Pikku Myy skriver:
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du skriver. Det er ham der bliver sur, ked og frustreret og begynder at græde, ikke?
Det er jo i princippet forståeligt nok at han ikke er helt tilfreds med at du stopper ham. Han gør det jo ikke fordi han vil være ond, men fordi han har fået en ny idé. Han ved ikke det gør ondt på dig, og det har han vel heller ikke rigtig nogen mulighed for at vide.
Løsningen må vel være at du afbryder ham hver gang han går i gang med at nive/rive. Jeg ville nok med en rolig stemme sige at han ikke skal tage fat, men at han må ae/mærke med flad hånd, og så hjælpe ham lidt. Men den bestemte metode kan sikkert være lige så god
Det handler vel om temperament.
Mht at du ikke tør putte ham, så går jeg ud fra at det er fordi du ikke har lyst til at "få ham til at græde"? Og så er jeg ked af at måtte afsløre at du vil få dit barn til at græde tonsvis af gange i løbet af de næste år, og det vil BESTEMT ikke gøre dig til en dårlig mor. At græde er din søns måde at fortælle dig at han ikke er tilfreds, men det er ikke altid dit job at sørge for at han er tilfreds!
Tak for svar.
JJeg har nok ikke udtryk mig hel klart

Ja, det er Charlie der bliver sur ked og frustreret.
Jeg har prøvet løsningen med at ae og han kan sagtens ae atten blidt og ved godt man fx ikke hiver den i pelsen da det gør av, på katten og det har han helt styr på. Men når det kommer til mor og far forstår han det ikke.
Jeg har skam intet problem med at putte ham og kan sagtens håndter den form for gråd.
Hvad jeg mente var at jeg ikke rigtig tør at putte MED ham i sengen eller på sofaen fx, da så snart jeg lukker øjne eller ikke er opmærksom begynder han at rive eller nive.
Jeg er godt klar over at han blot udforsker og at han ikke. Er ond eller noget anet.
Men jeg føler mig på dybt vand Pt da jeg ikke syntes den bløde eller hårde metode virker. Og når jeg beder ham stoppe bier han bare mere hård i sin nive. Og rive og ender ofte med at slå eller rive noter ud af mit hård.
90 % af tiden er han den kærligst og sidste ding på jord men så er det som om fanden tager over og han er slet ikke til at stoppe