Økonomi som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. september 2011

Mamalou

Hej de damer!

Jeg står og skal flytte for mig selv med min søn på knap 4 måneder, har jeg brug for lidt hjælp i forhold til økonomien...

Hvor meget har I afsat til mad, MME & bleer (husholdning) og til tøj m.m. til jer selv og barn?

Hvis I står med andre gode råd til en enlig mor, så modtages de med kyshånd... Lige nu har jeg svært ved at gennemskue det hele og ikke mindst fremtiden!

På forhånd tak for hjælpen!

Kh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Nu er jeg godt nok ikke alene, men vi lever for 2600 kr om mdr for 3 mennesker.

Det er incl bleer og husholdning.

Mener at dengang vi brugte mme til Vito, sætte vi 3000 af til det hele.

Tøj kommer meget an på hvor meget du ønsker at købe, og hvilke mærker, om det skal være nyt eller brugt?

Kram Tina

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

7. september 2011

millemai

Mit råd er at tage en dag af gangen. Hvor meget man bruger på mad og husholdningen afhænger jo i høj grad af din indkomst - så umiddelbart er det svært at sammenligne med os andre.

Du er formentligt igang med at forsøge at overskue din økonomiske situation og bekymrer dig helt sikkert rigtigt meget. Men du skal nok klare det hele. Planer er rigtigt gode, men som regel skal de justeres når de kommer op at køre. Så lav et estimat, som lyder realistisk for din situation - og kig på det igen 2-3 måneder efter og se om det skal justeres.

Knus herfra

Anmeld

7. september 2011

Mamalou

numsefisk skriver:

Tøj kommer meget an på hvor meget du ønsker at købe, og hvilke mærker, om det skal være nyt eller brugt?

Kram Tina

Jeg synes det er lidt svært at gennemskue hvor meget jeg skal bruge til mig selv til mad. Det er 100 år siden jeg boede alene, og er bare bange for at sætte mig for hårdt i det.

Tak for svar

Anmeld

7. september 2011

Mamalou

millemai skriver:

Mit råd er at tage en dag af gangen. Hvor meget man bruger på mad og husholdningen afhænger jo i høj grad af din indkomst - så umiddelbart er det svært at sammenligne med os andre.

Du er formentligt igang med at forsøge at overskue din økonomiske situation og bekymrer dig helt sikkert rigtigt meget. Men du skal nok klare det hele. Planer er rigtigt gode, men som regel skal de justeres når de kommer op at køre. Så lav et estimat, som lyder realistisk for din situation - og kig på det igen 2-3 måneder efter og se om det skal justeres.

Knus herfra

Du har fuldstændig ret mht. at det kan være svært at sammenligne... Jeg har bare lidt svært ved at gennemskue hvad der er realistisk at leve for... Det er nok fordi det hele virker en smule uoverskueligt lige nu og ja, bekymringer er der nok af!

Tak for svar

Anmeld

7. september 2011

marloutti

numsefisk skriver:

Kram Tina

Wauw... Hvordan dælen gør I det?

TS: Undskyld, jeg lige blander mig...

Anmeld

7. september 2011

numsefisk

marloutti skriver:

Wauw... Hvordan dælen gør I det?

TS: Undskyld, jeg lige blander mig...

Vi bruger i snit 500 kr om ugen, og vi mangler ikke noget.

Vi køber stort ind af kød hos slagteren, få frugt kassen en gang om ugen.

Anmeld

7. september 2011

marloutti

numsefisk skriver:

Vi bruger i snit 500 kr om ugen, og vi mangler ikke noget.

Vi køber stort ind af kød hos slagteren, få frugt kassen en gang om ugen.

Hmm, det lyder fantastisk... Og så med kød fra slagteren... Synes ellers det er halvpebret at købe kød der...

Anmeld

7. september 2011

Angelica

Jeg havde en periode, hvor jeg brugte 300 kr om ugen på mad/husholdning. Det var uden MME, fordi min datter ikke havde brug for det på det tidspunkt. Jeg oplevede ikke at vi manglede noget, men selvfølgelig kunne jeg ikke lave impulsindkøb eller købe udenlandsk pålæg, dyrt kød eller fancy morgenmadsprodukter.

Det var noget med en til to bakker kød om ugen, max, og kun den billigste udgave, allerhelst på tilbud eller storkøb (frosset ned) og så masser af grøntsager til.

Hvis du har et meget stramt budget, så skal du måske - i stedet for fx 300 kr om ugen - regne med 600 kr for to uger. Bare husk at have en god fryser, så du kan strække madens holdbarhed.

Bare husk at lægge et budget før du går igang med at bruge penge. Eventuelt skal du lægge dankortet derhjemme og kun have et bestemt beløb med, når du skal købe ind (heller lidt for få penge end for mange), og så simpelthen køre den stramme stil i en periode, til du er sikker på, at du godt kan bruge lidt flere penge. Det er sjovere at finde ud af, at du kan bruge 100 kr mere om ugen end at skulle trække dem fra.

Hvad kommer din indkomst ca til at være? Er det enlig forsørger-SU, ufaglært eller hvordan? Husk også at du kan få en række tilskud fra kommunen; økonomisk friplads i vugge/børnehave, boligstøtte etc. Undersøg ALT hvad du kan få i forhold til din situation og søg om det.

Anmeld

7. september 2011

numsefisk

marloutti skriver:

Hmm, det lyder fantastisk... Og så med kød fra slagteren... Synes ellers det er halvpebret at købe kød der...

Ja det troede vi også.

Men hvis du går hos slagteren eller køre i metro og køber store "stege" og selv skære dem ud til bøffer f.eks så får du meget bedre kød og mere af det, end hvis du køber billig pakker i f.eks føtex

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.