Så blev det min tur til at blive små-nervøs pylrehønemor ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. september 2011

Wimmie

Jeg ringede til fødegangen i dag da jeg ikke havde mærket aktivitet i maven i dag eller i nat - og stort set intet i går. Godt nok er jeg "kun" 24+5 men lillepigen har været enormt hyper de sidste 2 ugers tid - både dag og nat - og jeg har mærket hende hver dag siden jeg var 19+5

Men selvom sekretæren var noget tøvende fordi jeg ikke var længere henne, så ville jordemoderen heldigvis gerne se mig. Og jeg fik hørt en perfekt hjertelyd, så der var intet at være nervøs for - de var meget søde og forstående på OUH

Så selvom der stadig er ret stille i maven, så har jeg ro i sindet igen - og så har jeg også leget hønemor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

henh01

der er en hønemor gemt i os alle
er glad for at alt var okay

Anmeld

2. september 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Haha, Hvor er du bare sød.

Anmeld

2. september 2011

bøgelund

Wimmie skriver:

Jeg ringede til fødegangen i dag da jeg ikke havde mærket aktivitet i maven i dag eller i nat - og stort set intet i går. Godt nok er jeg "kun" 24+5 men lillepigen har været enormt hyper de sidste 2 ugers tid - både dag og nat - og jeg har mærket hende hver dag siden jeg var 19+5

Men selvom sekretæren var noget tøvende fordi jeg ikke var længere henne, så ville jordemoderen heldigvis gerne se mig. Og jeg fik hørt en perfekt hjertelyd, så der var intet at være nervøs for - de var meget søde og forstående på OUH

Så selvom der stadig er ret stille i maven, så har jeg ro i sindet igen - og så har jeg også leget hønemor 

det er også bedst for jer begge, at mor er rolig.. så fornuftigt lige at få det tjekket.. 

god weekend.. 

Anmeld

2. september 2011

Wimmie

henh01 skriver:

der er en hønemor gemt i os alle
er glad for at alt var okay

Tak

Og ja, lille Mor Høne popper op engang imellem og viser sig pylre-ansigt

Anmeld

2. september 2011

Wimmie

Aisha skriver:

Haha, Hvor er du bare sød.

Tak, hehe

Anmeld

2. september 2011

Wimmie

bøgelund skriver:

det er også bedst for jer begge, at mor er rolig.. så fornuftigt lige at få det tjekket.. 

god weekend.. 

Ja, det blev vi også enig om - hellere være på den sikre side end at gå og stresse og bekymre sig

Og nu har jeg så lige bestilt sådan en Angelsounds hjertelytter over Amazon - så kan jeg lære det!

Anmeld

3. september 2011

Moms

Hej W,

jeg tror også, det var deromkring at min ændrede bevægelsesmønster. Jeg havde nemlig også mærket ham nærmest konstant i tiden op til og måtte spørge jordmoderen og det ville blive ved - bare kraftigere og om han mon havde damp....

Men hun kunne berolige mig at det ville ændre sig til periodevis og regelmæssige aktiviteter.

Og det gjorde det sørme også. Så han er slet ikke så nem at mærke nu (er i uge 26 og sådan har det vel været i en 3 uger) som før. Jo han er der og har også mere kraft i sine bevægelser, men der kan gå længe imellem jeg mærker ham.

Så mon ikke det er den fase du er kommet i -

men dejligt at du lige kunne få tjekket liv.

Moms

Anmeld

3. september 2011

Wimmie

Moms skriver:

Hej W,

jeg tror også, det var deromkring at min ændrede bevægelsesmønster. Jeg havde nemlig også mærket ham nærmest konstant i tiden op til og måtte spørge jordmoderen og det ville blive ved - bare kraftigere og om han mon havde damp....

Men hun kunne berolige mig at det ville ændre sig til periodevis og regelmæssige aktiviteter.

Og det gjorde det sørme også. Så han er slet ikke så nem at mærke nu (er i uge 26 og sådan har det vel været i en 3 uger) som før. Jo han er der og har også mere kraft i sine bevægelser, men der kan gå længe imellem jeg mærker ham.

Så mon ikke det er den fase du er kommet i -

men dejligt at du lige kunne få tjekket liv.

Moms

Jo, det er nok bare en "stille" fase og på sin vis gør det jo heller ikke noget så længe alt er ok

Jeg mærkede nogle små ryk og jag i går aftes men det føltes som om hun "sparkede nedad" så at sige...så det gjorde lidt nas

I dag mærkede jeg så de sædvanlige bump midt på maven - lige omkring navlen, så det tyder på at hun har fået vendt sig i løbet af natten.

Anmeld

3. september 2011

Københavnermor

Wimmie skriver:

Jeg lavede præcis det samme i torsdags, da var jeg 25+0.

Altså min egen læge sendte mig til aoma på Hvidovre, fordi jeg pludselig ikke havde mærket baby i næsten 1 døgn. Og alt var helt som det skulle være, heldigvis. Der var meget fin hjertelyd, og lige da hun satte scanneren på min mave, sparkede den hende selvfølgelig.. Så det var lidt komisk.

Og nu mærker jeg den igen fint. Dog en del svagere end de sidste par uger hvor den har været hyber fra morgen til aften. 

Så det er åbenbart flere der oplever pludselig ændring i bevægelserne på det her tidspunkt i graviditeten.

Kram fra en hønemor til en anden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.