Graviditet og Tandlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg er gravid i 4+3, og var igennem en kæbeopertion 4. juli 2011 (2 måneder siden.) - hvilket betyder jeg går rigtig meget til tandlæge ( hver 3. uge.) lige pt, står den kun på retning af tænderne, hvilket ikke kræver det store..

Men på et tidspunkt, skal jeg igennem røntgenbilleder + bedøvelse.

Nogen der har erfaring med tandlæge i graviditeten ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

>>Carina<<

Jeg arbejder i branchen. Du må ikke få taget røntgen når du er gravid. Oplys dem lige om din lykkelige situation

Anmeld

4. september 2011

132319

Røntgenbilleder må du ikke få taget.

Du må gerne blive bedøvet men du må kun tage panodil som smertestillende.

Jeg havde frygtelig tandpine pga en visdomstand i min sidste graviditet og var ved at dø over at jeg ikke måtte tage ipren. Heldigvis gik det over så jeg slap for operation.

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg behøver heldigvis ikke at tage smertestillende

Men har nogle "grise-haler" siddende i kæberne, som på et tidspunkt skal tage ud, og det kan gøres med alm. bedøvelselse.

Anmeld

4. september 2011

Kris89

132319 skriver:

Røntgenbilleder må du ikke få taget.

Du må gerne blive bedøvet men du må kun tage panodil som smertestillende.

Jeg havde frygtelig tandpine pga en visdomstand i min sidste graviditet og var ved at dø over at jeg ikke måtte tage ipren. Heldigvis gik det over så jeg slap for operation.

undskyld måske et dumt spørgsmål

jeg synes at have hørt at man ikke må tage panodil når man er gravid - er det helt forkert?

Ved selvf. godt at man skla undgå al form for piller og så videre, men troede egentlig især panodil skulle man holde sig fra

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

jeg synes at have hørt at man ikke må tage panodil når man er gravid - er det helt forkert?

Ved selvf. godt at man skla undgå al form for piller og så videre, men troede egentlig især panodil skulle man holde sig fra

Hopper lige med, for det kunne da være man kom ud for at man blev nød til noget smertestillende på et tidspunkt.

Anmeld

4. september 2011

132319

Kris89 skriver:

Der var noget om det men det er som altid overdrevet.

Selvfølgelig skal man ikke tage panodil hver dag, hele graviditeten men i en kort periode for at smertelindre, sker der ikke noget ved det.

Anmeld

4. september 2011

Sara85

Øhm..
Jeg fik altså taget Røngent da jeg var gravid??
Og havde fortalt tandlægen jeg var gravid, så jeg fik bare sådan en slags forklæde på, så skulle det være okay??

Panodil (paracetamol) må må man godt tage som gravid
Det er Ipren (Ibuprofen) man ikke må ta

Anmeld

4. september 2011

Kris89

132319 skriver:

Der var noget om det men det er som altid overdrevet.

Selvfølgelig skal man ikke tage panodil hver dag, hele graviditeten men i en kort periode for at smertelindre, sker der ikke noget ved det.

tak for svar

Anmeld

4. september 2011

JeNoVa

Sara85 skriver:

Øhm..
Jeg fik altså taget Røngent da jeg var gravid??
Og havde fortalt tandlægen jeg var gravid, så jeg fik bare sådan en slags forklæde på, så skulle det være okay??

Panodil (paracetamol) må må man godt tage som gravid
Det er Ipren (Ibuprofen) man ikke må ta

Der er vist også noget om, at man skal passe på med Panodil:

http://www.pharmadanmark.dk/aktuelt/nyt-laegemidler/2010-11-09-Paracetamol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.