At fortælle det til arbejdspladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.350 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Vil bare høre hvornår i fortalte til arbejdspladsen at i ventede jer?

Jeg arbejder i en dagligvare butik hvor vi ofte kun er jeg og en ungarbejder på job, hvilket jo betyder jeg laver mange løft og løber/stresser til tider meget rundt. Og jeg vil derfor gerne have snakket med min chef/souschef om hvilke muligheder jeg har. Altså hvilke skåneopgaver jeg kan få osv.

Derudover får jeg en piecje om arbjede i butik under graviditet. Jeg har heldigvis 2 damer over mig som jeg ved vil blvie rigtig glade på vores vegne så er ikke bange for en reaktion fra dem.

Jeg er idag kun 4+5, så der er jo tid nok at løbe på.

Jeg har overvejet at fortælle om det i uge 8..

Men hvornår fortalte i det til jeres arbejdsplads?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

svanen73

Jeg var vist i uge 7, da jeg fortalte det. Men det var fordi jeg skulle ringe til min chef og melde mig syg med et hold i ryggen, som jeg havde fået ved at stå op og kaste op pga. gravideteten

Hun spurgte jo hvordan jeg var kommet galt afsted. Jeg havde pludselig skullet kaste op og ku ik nå ud på toilet, så måtte jeg jo bare bukke mig der hvor jeg stod og så kom der et ordentlig smæld over lænden

Men jeg havde nok fortalt der omkring alligevel, da jeg oz har et fysisk hårdt job.

Anmeld

4. september 2011

Frk.S

Jeg fortalte det ret tidligt (6+ et eller andet), da jeg bl.a. arbejder med radioaktive lægemidler. Så der var nogle arbejdsopgaver jeg skulle fritages for.

Jeg fandt ud af, at jeg var gravid ugen lige inden juleaften. Jeg strak den så til efter nytår (fordi jeg vidste jeg ikke skulle være i farmaci ugen op til jul, og jeg havde fri mellem jul og nytår).
Så kunne vi lige nå at fortælle det til familien i julen. Så de fik nyheden inden arbejdspladsen.

Anmeld

4. september 2011

Millesmammi

Anonym skriver:

Hej piger.

Vil bare høre hvornår i fortalte til arbejdspladsen at i ventede jer?

Jeg arbejder i en dagligvare butik hvor vi ofte kun er jeg og en ungarbejder på job, hvilket jo betyder jeg laver mange løft og løber/stresser til tider meget rundt. Og jeg vil derfor gerne have snakket med min chef/souschef om hvilke muligheder jeg har. Altså hvilke skåneopgaver jeg kan få osv.

Derudover får jeg en piecje om arbjede i butik under graviditet. Jeg har heldigvis 2 damer over mig som jeg ved vil blvie rigtig glade på vores vegne så er ikke bange for en reaktion fra dem.

Jeg er idag kun 4+5, så der er jo tid nok at løbe på.

Jeg har overvejet at fortælle om det i uge 8..

Men hvornår fortalte i det til jeres arbejdsplads?

jeg var selv i dagli brugsen som ung arbejder da jeg blev gravid, og jeg var 5-6 måneder henne da jeg fortalte det(nogle af dem vidste det godt da jeg kendte dem privat). men fortalte det kun så sent fordi jeg ikke tænkte over det med at løfte ting og sådan.. men så længe du tænker meget over det, er det nok en god idé at fortælle det tidligt :-)

Anmeld

4. september 2011

spj

Jeg fortalte det omkring uge 8, fordi nogen af mine kolleger havde regnet det ud (jeg kunne nemlig ikke klare mad og det plejet ikke at ligne mig) og blev ved med at spørge om jeg var gravid og jeg blev ved med at benægte det. Synes min chef skulle høre det først.

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

svanen73 skriver:

Jeg var vist i uge 7, da jeg fortalte det. Men det var fordi jeg skulle ringe til min chef og melde mig syg med et hold i ryggen, som jeg havde fået ved at stå op og kaste op pga. gravideteten

Hun spurgte jo hvordan jeg var kommet galt afsted. Jeg havde pludselig skullet kaste op og ku ik nå ud på toilet, så måtte jeg jo bare bukke mig der hvor jeg stod og så kom der et ordentlig smæld over lænden

Men jeg havde nok fortalt der omkring alligevel, da jeg oz har et fysisk hårdt job.

Okay. Tak for det. Kan godt se det var lidt tricky at lyve sig uden om. SÅ hellere bare få det sagt så der ikke har været nogen "løgne" imellem.

Så blvier det nok også deromkring jeg siger det. Når 1. løgebesøg er overstået, tror jeg..

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg fortalte det ret tidligt (6+ et eller andet), da jeg bl.a. arbejder med radioaktive lægemidler. Så der var nogle arbejdsopgaver jeg skulle fritages for.

Jeg fandt ud af, at jeg var gravid ugen lige inden juleaften. Jeg strak den så til efter nytår (fordi jeg vidste jeg ikke skulle være i farmaci ugen op til jul, og jeg havde fri mellem jul og nytår).
Så kunne vi lige nå at fortælle det til familien i julen. Så de fik nyheden inden arbejdspladsen.

Jah så er det jo vigtigt at få det sagt, så det ikke skader.

Vores familie for ikke noget at vide endnu. Eller svigermor har lige fået det at vide. Men ikke de andre. Og får det nok omkring uge 8 eller først efter nf, det er vi ikke helt enige om endnu.

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Millesmammi skriver:

jeg var selv i dagli brugsen som ung arbejder da jeg blev gravid, og jeg var 5-6 måneder henne da jeg fortalte det(nogle af dem vidste det godt da jeg kendte dem privat). men fortalte det kun så sent fordi jeg ikke tænkte over det med at løfte ting og sådan.. men så længe du tænker meget over det, er det nok en god idé at fortælle det tidligt :-)

Det var det jeg tænkte.

Jeg ved nemlig at jeg sparker røv i butikken. Løfter ALT for tunge ting og stresser meget. osv.

Det sjove er at min chef i sidste uge påpegede nogen graviditetshormoner (jeg fik mega kvalme af lugten af bananer) hehe, så bdet blvier jo også lidt sjovt at fortælle.

Men er sygemeldt fra job indtil d. 24 september, så det er ikke svært at vente med at sige det.

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

spj skriver:

Jeg fortalte det omkring uge 8, fordi nogen af mine kolleger havde regnet det ud (jeg kunne nemlig ikke klare mad og det plejet ikke at ligne mig) og blev ved med at spørge om jeg var gravid og jeg blev ved med at benægte det. Synes min chef skulle høre det først.

God kutyme. Synes også chefen fortjener at høre det først. Medmindre man selvfølgelig omgåes meget privat med nogen af sine kollegaer.

Anmeld

4. september 2011

Holbæktrunten

Fortalte det ret hurtigt, da jeg var meget plaget af kvalme og mit arbejde er fysisk hårdt... Tror jeg har været omkring uge 8. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.