Seriøst træt af kommentarer om stor baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Anonym trådstarter

Og det gælder både her og i den virkelige verden. Jeg er lige oppe over og er skønnet til at få en dreng på en 4 kgs penge, som allerede for nogle uger siden blev skønnet til at være godt tung. Og jeg er så træt af de negative kommentarer, som har haglet ned over mig, lige siden han blev skønnet stor.

Fx: "Hold da op, det var da helt vildt, hva? Synes du ikke det er træls?"
- Øh næh.. Hvorfor skulle det være træls? Vi snakker 4 kg, ikke 8!

Eller: "Ej, spiser du bare helt vildt meget eller hvad? Spiser du mega meget usundt?"
- NEJ, jeg spiser normalt! Det har jo ikke en skid med dét at gøre. Genetik, godt fungerende moderkage og generelt trivsel. Ikke for mange flødekager.

Eller: "Uha, så må du håbe han ikke tager mere på nu, hva?"
- Æh.. Hvorfor dog det? Han må da hjertens gerne tage på, det er dejligt, at han er sund, rask og trives.

Eller: "Nå men skal du så ikke overveje kejsersnit?"
- Nej, hvorfor i alverden skulle jeg det?

Jeg er bare så træt af de dumme kommentarer. Og typisk kommer de fra folk, som selv har fået relativt små børn. Og det er ikke en fordom, det gør de virkelig! Og man hører da ikke mig komme med stikpiller om at "Uha, sig mig, sulter du dig siden din baby er så lille?" og "Ej for søren, SÅ må vi håbe din baby tager rigtig meget mere på, det andet er da ikke så godt".

Jeg tror bare jeg ville ud med det, fordi jeg er træt af det. Er sikker på at folk med undervægtige børn også til tider føler sig dømt, så skal vi ikke bare blive enige om at lade være at komme med de dumme kommentarer, der får en til at føle som om, at man er en total dårlig mor, fordi man tilfældigvis har et barn, som trives rigtig godt i maven?

For helt ærligt, 4 kg er altså ikke meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

ninnaa

Hej .

Jeg tror godt jeg kan følge dig , mit var lidt anderledes med min første søn da jeg ikke var sådan særlig stor i min graviditet men da han kom ud blev vi alle overrasket over hans 4kg , men nøjagtig som du siger så er det jo blot et sundt og raskt barn .

Min dreng har været en del stærkere end de små børn der nu bliver født så du skal kun være glad for det, den slags børn holder bedre . hi hi .

Ninna

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

Hov min tråd er da blevet oprettet to gange ved en fejl

Anmeld

6. september 2011

inpe

nej 4 kg er ikke meget, og det er ganske normalt idag at få et barn på 4 kg.  Da min mor fødte min lillebror i 82, var det ikke normalt at få børn på 4 kg. Der var der læger og andet personale tilstede på fødestuen, men det er der jo ikke i dag, i dag er der ikke noget problem i det.

det vigtigste er at bebsen er sund og rask og har det godt.

held og lykke med det hele

Anmeld

6. september 2011

Kamulla

hellere 4 kg end en lille fugleunge.. ikke at mindre børn er søøøøde... for det er de alle.. men jeg ville hellere have et godt robust barn end en lille tynd en

Anmeld

6. september 2011

Glad Giraf

Anonym skriver:

Og det gælder både her og i den virkelige verden. Jeg er lige oppe over og er skønnet til at få en dreng på en 4 kgs penge, som allerede for nogle uger siden blev skønnet til at være godt tung. Og jeg er så træt af de negative kommentarer, som har haglet ned over mig, lige siden han blev skønnet stor.

Eller: "Ej, spiser du bare helt vildt meget eller hvad? Spiser du mega meget usundt?"
- NEJ, jeg spiser normalt! Det har jo ikke en skid med dét at gøre. Genetik, godt fungerende moderkage og generelt trivsel. Ikke for mange flødekager.

- Æh.. Hvorfor dog det? Han må da hjertens gerne tage på, det er dejligt, at han er sund, rask og trives.

Jeg er bare så træt af de dumme kommentarer. Og typisk kommer de fra folk, som selv har fået relativt små børn. Og det er ikke en fordom, det gør de virkelig! Og man hører da ikke mig komme med stikpiller om at "Uha, sig mig, sulter du dig siden din baby er så lille?" og "Ej for søren, SÅ må vi håbe din baby tager rigtig meget mere på, det andet er da ikke så godt".

Jeg tror bare jeg ville ud med det, fordi jeg er træt af det. Er sikker på at folk med undervægtige børn også til tider føler sig dømt, så skal vi ikke bare blive enige om at lade være at komme med de dumme kommentarer, der får en til at føle som om, at man er en total dårlig mor, fordi man tilfældigvis har et barn, som trives rigtig godt i maven?

Synes da også det er noget pjat at kommentere på det... For nej 4 kilo er da ikke voldsomt... Jeg vejede selv 3950 da jeg blev født, og jeg var da ikke kæmpe enorm... Må jeg spørge hvor lang tid der er til du skal føde?

Altså hvis der er 3 måneder tilbage er det da et pænt stykke over middel men det regner jeg ikke med der er

Anmeld

6. september 2011

Troldemommi

Du skal da bare nyde du har en baby som er god til at spise og blive stpr og stærk :-)

Jeg ville f.eks ikke have spor imod at den lille jeg har i maven var lidt større

Monica 39+5

Anmeld

6. september 2011

LilleMie

Anonym skriver:

Det er da irriterende at skal igennem det . Jeg tror selv, at jeg får en stor baby, fordi min bror (4700) og jeg selv (4550) var store, det samme er de på min kærestes side. Så jeg synes ikke 4 kg. lyder af meget, hvor langt er du henne nu? Den normale fødselsvægt er jo mellem 2500 og 4500 så vidt jeg ved, så der ligger din baby da fint i mellem.

Håber da, jeg slipper for alle de kommentarer, det lyder da ikke rart. Men der er ikke andet for end at lukke af. Jeg blev rådet til fra start af at lukke ørene for folks kommentarer og skrækhistorier og kun tage det til mig, jeg kunne bruge!

Men nu må vi se om der kommet et frustreret indlæg fra mig om nogle måneder , lige nu er h*n for lille til at de kan skønne en vægt.

Og lige et PS. en kollega fortalte den anden dag, at det er lettere at føde en stor baby end en lille, da de store hjælper mere med og det er hovedet, der er problemet og her er der vidst ikke så stor forskel på børn Held og lykke med det hele!

Anmeld

6. september 2011

hekran

Du skal ikke være ked af det 4 kilos børn er også helt små fra start. Mine børn (3820 gr, 4335 gr og 4190 gr) har alle været mine små babyer og helt perfekt!

Anmeld

6. september 2011

Janni.

Åh hvor jeg føler med dig og babyen 

Jeg synes det er vildt dejligt at han trives så godt som han gør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.