Jeg havde en periode, hvor jeg brugte 300 kr om ugen på mad/husholdning. Det var uden MME, fordi min datter ikke havde brug for det på det tidspunkt. Jeg oplevede ikke at vi manglede noget, men selvfølgelig kunne jeg ikke lave impulsindkøb eller købe udenlandsk pålæg, dyrt kød eller fancy morgenmadsprodukter.
Det var noget med en til to bakker kød om ugen, max, og kun den billigste udgave, allerhelst på tilbud eller storkøb (frosset ned) og så masser af grøntsager til.
Hvis du har et meget stramt budget, så skal du måske - i stedet for fx 300 kr om ugen - regne med 600 kr for to uger. Bare husk at have en god fryser, så du kan strække madens holdbarhed.
Bare husk at lægge et budget før du går igang med at bruge penge. Eventuelt skal du lægge dankortet derhjemme og kun have et bestemt beløb med, når du skal købe ind (heller lidt for få penge end for mange), og så simpelthen køre den stramme stil i en periode, til du er sikker på, at du godt kan bruge lidt flere penge. Det er sjovere at finde ud af, at du kan bruge 100 kr mere om ugen end at skulle trække dem fra.
Hvad kommer din indkomst ca til at være? Er det enlig forsørger-SU, ufaglært eller hvordan? Husk også at du kan få en række tilskud fra kommunen; økonomisk friplads i vugge/børnehave, boligstøtte etc. Undersøg ALT hvad du kan få i forhold til din situation og søg om det.
Anmeld