Hvornår første lægebesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Anonym trådstarter

Hejsa,

Jeg har lige haft ringet til min læge i dag, for at få tid til førse lægeundersøgelse - og evt. bekræftet graviditet (jeg er 3+6 eller 4+0 i dag - min sidste mens startede med lidt pletblødning - og først dagen efter blev den "rigtig" - så ved ikke lige, hvornår jeg skal tælle fra..)

Hvis jeg vælger den dag, jeg rigtig blødte, så skal jeg til lægen når jeg er 9+3 henne, den 12. oktober - er det ikke temmelig sent?

Tænker egentlig bare, at hvis det første er derefter, der bliver bestilt til til nf scanning . som vel skal ligge omkring 12 uger (er 12 uger præcis 1. november) - kan det så nå at lade sig gøre?

Havde egentlig troet, jeg skulle afsted omkring 8. uge - det mener jeg, jeg har været tidligere...

Hvad har I andre af erfaringer - hvornår var I til lægen første gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

SLC

Jeg var til 1 lægebesøg 5+4 og igen 6+4 hun delte det lidt op . . Syntes det var rart at vide at man virkelig var gravid . . Og skal have taget doubletest når jeg er 9+0 - så tror din læge først vælger at have 1 lægebesøg når du er 9 uger henne fordi så får du taget doubletesten med det samme . . tror også det er det mest normale at de gør sådan . .

Anmeld

5. september 2011

Camilla1987

Ifølge sidste mens er jeg 4+0 idag.. Og skal først til lægen d. 11/10.. Undrede mig oz over at der var så Laaang tid til..

Anmeld

5. september 2011

Anonym trådstarter

Hejsa,

Tak for svar - så er jeg lidt mere rolig.

Det er dog den 14. jeg har tid - ups...

Kan man godt få ammehjerne så tidligt?!

Så håber jeg bare, jeg kan skjule maven så længe - vil helst ikke sige det på arbejde før efter, jeg har fået vandrejournal (helst efter nakkefold - men det er nok ikke sandsynligt).

Jeg er 3. gangs - og lyder lidt som om, der er mange, der tidligt får mave så?

Anmeld

5. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg har lige haft ringet til min læge i dag, for at få tid til førse lægeundersøgelse - og evt. bekræftet graviditet (jeg er 3+6 eller 4+0 i dag - min sidste mens startede med lidt pletblødning - og først dagen efter blev den "rigtig" - så ved ikke lige, hvornår jeg skal tælle fra..)

Hvis jeg vælger den dag, jeg rigtig blødte, så skal jeg til lægen når jeg er 9+3 henne, den 12. oktober - er det ikke temmelig sent?

Tænker egentlig bare, at hvis det første er derefter, der bliver bestilt til til nf scanning . som vel skal ligge omkring 12 uger (er 12 uger præcis 1. november) - kan det så nå at lade sig gøre?

Havde egentlig troet, jeg skulle afsted omkring 8. uge - det mener jeg, jeg har været tidligere...

Hvad har I andre af erfaringer - hvornår var I til lægen første gang?

Jeg var til det første lægebesøg omkring 9+0

Jeg gik faktisk og ventede på brevet til NF sidste år - 2 dage før jeg skulle scannes ringede de og gav mig en aflyst tid

Anmeld

5. september 2011

Sujan

Jeg var 9+1 da jeg var til første lægebesøg... Så synes det var at vente lææææænge... Men er vist meget normalt og helt okay at det først var der.. Han kunne sige noget mere.. Og tiden til NF er ikke helt så lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.