Er træt af at være træt og syg hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.465 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. september 2011

Sujan

Ja jeg er ved at være så udmattet... og lige meget hvor meget jeg slapper af og hviler mig, så hjælper det ikke.

Gik fint de første uger af min graviditet. (er 11+0) så kom kvalmen. Men gik egentlig okay i forhold til mange andre. Kvalmen varede til 1 graviditets undersøgelse i uge 9. dagen efter 1 GU fik jeg feber, snot og ondt i halsen. Drak en masse the og plejede mig selv. Fik dog øjenbetændelse og bihulebetændelse efter 14 dages forkølelse/influenza. Penicilin hjalp heldigvis og jeg mærkede fremgang.

Nu har jeg været til læge igen i dag. Mit imunforsvar er helt i bund og har nu fået svamp i svælg og hals, som gør helt sindsygt ondt, og klør af he.... til. Lægen sagde at medicinen hurtigt ville hjælpe. Men synes egentlig det er blevet værre

oveni i det er jeg selvfølgelig plaget af træthed pga. graviditeten.

IHHHHHH jeg orker simpelthen ikke mere. Jeg vil være nogelunde frisk gravid og prøve at nyde ugerne og det voksende liv indeni mig. Men er simpelthen så træt af at være træt og syg hele tiden. Bliver jo helt depri. tager på arbejde, kommer hjem, sover, prøver at ordne praktiske ting.

Kæresten arbejder i udlandet så er alene med et hus under renovering og en hund som også kræver lidt opmærksomhed.... Synes bare det er hårdt i disse dage.

Tak fordi i læste mit brok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

mth1987

Øv hvor er du også uheldig. Der ikke noget familie i nærheden der kan tage sig lidt af dig?

Anmeld

6. september 2011

Moms

Først et stort kram.

Så et: det skal nok blive bedre!!

Bare hold ud.

Trætheden ebber snart ud, kvalmen bliver også bedre for de fleste ihvertfald på "dit tidspunkt".

Jeg blev også syg med snot og bihulebetændelse og hoste og tænkte ligesom dig at jeg bare ville være sund og frisk, når jeg var gravid.

Men det er man desværre ikke herre over. Sygdom tager jo den tid det tager. Det er hårdt så længe det varer, men der er lys på den anden side.

Du er nu også hårdt ramt  

Men tænk positivt og nyd at din hund holder af dig og faktisk holder dig igang. Den er din gode ven og vil så gerne at du er noget for den.

By the way - bihulebetændelse kan lindres ved at skylle næse. Man skal lige have mod til det, men det er ikke farligt. Tag et thekrus og put 1 tsk salt i. Så noget lunkent vand - ikke for varmt. Sug saltvandet op i det ene næsebor, mens du holder dig for det andet. Du suger det ned i svælget og man er bange for at blive kvalt - men det gør man altså ikke!! Så kan du fnyse det ud igen og få noget snot med ud. Hvis det svier, er der for meget salt i, eller vandet er for varmt. Gør det bare flere gange om dagen.

God bedring herfra

Moms

Anmeld

6. september 2011

Gaia

Der er en naturlig forklaring. Noget med at din imunforsvar bliver sat ned således at din krop holder nallerne fra den lille bebs i mavsen og det jo meget godt . Så du er sandsynligvis mere modtagelig for inficering med diverse dårligdomme. Øv øv men nok ik så meget at gøreved det ud over at holde ud du ønskes god bedring håber snart du slipper for flere sygedage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.