Til jer der har prøvet svangerskabsforgiftning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

De sagde at mit var begyndende SSF..
For der var ikk noget i mine blodprøver..

Men mine symptomer var:
-for højt blodtryk lige pludselig
-ødemer i stor grad i fødderne og lidt op i benene
-proteiner i urinen
-let hjertebanken/trykken

Blev du sat igang? Og når du fik trykken for brystet, hvordan føltes det sådan? Oplever af og til sådan at jeg har det helt fint, og så får jeg sådan nærmest åndenød.. Hvor det er svært at få vejret og jeg føler mig sådan helt ør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Lou87

Anonym skriver:

Blev du sat igang? Og når du fik trykken for brystet, hvordan føltes det sådan? Oplever af og til sådan at jeg har det helt fint, og så får jeg sådan nærmest åndenød.. Hvor det er svært at få vejret og jeg føler mig sådan helt ør..

Ja jeg blev sat igang da jeg var 36+2, men det var også pga jeg havde smerter.. og de bare sku røre min mave og så gav de mig nærmest plukveer. Livmoderen blev ihvertfald berørt af det.

Det er svært og sige hvordan det var, jeg blev sådan meget varm.. som om varmen steg opad i kroppen fra brystet af. Og så sådan en lidt tryggen.

Man ka sagtens blive lidt stakåndet uden og lave noget decideret hårdt Og det med ørheden ka være blodtrykket måske, men måske også manglende væske.

Men har du snakket med JM om det ??

Anmeld

2. september 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Ja jeg blev sat igang da jeg var 36+2, men det var også pga jeg havde smerter.. og de bare sku røre min mave og så gav de mig nærmest plukveer. Livmoderen blev ihvertfald berørt af det.

Det er svært og sige hvordan det var, jeg blev sådan meget varm.. som om varmen steg opad i kroppen fra brystet af. Og så sådan en lidt tryggen.

Man ka sagtens blive lidt stakåndet uden og lave noget decideret hårdt Og det med ørheden ka være blodtrykket måske, men måske også manglende væske.

Men har du snakket med JM om det ??

Tak for svaret Jamen det er en længere forklaring, kan ikke sige så meget uden at afsløre min identitet.. Sender lige pb

Anmeld

2. september 2011

Lou87

Anonym skriver:

Tak for svaret Jamen det er en længere forklaring, kan ikke sige så meget uden at afsløre min identitet.. Sender lige pb

Okay

Anmeld

2. september 2011

Kløver

Anonym skriver:

Hvordan føltes det, da det begyndte? Altså begyndende SSF? Og kan man godt have begyndende SSF uden at have forhøjet blodtryk og ødemer, men man har andre tegn? fx proteiner i urinen og andre ting?

(og ja, er ved at blive undersøgt for de ting, men der er ikke udsigt til svar lige nu og her, så ville bare høre jeres erfaringer)

altså jeg havde det bare på fornemmelsen, men fik en del vand i kroppen og højt blodtryk. fik aldrig de klassiske tegn mange beskriver med hovedpine og flimren for øjnene osv, men havde det bare underligt, og som om tingene ik var som de skulle være

Ta en god snak med lægen, hvis du føler tingene ik er som de skal være, og lån/køb et blodtryksapparat, og hold øje selv, bliver det pludseligt højt og eller vand i kroppen så reager

håber alt er som det skal være og du ikke skal opleve en svangerskabsforgiftning

Anmeld

3. september 2011

LillanG

Anonym skriver:

Blev du så sat igang? Er lidt bekymret for om jeg har begyndende, men har ikke vand i kroppen eller forhøjet blodtryk.. Men flere af de andre ting

Ja, jeg blev sat igang.

fik taget en blodprøva straks, og blev dagen efter i samråd med lægen sendt til fødeafdelingen, til nærmere undersøgelse, pga nogle unormale værdier i blodprøven (kan ik rigtigt huske hvad, dog urinsyre bl.a. og noget med levertal). Der var jeg så til observering i et døgn, samlede døgnurin og fik taget nogle mere blodprøver, og hvilede. Værdierne stabiliserede noget sig i blodprøven, og blev så sendt hjem med bud om at hvile så meget mugligt. Dagen efter var der så kommet svar på døgnurinen, og da der var for meget protein i, blev jeg bedt om at komme tilbage til endnu en samling af døgnurin, samt flere plodprøver, og de var da endnu ikke blevet "gode nok", så der blev besluttet at bebs skulle ud, for ikke at riskere at SSF udviklede sig mere, til fare for mig og lille baby. Blev sat i gang med stikpille, og fødte normalt ca 2 døgn senere.

Jah, tegnene på begyndende SSF er meget lumske og forskellige.

Tror på at du er i gode hænder og at JM/lægen ved hvad de har med at gøre, og de skulle jo gerne vide hvad er best for dig og din lille.

Må jeg spørge hvor langt henne du er?

Anmeld

3. september 2011

Christina.78

Anonym skriver:

Når du fik trykken for brystet var det sådan nærmest åndenød? Altså hvor du kunne stå helt stille og så pludselig blive sådan helt forpustet nærmet og ør?

Jep...men også sådan at jeg snart ikke kunne trække vejret ind uden at det gjorde vildt nas...

Fik det som sagt også i anden graviditet men det kom først omkring uge 33-34 og lægerne har jo fulgt mig MEGET nøje grundet min forhistorie, så de valgte at indlægge mig i uge 35 til aflastning da mine symptomer blev værrere..holdte nøje øje med mig og blodtrykket samtidig med at jeg blev medicineret for det..omkring uge 38 valgte de at sige stop..nu ændrede det sig ikke til det bedre, så de valgte at sætte mig igang med stikpille..(fatal beslutning burde de vide)

en anden lang historie men den kan du altid få

Anmeld

3. september 2011

babyMark

Først. Krydser fingre for at du ikke har SSF! Det er virkelig en lumsk og ubehagelig sygdom. Så bliv hellere tjekket 10 gange for meget!Jeg har haft SSF forgiftning i svær grad, men det blev først opdaget efter fødslen og havde desværre fået lov at udvikle sig. Jeg havde kun lettere forhøjet blodtryk en enkelt gang. Havde flimren for øjnene, men tænkte ikke over det da det tit passede med at jeg rejste mig op. Var i høj aktivitet op til fødslen og man kan altså godt blive lidt hyper af forhøjet blodtryk. Ca. I uge 38 havde jeg problemer med at sove og havde skiftevis diarre og opkast. Så tog på fg men blev sendt hjem igen. Så jeg vil sige at du også skal mærke efter hvordan du har det, om noget føles forkert eller anderledes end det plejer. Vil til slut lige berolige dig med at det er meget meget sjældent at man ikke rigtig får nogen af de alm symptomer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.