Hvad vi ville I gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. februar 2008

Mie A

Hey tøser.
Er sgu lidt i et dillemma. Har en tid til frisøren i morgen. En aftale jeg lavede inden at jeg blev gravid.... Det skulle være den helt store tur... Men hvad gør jeg? Mener da helt bestemt at det frarådes at farve hår når man er gravid.
Hvad ville I gøre?
Knus Mie - som virkelig gerne vil have noget lækkert hår (elllers må morgenhår billederne blive i 8 måneder:D )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2008

Mie A

okay - det var en fed overskrift jeg fyrede af der :D:D:D:D:D:D

Anmeld

29. februar 2008

Tikki

ha ha ha ha - jeg troede det var noget helt vildt og voldsomt :D:D:D

Nå, åhh jeg havde også mit hyr, da jeg var gravid eftersom jeg har farvet mit hår altid nærmest. Så jeg ringede til millioner af frisører og endte med i 7 måned at få det farvet (tonet). Det jeg fandt ud af var, at grunden til, at det er blevet frarådet at få farvet hår i graviditeten er, at det kan give allergi til den lille og man ved ikke hvad der ellers er af skadelige virkninger, men først og fremmest er det allergi. Har du først fået farvet dit hår, så er stofferne i dig alligevel og så kan du intet gøre - de er der også selvom du holder en pause med at farve. Der er ingen forskel på kemiske og plantefarver i forhold til allergi, sagde de, så det er nærmest ligegyldigt. Dog sagde min frisør, at hun ville vælge en toning (eller hvad det hedder), hvis hun skulle "farves" eftersom den skal sidde kortere tid og ikke går ind i håret, men lægger sig uden på - hvor den rigtige farve trænger ind i håret.

Min personlige mening er, at en enkelt gang eller to går sgu nok......i øvrigt synes jeg, der er så mange ting man ikke må, når man er gravid, at det er til at få fnidder af.

/Jeanette, der skal i biografen i morgen..juhuu

Anmeld

29. februar 2008

Sille(smil)

hmmmm.... Altså jeg er sådan lidt kemikalieforskrækket, så jeg tror at jeg ville droppe hårfarvningen, men ved, at det er noget folk er ret uenige om.
Jeg trænger heeeeeelt vildt til at få gjort noget ved mit hår (andet end bare at få klippet spidser) men jeg venter til jeg er færdig med at amme, men jeg er nok også en af de mere sarte hvad sådan noget angår:P
Nå, bare hvad jeg ville gøre....

Sillesmil

Anmeld

29. februar 2008

Ny mor

Puhaaa, jeg fik altså afbleget mit hår mens jeg var gravid...jeg sad under udsugningen...men ved godt det sikkert var forkert - men man kan jo ikke gå helt i dvale bare fordi man er gravid....
Argg, den er svær - jeg havde nok taget afsted...
Birgitte

Anmeld

29. februar 2008

Anja

Jeg fik ikke farvet hår, mens jeg var gravid/ammede. Jeg aner ikke, om risikoen er voldsom stor, men jeg havde ikke samvittighed til det, HVIS det nu skulle være skadeligt eller give allergi ....

Gør hvad du føler for .... :)

Anmeld

29. februar 2008

Rasmine

De første 3 mdr. groede garnet her bare, LÆS: Giga udvoksning.
Så kunne jeg ikke holde det ud mere.
Det er vist rigtigt at de fraråder det.

Findes der ikke nogle steder hvor de farver med farve, baseret på...øh, et eller andet øko?
Kalaha, kom lige på banen her.

Anmeld

29. februar 2008

Tynen

Det er meget forskelligt fra person til person - Så synes da du skal gøre hvad du har det allerbedst med og kan "stå inde for".

Det anbefales ikke at farve hår under graviditeten - Men du kan selvf. også bare få farvet et stykke fra hovedbunden (Synes jeg at have høt?!)

Jeg farvede mit hår 3 gange (Både udgroning og fik striber i) i graviditeten - Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at se så wasted ud!
Det lyder mega overfladisk, men jeg kunne bare ikke klare at ligne en hængt kat og trængte til at gøre noget godt for mig selv!

Men som sagt, gør hvad du selv føler for og ikke hvad andre synes! Så fortryder man ikke!

Trine .. Der ikke mener at Stella har taget så meget skade af det :)

Anmeld

29. februar 2008

linemus

Sille(smil) skriver:

hmmmm.... Altså jeg er sådan lidt kemikalieforskrækket, så jeg tror at jeg ville droppe hårfarvningen, men ved, at det er noget folk er ret uenige om.
Jeg trænger heeeeeelt vildt til at få gjort noget ved mit hår (andet end bare at få klippet spidser) men jeg venter til jeg er færdig med at amme, men jeg er nok også en af de mere sarte hvad sådan noget angår:P

Sillesmil

Vil bare sige, jeg er helt enig her. Jeg trænger også meget til at få noget farve i håret - det har jeg gjort i flere måneder nu (et år?), men jeg kan godt vente. Det er ikke til at vide, hvilken effekt kemikalierne har - det behøver jo ikke være noget synligt på barnet...

knus Line - med grå striber (ikke på nogen fed måde)

Anmeld

29. februar 2008

linemus

Sille(smil) skriver:

Sillesmil

Vil bare sige, jeg er helt enig her. Jeg trænger også meget til at få noget farve i håret - det har jeg gjort i flere måneder nu (et år?), men jeg kan godt vente. Det er ikke til at vide, hvilken effekt kemikalierne har - det behøver jo ikke være noget synligt på barnet...

knus Line - med grå striber (ikke på nogen fed måde)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.