Hvordan laver jeg æblemos??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har aldrig kogt frugterne, men bare blendet dem med en stavblender

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

MetteS81

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg har aldrig kogt frugterne, men bare blendet dem med en stavblender

Det har jeg også engang imellem gjort med blommer, fersken, banan osv....men tænkte at æblerne måske blev lidt mere lækre af at blive kogt...? Nu må vi se hvad Ella siger til det, ellers tænker jeg også på at putte nogle æblebåde i ovnen. Synes selv det smager vildt godt og så får hun da prøvet noget forskelligt

Anmeld

3. september 2011

SaNiNa

MetteS81 skriver:

Man kan også lige så godt være forberedt!  Og når det er gjort på forhånd så tyer man ikke lige så let til frugtmos på glas...som jeg ellers er flittig bruger af!  Men denne gang blir det den ægte vare!

Og ja, æbletærte! Uhmmm...skal lave en til mødregruppen til mandag!

Vi købte slet ikke frugtmos på glas til Nicklas kogte det selv det tager ikke ret lang tid og så viste vi hvade der var i.

Når jeg laver blomme marmelade i dag eller imorgen koger jeg også nogle af blommerne til mos det må virkelig som svisker.

Anmeld

3. september 2011

MetteS81

Sanne og Nicklas skriver:

Vi købte slet ikke frugtmos på glas til Nicklas kogte det selv det tager ikke ret lang tid og så viste vi hvade der var i.

Når jeg laver blomme marmelade i dag eller imorgen koger jeg også nogle af blommerne til mos det må virkelig som svisker.

Ja det er jo egentlig ret nemt, er vist bare for magelig engang imelem  

Anmeld

3. september 2011

SaNiNa

MetteS81 skriver:

Ja det er jo egentlig ret nemt, er vist bare for magelig engang imelem  

hihi, har aldrig set det som et problem lige at koge et par æbler har lige sat 10 kg over.

Da Nicklas i sin tid fik grød fik han det også altid lavet fra bunden af har aldrig købt en pulver pose og dem som vi fik med i babypakkerne er røget ud

Anmeld

3. september 2011

Numsebumse

Da min søn var lille, kogte jeg tit pære og æbler til mos, men ind imellem synes jeg det blev lidt for tyndt og så tilsatte jeg lidt kogte ris, det blev super godt og han elskede det.

Anmeld

3. september 2011

MetteS81

Numsebumse skriver:

Da min søn var lille, kogte jeg tit pære og æbler til mos, men ind imellem synes jeg det blev lidt for tyndt og så tilsatte jeg lidt kogte ris, det blev super godt og han elskede det.

Ja, synes faktisk også det blev lidt tyndt og Ella elsker ris, så det var et godt tip!! Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.