Det dummeste spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. september 2011

Highlander

Ja det må altså lige komme fra mig!!! 

Jeg er i uge 32 nu, og pludselig kommer jeg i tvivl om hvor langt henne jeg er haha... Altså er jeg i 7. eller 8. måned? Jeg har hele tiden tænkt at jeg er i 7. - men er man gravid hele den 9. måned også, eller er terminen sat efter, at når du rammer 9. måned så skal du føde?

Føler mig da helt dum - er det muligt at få ammehjerne på forhånd, for så må det være min forklaring 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

Madam Blå

Highlander skriver:

Jeg er i uge 32 nu, og pludselig kommer jeg i tvivl om hvor langt henne jeg er haha... Altså er jeg i 7. eller 8. måned? Jeg har hele tiden tænkt at jeg er i 7. - men er man gravid hele den 9. måned også, eller er terminen sat efter, at når du rammer 9. måned så skal du føde?

Føler mig da helt dum - er det muligt at få ammehjerne på forhånd, for så må det være min forklaring 

Du burde vel være i 8. måned, nu når du kun har otte uger igen Jeg kan heller ikke finde ud af det - så ejg regner baglæns fra terminsdatoen. Jeg har termin den 10. november. Så den 10. oktober er jeg i 9. måned. Den 10. september er jeg i 8. måned, osv

Anmeld

3. september 2011

Frejsmor

Highlander skriver:

Man er gravid i fulde 9. måneder(hvis man altså går helt til termin )

Kan se du er sat til d. 26/10 og det betyder jo så at du har under 2 måneder igen og derfor må du jo lige være gået ind i din 8. måned her da vi skrev d. 26. aug.. Når du når hen til d. 26/9 og der kun er én måned igen til termin, så går du ind i den 9. måned af din graviditet..

Håber det gav mening?

Anmeld

3. september 2011

Jakob'sMor

Highlander skriver:

Hvis jeg regnet rigtigt er du i 7.mdr. Du er jo gravid i 40 uger ca, og ved der du er i uge 32 og det er 8 op til 40 uger, dvs 2 mdr. Termins datoen er 9 mdr efter befrugtningen håber det var det du søgte

Anmeld

3. september 2011

Highlander

Madam Blå skriver:

Du burde vel være i 8. måned, nu når du kun har otte uger igen Jeg kan heller ikke finde ud af det - så ejg regner baglæns fra terminsdatoen. Jeg har termin den 10. november. Så den 10. oktober er jeg i 9. måned. Den 10. september er jeg i 8. måned, osv

Hehe ja der kan man bare se 

Jeg har termin d./26/10 så har hele vejen tænkt at d.26/2 var jeg 1 måned, 26/3 2 måneder osv. - og det vil jo sige at jeg d.26/9 er i 8. måned, men det giver ikke mening alligevel for så når jeg ikke at gå den 9. måned ud, så rammer jeg først 9. måned den dag jeg har termin..

Så hvis jeg regner fra start mod slut er jeg i 7. nu, men regner jeg baglæns er jeg i 8. - nu er jeg helt rundforvirret hehe ?

Anmeld

3. september 2011

Highlander

Hmmm der er delte meninger kan jeg se  Det er da godt nok et lidt forvirrende regne stykke, jeg tror jeg prøver at tage kalenderen frem og tælle 40 uger og så se om det gør mig lidt klogere. Men tak for jeres svar, som "desværre" begge gav mening - at jeg er både i 7. og 8. hehe 

Anmeld

3. september 2011

Jakob'sMor

Highlander skriver:

Hmmm der er delte meninger kan jeg se  Det er da godt nok et lidt forvirrende regne stykke, jeg tror jeg prøver at tage kalenderen frem og tælle 40 uger og så se om det gør mig lidt klogere. Men tak for jeres svar, som "desværre" begge gav mening - at jeg er både i 7. og 8. hehe 

Jeg brugte denne side da jeg var gravid - har prøvet at taste din termins dato ind, den siger at du er i uge 34.

http://www.pregnology.com/faralong.php?month=10&am p;day=10&year=2011

Anmeld

3. september 2011

Highlander

Jakob'sMor skriver:

Jeg brugte denne side da jeg var gravid - har prøvet at taste din termins dato ind, den siger at du er i uge 34.

http://www.pregnology.com/faralong.php?month=10&am p;day=10&year=2011

Nej hvor smart - TAK, den vil jeg til at bruge. Er dog kun 32+3 men nu kan jeg da finde min måned også..... 2 sek. 

Jeg er...... hmm kan stadig ikke regne logisk mht. måneden, måske skal jeg prøve igen om nogle timer 

Anmeld

3. september 2011

Madam Blå

Highlander skriver:

Hehe ja der kan man bare se 

Jeg har termin d./26/10 så har hele vejen tænkt at d.26/2 var jeg 1 måned, 26/3 2 måneder osv. - og det vil jo sige at jeg d.26/9 er i 8. måned, men det giver ikke mening alligevel for så når jeg ikke at gå den 9. måned ud, så rammer jeg først 9. måned den dag jeg har termin..

Så hvis jeg regner fra start mod slut er jeg i 7. nu, men regner jeg baglæns er jeg i 8. - nu er jeg helt rundforvirret hehe ?

Jamen så er du i 8. måned, men 7 måneder henne Ligesom når man snakker om hvor mange uger man er henne. Jeg er i 31. uge, men fulde 30 uger henne (er 30+2)

Anmeld

3. september 2011

Highlander

Madam Blå skriver:

Jamen så er du i 8. måned, men 7 måneder henne Ligesom når man snakker om hvor mange uger man er henne. Jeg er i 31. uge, men fulde 30 uger henne (er 30+2)

Ja det må næsten hænge sådan sammen, men gud hvor forvirrende 

Fandt også lige denne sætning på nettet:

8 måned er uge 33, 34, 35 og 36 9 måned er 37, 38, 39 og 40

Det er vist nemmere at fortælle hvor lang tid man har igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.