God aften,
Jeg er ven med en pige (ung kvinde) på facebook, som jeg ærligt talt ikke kender ret godt. Vi har i en kort periode gået i klasse sammen for mange år siden, og hun har tilføjet mig som ven, uden at jeg kender hende.
Hun er så blevet single, efter at have været lykkeligt forlovet i et par pr. Hun er nu tilsyneladende meget ulykkelig og har flere gange i weekenden skrevet demprimerende status opdateringer. Det er virkelig synd, og flere har kommenteret og spurgt om hun ikke har en ven/veninde som kan være hos hende, da alt er uoverskueligt for hende. Det har hun så sagt at hun ikke har, at hun er helt alene og ikke har nogen. Endda hendes mor har kommenteret, og det virker ikke som hun får meget mere støtte fra nogen end de kommentarer hun får på sine statusopdateringer. Hun bor i udlandet, så det er svært for dem at vide hvordan de skal hjælpe hende.
Hun har givet udtryk for, at hun har selvmordstanker.

Det er virkelig synd og forfærdeligt at se, at nogen efterfølgende vil at hun skal komme på chatten, som ikke er i samme land som hende, ergo en som ikke kan komme og holde hende selskab, men som "kun" kan chatte med hende.
Mit spørgsmål er så.. Findes der nogle kriselinier som kan kontakte hende? Umiddelbart virker det ikke som om hun selv er i stand til at hjælpe sig selv fra disse tanker, lige nu i hvert fald. Jeg kender hende som sagt ikke, og vil ikke blande mig for meget. Tror det ville være alt for grænseoverskridende for os begge to.. men hun har tydeligvis et behov for at nogen tager et intiativ til at hjælpe hende..
Anmeld