Op på armene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.371 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. september 2011

Molly8

Hej

Hvornår begyndte jeres poder at komme op på strakte arme?

Johan på 6½ måned har så travlt med sine tæer, skyde numsen i vejret og trille alle vegne. Men armene kommer han aldrig helt op på. Hvornår begyndte jeres på det?

Kh Molly

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

DK

Richard er 7 mdr. og 1 uge nu, og han kommer ikke af sig selv op på strakte arme. Vi kan strække hans arme ud og komme benene op under ham i "kravle-stilling", men så står han bare og piver og synes selv at han lever livet ENORMT farligt

Så jeg tror der går lidt tid inden "rigtig" kravl-ing kommer igang her. Men der er babyer i min IRL mødregruppe der kan.

Anmeld

4. september 2011

Lilje82

Noah er 7 måneder og 3 uger og han kommer stadig ikke op på strækte arme og han løfter heller ikke numsen - Han gider ikke ligge på maven ret længe af gangen, han vil hellere sidde op og lege.

Anmeld

4. september 2011

Kit

Jeg tror Alberte begyndte da hun var omkring 4 måneder og ved 5 måneders undersøgelse kom hun så højt op, at lægen rent faktisk udbrød "Wauw!" - hun havde ikke lige set en baby komme så højt op så tidligt før. Stolte forældre, der stod ved siden af og ikke vidste, hvad de små skal kunne hvornår - Total førstegangs

Alberte er nu 7 måneder og er så småt begyndt at kravle. Men hendes niece kravlede først omkring de 10½-11 måneder. Så husk, at der er forskel på børn.

Anmeld

4. september 2011

Molly8

Nå, så er jeg mere beroliget

Jeg troede lidt det var en elementær ting han ikke kunne. Men det bekræfter vel bare, at børnene fokuserer på noget forskelligt og har deres styrker på forskellige områder.

Tak for hjælpen

Kh Molly

Anmeld

4. september 2011

piadas

Ida kan komme så meget op nu. Billedet er fra i eftermiddags.

Hvis ikke vi havde trægulv, tror jeg, hun ville være meget tæt på at kunne kravle.

Hun har i hvert fald nogenlunde styr på teknikken og forsøger at skubbe fra med fødderne, men de glider, så hun ryger baglæns i stedet. Derfor er hun heller ikke helt oppe på knæene endnu, men jeg vil tro, at hun kravler i løbet af en måneds tid, men for min skyld behøves hun ikke begynde på det, for så ved man slet ikke, hvor man har hende!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. september 2011

Riksen

Karla var vist fire måneder, og hun er nu ved 7 mdr. så småt ved at begynde at kravle. Jeg tror, det er meget forskelligt hvornår børn begynder på de indledende kravleøvelser.

Har I prøvet at hænge noget tiltrækkende legetøj op i en snor, så han må arbejde sig opad for at få fat i det?
Ellers tror jeg, at det kommer helt af sig selv, når han pludselig en dag finder ud af, at det er sjovt at se verden fra strakte arme.

- Rikke

Anmeld

4. september 2011

AnneBJ

Felix støtter ikke på sine arme, men løfter blot øverste del af ryggen... Så ligger han på sin mave, med arme og ben i vejret og hviner af fryd... 

Jeg har forsøgt at vise ham han kan støtte på armene, det gik slet ikke, så forsøgte at trække benene op under ham, men han knaldede bare næsen (og alt andet i ansigtet) i gulvet, strakte benene og hvinede videre... 
Så.. heller ingen kravlebaby her!

Anmeld

5. september 2011

Molly8

Riksen skriver:

Karla var vist fire måneder, og hun er nu ved 7 mdr. så småt ved at begynde at kravle. Jeg tror, det er meget forskelligt hvornår børn begynder på de indledende kravleøvelser.

Har I prøvet at hænge noget tiltrækkende legetøj op i en snor, så han må arbejde sig opad for at få fat i det?
Ellers tror jeg, at det kommer helt af sig selv, når han pludselig en dag finder ud af, at det er sjovt at se verden fra strakte arme.

- Rikke

God idé  Jeg skal vist lege kattelege  Jeg kan i hvert fald prøve, selvom jeg har en idé om, at han vil rulle om på ryggen, som han gør ved aktivitetsbøjlen..

Kh Molly

Anmeld

5. september 2011

Riksen

Molly8 skriver:

God idé  Jeg skal vist lege kattelege  Jeg kan i hvert fald prøve, selvom jeg har en idé om, at han vil rulle om på ryggen, som han gør ved aktivitetsbøjlen..

Kh Molly

He he Ja, det er da vist kattelege.

Ja, de har deres mønstre, de følger, så det er ikke altid let at få dem til at ændre dem. Men ellers tror jeg nu det kommer, når det kommer - sådan lige pludseligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.