CupCakes til barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. september 2011

MelikkazMoar

Her der kommer der mange spørgsmål !

er det nok 'bare' at lave fine cupcakes til dåben? eller skal der være en rigtig kage også?

vi har inviteret omkring 80 pers. hvis vi siger der bare kommer 65 stk. (fx.) hvor mange ville i så lave?

og er der evt. forslag på hvilke cupcakes der kunne være? nogle der er rigtig gode til dette formål?

På Forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

tina76

MelikkazMoar skriver:

er det nok 'bare' at lave fine cupcakes til dåben? eller skal der være en rigtig kage også?

vi har inviteret omkring 80 pers. hvis vi siger der bare kommer 65 stk. (fx.) hvor mange ville i så lave?

og er der evt. forslag på hvilke cupcakes der kunne være? nogle der er rigtig gode til dette formål?

På Forhånd tak

Det kommer an på om der er andet kage også synes jeg.

Men laver ikke selv cupcakes, men en til hver ville jeg synes.

Anmeld

5. september 2011

Maja_4000

Vi lavede cupcakes og lagkager .. Der var 65 gæster .. Hvade lavet 2 lagkager i bradepande størrelse + omkring 100 cupcakes .. Og der var aaaalt for meget !

Anmeld

5. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

MelikkazMoar skriver:

På Forhånd tak

Kom der 65 ville jeg nok lave 100. Hellere lidt ekstra end for lidt.  Kommer også an på størrelsen. Laver man små, kan man lave mange, laver man store er et mindre antal måske nok.

Jeg synes alle typer af cupcakes kan gå. Klassisk er jo chokolade, vanille med blåbær/hindbær/skovbær, krydderkage, banan/kokos.

Så kan du jo pynte dem helt vildt fint med frosting i forskellige farver, og med blomster, eller andet sukkerpynt der passer til temaet. 

Anmeld

5. september 2011

JustinsMoar

Du kan sagtens nøjes med at lave cupcakes!

Det er jo ikke alle der er interesseret i det trationelle, som jo egentlig er en fin dåbskage..

Hvor mange du skal lave, tjaa....
Måske 2 til hver?

Anmeld

5. september 2011

MelikkazMoar

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Kom der 65 ville jeg nok lave 100. Hellere lidt ekstra end for lidt.  Kommer også an på størrelsen. Laver man små, kan man lave mange, laver man store er et mindre antal måske nok.

Jeg synes alle typer af cupcakes kan gå. Klassisk er jo chokolade, vanille med blåbær/hindbær/skovbær, krydderkage, banan/kokos.

Så kan du jo pynte dem helt vildt fint med frosting i forskellige farver, og med blomster, eller andet sukkerpynt der passer til temaet. 

ja det er lidt det jeg tænker det med a pynte dem fint, temaet er sommerfugle.. og så er alt lyserød og lille..  kun tallernkerne er hvide

jeg tror jeg laver de 'store' cupcakes

Anmeld

5. september 2011

MelikkazMoar

opskrifter er også meget velkomne!

Anmeld

5. september 2011

Kay

jeg ville nok også lave 100.... og så ville jeg lave forskellige.. sådan nogle chokolade og nogle vanilje osv. eller måske bare 2 slags??

det vede ved dem er at du jo kan "lege" med pynt og farver.... evt. skrive det " man normalt" skriver på en dåbskage på dine cup-cakes, med et bogstav/tal på hver og stille dem på et fad så det er læseligt og så pynte resten på allemulige sjove måder

Anmeld

5. september 2011

MelikkazMoar skriver:

ja det er lidt det jeg tænker det med a pynte dem fint, temaet er sommerfugle.. og så er alt lyserød og lille..  kun tallernkerne er hvide

Uh jamen så kan du da lave en frosting i pink og lilla. Og så købe cupcake forme i pink og lilla, eller noget med lidt hvidt i også. 

Har set nogle ret fine cupcakes der ligner sovende babyer. De er søde. Og ellers synes jeg selv at det er ret fint med  pink og lilla, og så sukkerpynt i samme farver, men måske andre nuancer. 

Jeg er selv ret vil med brun og lilla sammen, men hvis i slet ikke har noget brunt, ville jeg nok holde mig pink, lilla og evt. lidt hvidt. 

Anmeld

5. september 2011

MelikkazMoar skriver:

Forresten, hvis du laver cupcakes i en lys dej, så kan du også indfarve det, så de får en fin pink eller lilla farve i selve kagen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.