Vandafgang hvor længe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.296 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. januar 2009

Maria9990

Hej

Jeg har en rigtig god veninde, hendes vand gik i nat kl. 00.20, men hun har ikke rigtigt nogle veer, hvis der ikke sker noget iaften/nat, bliver hun sat igang kl. 08 imorgen.

Så ville egentligt høre om, dem hvis fødsler startede med vandafgang hvor længe gik der før i fik veer, dem som fik den af sig selv, uden at blive sat igang??
Godtnok startede min egen fødsel med vand afgang, men fik ingen veer, så jeg blev sat igang dagen efter.

Bare for at høre om der er håb for hun selv går igang, eller skal have det dumme vedrop imorgen tidlig. Hun håber selv det går igang, men tvivler. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2009

pusling30

Hejsa. med den første havde jeg vandafgang kl 8:00 om morgenen, men ikke nogle veer, kun plukkeveer, jeg blev sendt hjem med besked om at hvis jeg ikke fik veer i løbet af 24 timer skulle jeg komme igen og blive sat i gang, men kl 16 havde jeg veer, ikke så stærke, men nok til at fødegangen gerne lige ville tjekke mig, og jeg var da også åbenet 5 cm, kl 20:10 fødte jeg så min søn..

2 gang havde jeg bare veer og vandet blev taget 5 min før den 1 presseve.

3 gang var det samme som nr 2.

Anja mor til 3

Anmeld

15. januar 2009

Mikkelmusen

Jeg fik veer ca 24 timer efter vandafgang, men fødte første efter 1½ døgn med veer. Og det er jo så 2½ døgn siden vandafgang.

Selvom mine veer kom af sig selv, så fik jeg alligevel ve-drop fordi jeg havde "dårlige" veer. Men det hjalp ikke en disse på mig. Jeg er vist noget af et special tilfælde. Jeg kunne sgu heller ikke på epidural fordi lægen simpelthen ikke kunne få det der slange ind. Så masser af ubrugelige veer og ingen smertestillende, og hamrende træt... Det var ikke så rart. Men heldigvis hører det til sjældenhederne Så jeg håber på noget bedre næste gang

Anmeld

16. januar 2009

tascia

Maria9990 skriver:

Hej

Jeg har en rigtig god veninde, hendes vand gik i nat kl. 00.20, men hun har ikke rigtigt nogle veer, hvis der ikke sker noget iaften/nat, bliver hun sat igang kl. 08 imorgen.

Så ville egentligt høre om, dem hvis fødsler startede med vandafgang hvor længe gik der før i fik veer, dem som fik den af sig selv, uden at blive sat igang??
Godtnok startede min egen fødsel med vand afgang, men fik ingen veer, så jeg blev sat igang dagen efter.

Bare for at høre om der er håb for hun selv går igang, eller skal have det dumme vedrop imorgen tidlig. Hun håber selv det går igang, men tvivler. :/

første gang gik vandet kl. 6, (som hvis nogen havde kylet en spand vand på guulvet) og havde lidt niv i maven kl. 15, men ikke mere end at jeg var i stand til at bage en kage . kom på hospitalet kl. 16 og der gik vandet igen da hun pillede (må være den 2 hinde der sprang) og derfter kom der gang i sagerne. kl. 21.30 var hun født.

2 gang begyndte det at sive kl. 21. gik i seng og kl. 23 begyndte veerne at komme. kl. 3 var han født!

Så lidt hjælp første gang og helt af sig selv anden gang

//Natascia

Anmeld

16. januar 2009

W&M <3

Mit vand gik kl.01.00 hvor der bare kom et helt vandfald. Veerne gik så igang kl.02.00 så ca en time efter.
Fødte næste dag kl.15.02

Anmeld

16. januar 2009

DK

Mit vand gik kl. 9 om morgen. Det plaskede ikke, men sivede... Ingen veer, så blev sendt hjem fra sygehuset. De gik dog igang allerede kl. 11, og kl 16.15 var hun født!

Anmeld

16. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har da erfaringer med, at fødslen er startet med vandafgang:

1. fødsel: vandet gik i en skylle kl. 01, fik veer kl 03 og min datter blev født kl 06
2.fødsel: fik veer kl.8.30, vandet gik ca. kl 10.30, fødte 11.10
3. fødsel: vandet gik i en skylle kl. 13, fik veer cirka kl. 13.50 og fødte kl. 14.40

Dejlige fødsler

Anmeld

16. januar 2009

lonemus

Maria9990 skriver:

Hej

MIn første fødsel gik i gang ved vandafgang, 3 dage før termin.

Det var en lørdag morgen, kl 8:30. Jeg skulle rejse mig fra sengen, hvor jeg hørte et smæld fra mit bækken, også kom vandet ellers løbende - som om jeg stod og tissede!!
Ca. 30 minutter efter kunne jeg mærke det begyndte at ulme i lænden, så vi tog på fødegangen. Kl. 10-11 begyndte veeerne at tiltage og jeg var nu i fødsel.
Kl. 13:56 fødte jeg min dejlige datter

Håber din veninde selv får gang i veerne

Lone

Anmeld

16. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

mit vand gik da jeg fik en ve, så jeg havde veer fra start af og havde allerede åbnet mig 5cm efter en halv time.... men han lå forkert, så endte med akut kejsersnit... men får hun først veer kan det gå stærkt...

Anmeld

16. januar 2009

Maria9990

Hun fødte selv, en lille prinsesse imorges kl. 05.50
Hun fik først rigtige veer kl. 1 i nat, så det var først et døgn efter vandafgang, men hun slap for at blive sat igang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.