad jeg og min kæreste med vores datter på 9 måneder.

Vi var i Tyrkiet hvor der var 35 grader, men med masser af solcreme og ture i pølen var lækkert... Og så købte jeg sådan en lille batteri drevet vifte hjemmefra som jeg havde med, den var GULD værd...

Tillykke med rejen og god tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.