Manduca Bæresele + Strækvikle ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.516 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. september 2011

Giraffen

Hej Piger

Jeg har fundet et tilbud hvor man får en bæresele + en vikle

Da jeg ikke er vant til slynger og det tror jeg ikke jeg ska rode mig ud i alt for indviklede slynger + manden helst vil ha en bæresele så han ikke ligner en hippie (vi er lidt forskellige på det punkt)

Derudover er jeg 160 og han er 186 så det ska helst være noget der passer os begge eller så der er lidt til os begge to

Anyways, nogen der har erfaring med en eller begge af disse her:

http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1550

Og på forhånd tusind tak for erfairnger og gode råd (råd om andre seler/slynger er naturligvis også velkommen)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Mi

Jeg ved ikke noget om lige præcis disse produkter, men det er en fordel, hvis strækviklen har en lomme foran, med bindebånd i. Så kan man nemlig lige stamme den lidt fast om babys ryg og hoved, uden at skulle binde viklen op.

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

Jeg kan kun give min absolutte thumps up på manducaen jeg har været og er stadig meget glad for den. Min datter er nu 15 måneder og jeg bærer hende stadig meget i den. Nu på ryggen og da hun var lille på maven. Man kan også bære på hoften og det skal helt sikkert også prøves Min datter er glad for at sidde i den og sidder og klapper i hænderne når jeg tager den på Den er absolut uundværlig for mig da jeg bor alene med min datter på 4. sal...det er skønt at have hænderne fri og kan tage hende med ned i vaskehuset eller over i fakta uden at slæbe mig til en dårlig ryg

Anmeld

2. september 2011

Giraffen

Mi skriver:

Jeg ved ikke noget om lige præcis disse produkter, men det er en fordel, hvis strækviklen har en lomme foran, med bindebånd i. Så kan man nemlig lige stamme den lidt fast om babys ryg og hoved, uden at skulle binde viklen op.

hmm ja det ka jeg godt se tror det er en hvor der er to slynger samlet så mener ikke den skal/kan bindes - det gør det både nemmere men jeg kan godt se man så ikke kan justere i størrelsen

Det vil jeg lige notere mig

Anmeld

2. september 2011

Giraffen

dorthemus skriver:

Jeg kan kun give min absolutte thumps up på manducaen jeg har været og er stadig meget glad for den. Min datter er nu 15 måneder og jeg bærer hende stadig meget i den. Nu på ryggen og da hun var lille på maven. Man kan også bære på hoften og det skal helt sikkert også prøves Min datter er glad for at sidde i den og sidder og klapper i hænderne når jeg tager den på Den er absolut uundværlig for mig da jeg bor alene med min datter på 4. sal...det er skønt at have hænderne fri og kan tage hende med ned i vaskehuset eller over i fakta uden at slæbe mig til en dårlig ryg

eej det lyder fantastisk

Jeg troede nemlig det sku være Baby Björn men synes den er dyr ift hvor få kg den egentlig går op til - sammenlignet med denne Manducaen

Er den let nok at få på og sådan? Tænker om det er rart nok også at ha en slynge til amning osv eller om en bæresele er rigeligt ?

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

Giraffen skriver:

eej det lyder fantastisk

Jeg troede nemlig det sku være Baby Björn men synes den er dyr ift hvor få kg den egentlig går op til - sammenlignet med denne Manducaen

Er den let nok at få på og sådan? Tænker om det er rart nok også at ha en slynge til amning osv eller om en bæresele er rigeligt ?

Vælg for guds skyld ikke en BB  Barnet er slet ikke nok understøttet i sådan en...i en bb sidder barnet og bærer sin vægt i bækkenet hvorimod i manducaen sidder de ned i den og er støttet helt ud i knæhaserne. Det er bedre for deres ryg og bløde knogler.

Jeg synes det er et godt tilbud...for en bæresele (efter min mening) er ikke så god for det lille spædbarn under fire måneder. Jeg havde også en vikle men blev aldrig gode venner med alt det stof...så jeg købte en lommeslynge som er nærmest idiotsikker Det er et rør som barnet sidder/ligger i og det skal ikke bindes. Til gengæld kan du og din mand ikke deles om den medmindre i er samme str.

En manduca er ret nem at binde fordi der er forskellige måder at binde vha klikspænder. Prøv at søge på Youtube..der fik jeg meget hjælp da jeg selv er meget visuel og ikke kan læse en brugsanvisning

Du er også velkommen til at skrive igen engang når det er aktuelt så skal jeg nok guide dig

Held og lykke

Anmeld

3. september 2011

Giraffen

dorthemus skriver:

Vælg for guds skyld ikke en BB  Barnet er slet ikke nok understøttet i sådan en...i en bb sidder barnet og bærer sin vægt i bækkenet hvorimod i manducaen sidder de ned i den og er støttet helt ud i knæhaserne. Det er bedre for deres ryg og bløde knogler.

Jeg synes det er et godt tilbud...for en bæresele (efter min mening) er ikke så god for det lille spædbarn under fire måneder. Jeg havde også en vikle men blev aldrig gode venner med alt det stof...så jeg købte en lommeslynge som er nærmest idiotsikker Det er et rør som barnet sidder/ligger i og det skal ikke bindes. Til gengæld kan du og din mand ikke deles om den medmindre i er samme str.

En manduca er ret nem at binde fordi der er forskellige måder at binde vha klikspænder. Prøv at søge på Youtube..der fik jeg meget hjælp da jeg selv er meget visuel og ikke kan læse en brugsanvisning

Du er også velkommen til at skrive igen engang når det er aktuelt så skal jeg nok guide dig

Held og lykke

1000 tak for svaret
jeg er helt overbevist om at det ska være Manducaen nu

Men er ikke helt iskker på slynge endnu - er nu sikker på det kun blir mig der bruger den så så er en lommeslynge sikkert helt perfekt (det der med idiotsikker ka jeg godt li )

Købte du dine over nettet eller er der butikker man ka finde dem i? (bor i Århus) 

Anmeld

3. september 2011

dorthemus

Giraffen skriver:

1000 tak for svaret
jeg er helt overbevist om at det ska være Manducaen nu

Men er ikke helt iskker på slynge endnu - er nu sikker på det kun blir mig der bruger den så så er en lommeslynge sikkert helt perfekt (det der med idiotsikker ka jeg godt li )

Købte du dine over nettet eller er der butikker man ka finde dem i? (bor i Århus) 

Je købte min på mamaslife.dk....køber alt på nettet Jeg har også haft en baby Hawk slynge og den var jeg også glad for. Du kan de modeller af lommeslynger på www.filabel.dk

Anmeld

3. september 2011

Giraffen

dorthemus skriver:

Je købte min på mamaslife.dk....køber alt på nettet Jeg har også haft en baby Hawk slynge og den var jeg også glad for. Du kan de modeller af lommeslynger på www.filabel.dk

super det kigger jeg lige på

hvor er det bare dejligt at man kan få gavn af alle jeres skønne erfaringer herinde

Anmeld

20. september 2011

Katjaro

Kan kun give mine varmeste anbefalinger til mamaslife strækviklen. Og sige at det der vikle hejs er slet ikke så svært som det ser ud til

Der findes rigtig mange videoer på youtube (også på dansk) om hvordan man binder den rigtig. Ellers kan jeg anbefale dig at kigge forbi slyngebarn - der er folk altid mere end villige til at komme forbi og hjælpe med at binde rigtigt.

Vil forresten lige kommentere den med lommen foran med snor til at stramme. Det er vist koala viklen som har den snor. Jeg vil sige at jeg har aldrig savnet den feature på min strækvikle.

hilsen Katja - der elskede at bære Theis i strækviklen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.