Mine kager brænder på , hvorfor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.817 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. september 2011

lycly

Hej damer

Jeg vil så gerne bage kager (altså helt almindelige kager) , men af en eller anden årsag brænder de altid på ovenpå? Ved ikke om det er fordi jeg sætter ovnen for varm, at formen er for lille eller om jeg sætter ovnen på det forkerte "program". 

Så nu spørger jeg rigtig dumt: Hvordan bager man en kage? Er det på varmluft? Hvor mange grader ? Osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Nemesis

bruger aldrig varmluft når jeg bager...synes det bliver mørkt, mere tørt og mindre lækkert.

jeg bruger alm. ovn, på de grader der er anvist og som oftest er det midt i ovnen kagen skal placeres.

Hvis du vil bruge varmluft så husk at du så skal reducere temperaturen med 20%.

.-) Sisse

Anmeld

6. september 2011

Maja_4000

Mine kager gør det også i den ovn vi har nu .. Aldrig der hvor vi boede før

Men jeg ligger et stykke sølvpapir over .. Så bliver den ikke brændt Og så ikke varmluft (:

Anmeld

6. september 2011

Sifling

Prøv at placere kagen lavere i ovnen Og hvis det er alm bradepandekage ville jeg skyde på de skal bages ved ca 175-185C ...

Anmeld

6. september 2011

morethanperfect

Luna F. skriver:

Hej damer

Jeg vil så gerne bage kager (altså helt almindelige kager) , men af en eller anden årsag brænder de altid på ovenpå? Ved ikke om det er fordi jeg sætter ovnen for varm, at formen er for lille eller om jeg sætter ovnen på det forkerte "program". 

Så nu spørger jeg rigtig dumt: Hvordan bager man en kage? Er det på varmluft? Hvor mange grader ? Osv...

Jeg har samme problem .. Tror det er vores ovn der er noget galt med .. For noget tid siden tog det mig 2 en halv time og bage en kage .. Og den var kun færdig udenpå .. Men kl. blev pludselig mange . Ingen kage til mig :/

Anmeld

6. september 2011

lycly

Maja_4000 skriver:

Mine kager gør det også i den ovn vi har nu .. Aldrig der hvor vi boede før

Men jeg ligger et stykke sølvpapir over .. Så bliver den ikke brændt Og så ikke varmluft (:

Ligger du sølvpapir over fra starten eller når den har fået nok ovenpå ?

Anmeld

6. september 2011

mth1987

nogle ovne er bare gode til at brænde ting på. her bager den ujævnt. men prøv en lavere temp. i længere tid måske

Anmeld

6. september 2011

Maja_4000

Luna F. skriver:

Ligger du sølvpapir over fra starten eller når den har fået nok ovenpå ?

Sådan .. Lige inden den har fået nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.