Planlagt kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2011

FogL

babyMark skriver:

Pyha kan godt forstå dit dilemma. Men spørgsmålet er hvad du selv vil have det godt med bagefter? Jeg fik aks og ønskede mig brændende en almindelig fødsel. Der gik lang tid inden jeg accepterede at det var sådan vores søn kom til verden. Men altså det vigtigste er jo dit og barnets helbred. Og hvis der ikke er nogen problemer i det at blive sat igang ville jeg nok vælge den løsning. Tilknytningen mellem far og barn er jo også super vigtig.

Jeg ville have det bedst med en alm. fødsel bagefter - om det er så er fordi jeg er blevet sat igang eller ej - bare det, at jeg helt selv har gjort det 

Men nu må vi se, hvad JM foreslår til den tid.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

carneval

Jeg fik PKS med min datter, og har det præcis som sussie. Det var en dejlig og rolig og meget stor oplevelse som jeg ikke ville have været foruden. Og gu gjorde det da ondt bagefter, men ikke i en grad så jeg ikke kunne tage vare på min datter selv.

Jeg synes klart du skal få det talt igennem med din jordemoder, og så mærke efter hvad du selv føler og så gå efter det og luk ørerne for hvad andre mener om dit valg.

Pøj pøj med det

Anmeld

3. september 2011

SussieThyssen

ciepige skriver:

Hvor rart at der er andre end mig der kan se det positive ved kejsersnit.  

Hvor lang tid i forvejen er det, at man snakker med JM om fødslen? Jeg vil selvfølgelig også gerne føde selv, hvis kejsersnit betyder at man ikke kan føde naturligt efterfølgende, og jeg muligvis kan blive sat igang 

Du kan sagtens føde naturligt selv bagefter.
Det har min datter gjort 2 gange, og hun er da ikke færdig med at få børn endnu
Der skal bare helst gå 2-3 år før man gør det..men min datter fik nr 2 ved alm. fødsel 13 mdr efter kejsersnittet, og det gik fint.
De skal bare være lidt mere obs på en og barnet skal helst ikke blive for stort.
Min datter blev begge gange sat igang 14 dage til en uge før termin.
men det er da rigtigt, at hvis man har født ved kejsersnit, så er der en lille risiko for at aret kan springe op under alm fødsel, men den er ret minimal, hvis FG tager godt hånd om en.
Du kan sagtens begynde at snakke med JM om det næste gang du skal til kontrol.

Anmeld

3. september 2011

Highlander

ciepige skriver:

Nej, vi bor i udlandet. Og han har jo et arbejde der skal passes, og ingen mulighed for barsel + han har kun 3 ugers ferie tilbage på kontoen - max.  

Nå ja så er det ikke helt nemt 

Anmeld

3. september 2011

FogL

SussieThyssen skriver:

Du kan sagtens føde naturligt selv bagefter.
Det har min datter gjort 2 gange, og hun er da ikke færdig med at få børn endnu
Der skal bare helst gå 2-3 år før man gør det..men min datter fik nr 2 ved alm. fødsel 13 mdr efter kejsersnittet, og det gik fint.
De skal bare være lidt mere obs på en og barnet skal helst ikke blive for stort.
Min datter blev begge gange sat igang 14 dage til en uge før termin.
men det er da rigtigt, at hvis man har født ved kejsersnit, så er der en lille risiko for at aret kan springe op under alm fødsel, men den er ret minimal, hvis FG tager godt hånd om en.
Du kan sagtens begynde at snakke med JM om det næste gang du skal til kontrol.

Okay, så det er måske slet ikke unormalt at blive sat igang før tid? Hvorfor blev din datter sat igang? 

Jeg er sådan lidt op og ned, ved ikke rigtig hvad min mavefornemmelse siger, jeg vil bare så gerne have min mand med, han er bedre end selv min mor - og hun skal også være der, uden tvivl. 

Anmeld

3. september 2011

JeNoVa

-Sigrid- skriver:

Efter igangsættelse tager det op til 3-4 dage mener jeg - med stikpiller ;b

Jeg blev igangsat kl. 6.30 om morgenen og havde født kl. 15.30 om eftermiddagen. Der blev brugt noget, de kalder 'gel'. Jeg ved ikke, om det er anderledes end stikpiller, men 'gel' i kombination med at sprænge fosterhinden satte godt nok veerne effektivt i gang.

Anmeld

3. september 2011

JeNoVa

ciepige skriver:

Nej, vi bor i udlandet. Og han har jo et arbejde der skal passes, og ingen mulighed for barsel + han har kun 3 ugers ferie tilbage på kontoen - max.  

Jeg kan se, du bor i Dubai. Hvorfor føder du så ikke bare dér?

Anmeld

3. september 2011

trisse

hej

jeg bliver bare lige nød til at høre noget..

i skriver alle for og imod pks og beskriver betydningen for jer selv, smerter i såret, det bahagelige og nemme osv.

men hvad med betydningen for barnet?? hvilke konsekvenser har barnet ved et pks?

det synes jeg må tælle 1000 gange mere end hvad der er bedst og nemmest for en selv!!

kh kathrine

Anmeld

3. september 2011

-Sigrid-

JeNoVa skriver:

Jeg blev igangsat kl. 6.30 om morgenen og havde født kl. 15.30 om eftermiddagen. Der blev brugt noget, de kalder 'gel'. Jeg ved ikke, om det er anderledes end stikpiller, men 'gel' i kombination med at sprænge fosterhinden satte godt nok veerne effektivt i gang.

Tja, vidste ikke der var noget som sådan noget gele, kendte kun til stikpillerne, og er i 21. uge i min første graviditet, såe

Anmeld

3. september 2011

SussieThyssen

ciepige skriver:

Okay, så det er måske slet ikke unormalt at blive sat igang før tid? Hvorfor blev din datter sat igang? 

Jeg er sådan lidt op og ned, ved ikke rigtig hvad min mavefornemmelse siger, jeg vil bare så gerne have min mand med, han er bedre end selv min mor - og hun skal også være der, uden tvivl. 

Min datter blev sat i gang begge gange fordi vi får store børn i vores slægt, og for at pigerne ikke skulel blive for store, så blev hun altså sat igang før termin aht. arret fra kejsersnittet.

Pigerne vejede henholdsvis ca 4200g og 4300g.

Held og lykke med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.