Stéphanie skriver:
Hej piger
Har virkelig brug for jeres hjælp!!!
Xander bliver 3 måneder på torsdag, og han er det meste af tiden en dejlig glad og tilpas baby, MEN, han sover ikke om dagen! I går stod vi op kl 8, og han blev træt igen kl 10, så han bliver selvfølgelig puttet og falder i søvn med det samme, han vågner så igen kl 10.07 med de største øjne, vælger at gå en tur med ham i håb om at han så falder i søvn igen, men det gør han ikke. han ligger vågen til kl 11.15 hvor han så bliver sulten. Han får selvfølgelig alt det han kan spise og virker meget træt igen, så jeg putter ham. Og her begynder han at skrige så man skulle tro jeg stod og slog ham, gør alt had jeg kan for at trøste ham, vugger ham i liften, giver ham sutten et utal af gange, snakker stille til ham, synger for ham, men lige lidt hjælper det! Han ligger vågen og skiftevis smågræder og skriger. Svigermor kommer forbi og tager ham med ud på en gåtur, i håb om at han så vil sove, men nej! Han har ligget vågen hele turen. Kl er efterhånden ved at være 15, og han har ikke sovet siden siden kl 10!! Han får selvfølgelig det han kan spise, han får bøvset ordentlig af, han er utrolig træt, men sover bare stadig ikke. Kl 17 overgiver han sig endelig og sover i............ 15min!!!!!!! Og er derefter vågen til kl 21.30 hvor han endelig overgiver sig og sover til kl 5, hvor han spiser lidt igen og falder i søvn ved siden af mig i sengen og sover til kl 8. Sådan er det efterhånden hver dag!! Behøver jeg at sige at det efterhånden går mig meget på og at jeg er ved at være meget træt på trods af en ellers god nattesøvn?
Er det en der har et godt råd eller to? - Er virkelig ved at være desperat
fra Stéphanie
Min datter er 9 uger og hun sover heller ikke rigtigt om dagen.. hun vågner ved 6-7 tiden, spiser, er vågen og glad og bliver snakket med, bøvset af osv, spiser igen ved 8-9 tiden, hvorefter jeg tænker at det må være tid til en middagslur efter vi har hygget lidt og bøvset af, fordi hun begynder at blive lidt pylret og overtræt.. Så plejer jeg at gå rundt med hende i armene til hun falder til ro, og hvis det ikke virker, så svøber jeg hende i hendes dyne, og går/vugger hende til hun lukker øjnene.. Sætter jeg mig ned opdager hun det med det samme og begynder at græde igen, såå jeg går rundt til jeg er helt sikker på at hun er faldet til ro.. Derefter sætter jeg mig så ned med hende i armene/dynen og der bliver jeg siddende med hende i ½-1½ time, først derefter sover hun.. Lægger jeg hende i liften/sengen inden, slår hun øjnene op med det samme.. Og sådan kører det så hele dagen.. Det er ikke altid jeg har heldet med at lægge hende fra mig, altså at hun sover videre, det er somregel kun 1-2 gange, formiddag og en heldig gang i mellem eftermiddag, men der sover hun så også 3-4 timer + om natten fra kl. 21-23 til kl 6-7..
Tja, ved ikke om det er en løsning, men det virker for mig, og jeg får så tingene lavet mens hun sover i liften, og de andre gange lader jeg hende bare sove en rævelur i mine arme, fordi jeg kan se hun er træt..