Er det (for) meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. september 2011

Zelinasmor

Jeg er i dag 26+1 og har taget 9 kg på. Det skal siges at det er min første graviditet, så er ret usikker på hvad der er normalt at tage på. Jeg syntes egentlig at jeg klarede det fint indtil uge 22, hvor det så virkelig begyndte at gå stærkt. Jeg er bange for at ende med +30kg bagefter  Men er 9 kg for stor en vægtøgning i uge 26?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

L.J.L

xoxotasha skriver:

Jeg er i dag 26+1 og har taget 9 kg på. Det skal siges at det er min første graviditet, så er ret usikker på hvad der er normalt at tage på. Jeg syntes egentlig at jeg klarede det fint indtil uge 22, hvor det så virkelig begyndte at gå stærkt. Jeg er bange for at ende med +30kg bagefter  Men er 9 kg for stor en vægtøgning i uge 26?

Det er meget forskelligt fra person til person. Man siger hvis man er tynd og normalvægtig så tager man imellem 10-20 kilo på, og hvis man er overvægtig tager man 5-10 kilo på. sådan ca.

Jeg var undervægtig og tog 26 kilo på i min graviditet. 9 kilo lyder slet ikke af meget når du er så langt henne, og du ser ikke overvægtig ud på dit profil billede, så jeg ville bestemt ikke være bekymret

Anmeld

2. september 2011

Zelinasmor

L.J.L skriver:

Det er meget forskelligt fra person til person. Man siger hvis man er tynd og normalvægtig så tager man imellem 10-20 kilo på, og hvis man er overvægtig tager man 5-10 kilo på. sådan ca.

Jeg var undervægtig og tog 26 kilo på i min graviditet. 9 kilo lyder slet ikke af meget når du er så langt henne, og du ser ikke overvægtig ud på dit profil billede, så jeg ville bestemt ikke være bekymret

Okay, så burde det være fint med vægten nu. Min BMI var lige under 25 da jeg blev gravid, så jeg skal helst bare ikke overstige +20?  

Anmeld

2. september 2011

L.J.L

xoxotasha skriver:

Okay, så burde det være fint med vægten nu. Min BMI var lige under 25 da jeg blev gravid, så jeg skal helst bare ikke overstige +20?  

Jeg ville slet ikke bekymre mig for vægten når nu du er normalvægtig i forevejen. Du taber dem hurtigt igen efter fødslen. Jeg tabte de første 10 kilo dagen efter fødslen.

Anmeld

2. september 2011

Zelinasmor

L.J.L skriver:

Jeg ville slet ikke bekymre mig for vægten når nu du er normalvægtig i forevejen. Du taber dem hurtigt igen efter fødslen. Jeg tabte de første 10 kilo dagen efter fødslen.

Okay, jeg håber det går ligeså nemt for mig  Ellers må jeg ud på nogle laaaange gåture med barnevognen

Anmeld

2. september 2011

Københavnermor

Jeg tror "desværre" det er helt normalt. 

Jeg har det selv ikke så godt med den hurtige vægtstigning, men sådan er det jo bare når man er gravid. Jeg var ved lægen i dag og vejer +7,5 kg fra startvægten og han sagde det så heeelt fin ud, og jeg skulle bare tage det roligt omkring det. 

Jeg er 25+1 i dag. 

Der vil altid være nogle som enten tager næsten ingenting på eller tager helt vildt meget på. Vi 2 er så bare nogle af dem der følger kurven, og det er jo fint!

/ MedRogn

Anmeld

2. september 2011

Zelinasmor

MedRogn skriver:

Jeg tror "desværre" det er helt normalt. 

Jeg har det selv ikke så godt med den hurtige vægtstigning, men sådan er det jo bare når man er gravid. Jeg var ved lægen i dag og vejer +7,5 kg fra startvægten og han sagde det så heeelt fin ud, og jeg skulle bare tage det roligt omkring det. 

Jeg er 25+1 i dag. 

Der vil altid være nogle som enten tager næsten ingenting på eller tager helt vildt meget på. Vi 2 er så bare nogle af dem der følger kurven, og det er jo fint!

/ MedRogn

Ja egentlig følger vi jo kurven , men synes det er virkelig svært at forholde sig til at man bliver stor og tager på

Anmeld

2. september 2011

Københavnermor

Også mig.. Og jeg har indset at jeg kommer bare ikke til at syntes det er ok på noget tidspunkt.. 

Anmeld

2. september 2011

Ansemusen

xoxotasha skriver:

Se evt. afstemningen om hvor meget man tog på! Der ligger de fleste vist omkring de 18-20 kilo.

Jeg tog 22 kilo på og tabte dem på 11 uger udelukkende pga. amning.

Man kan ikke rigtigt regne så meget med vægtøgningen, da det er forskelligt hvor meget væske man tager på.

Men din vægtøgning lyder bestemt ikke af meget!!

Anmeld

2. september 2011

Caroline86

hvis du spiser varieret, sundt og regelmæssigt som de anbefaler så skal du ikke være bekymret! Så er det bare din krop der tager på i det tempo!

Jeg selv tog kun 14 kg på i alt på trods af at være lettere undervægtigt inden graviditeten...

Så læge du og bebs trives skal du ikke spekulere for meget over vægtøgningen du skal nok tabe dem igen hvis du arbejder lidt for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.