Fortælle eller ikke fortælle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Anonym trådstarter

Hej. står i et kæmpe dilemma. har idag været ved lægen ang. graviditeten og fik lavet vandrejournal, taget blodprøverne og en klamydiatest. da klamydiatesten er taget, siger lægen "det ser iøvrigt pænt ud dernede"..

min kæreste og jeg vil gerne fortælle vores familier den gode nyhed om graviditeten.. men.. jeg vil helst vente til efter nakkefold (er 7+4, så dvs om en måned ca.) og han vil gerne fortælle det nu. mine forældre har hørt nyheden af praktiske årsager og de synes også vi bare skal sige det nu? men jeg kan bar ikke finde ud af , om ikke det er farligt? hvad hvis man mister? men når det ser "pænt ud" dernede? mon det så er ok?
synes det er svært! hva gjorde i/ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

kirsti

vi fortalte det med det samme, vi kunne slet ikke vente men jeg synes du skal føle efter hvordan du har det med det! I kunne jo evt nøjes med at fortælle det til familien eller bare jeres forældre (:

Anmeld

1. september 2011

Filippa & Liva

Vi fortalte kun de allernærmeste da vi fandt ud af det, resten ventede vi med til efter nakkefolds scanningen ...

Og tillykke med den lille spire !

Anmeld

1. september 2011

B&J

jeg fortalte det med det sammen min mor har selv 3 børn så hun viste jo godt at der altid er en chance for at miste selv om den kan være lille...

men måtte jo nød til at fortælle hende at jeg kunne give hende det største ønske nu

Anmeld

1. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Hej. står i et kæmpe dilemma. har idag været ved lægen ang. graviditeten og fik lavet vandrejournal, taget blodprøverne og en klamydiatest. da klamydiatesten er taget, siger lægen "det ser iøvrigt pænt ud dernede"..

min kæreste og jeg vil gerne fortælle vores familier den gode nyhed om graviditeten.. men.. jeg vil helst vente til efter nakkefold (er 7+4, så dvs om en måned ca.) og han vil gerne fortælle det nu. mine forældre har hørt nyheden af praktiske årsager og de synes også vi bare skal sige det nu? men jeg kan bar ikke finde ud af , om ikke det er farligt? hvad hvis man mister? men når det ser "pænt ud" dernede? mon det så er ok?

Hmm, den er svær... Skal, skal ikke fortælle.

Vi stod i det samme dilemma, da jeg blev gravid. For ca. 1½ år siden kunne min kæreste ikke holde mund om nyheden og inden for en uge vidste hele mit arbejde det, hele vores familier osv. inden vi havde været til nakkefoldsscanningen  Det viser sig så til scanningen, at jeg havde mistet ved en MA. 

Da jeg gik hen og blev gravid igen i februar sidste år, blev der ikke sagt noget før vi havde været til nakkefoldsscanningen 

Det kan både være godt og ondt at fortælle det inden, men hvis man mister, kan man også snakke om det bagefter, for så ved de hvad der er sket 

Anmeld

1. september 2011

SjeBets

da jeg fik mine var der ikke noget som hed nakkefoldscanninger, eller det var ikke alm. brugt- 

Så jeg delte nyheden faktisk så snart jeg næsten selv vidste det. 

Anmeld

1. september 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Jeg var 7+ da vi opdagede jeg var gravid. Og vi havde fortalt vores familie og venner det ihvertfald i løbet af 14 dagen.

Vi gjorde det fordi vi virkelig havde brug for at dele det med vores pårørende. Vi snakkede om at HVIS det forfærdelige skete, så var det faktisk rart at de vidste det, og støttede os.

Oveni det havde jeg det rigtig skidt og lå faktisk bare i sengen med kvalme. Så vi fortalte det også, så folk vidste hvorfor jeg var så syg.

Anmeld

1. september 2011

Muffinmus

lægen kan ikke se en fis dernede med mindre du HAR aborteret:-)

Min læge undersøgte første gang og der var den død derinde, så nej, alting så ikke fint ud inden i selv om hun synes alt var ok.

Men det betyder ikke du ikke kan fortælle dine venner det hvis det er:-)

Jeg har lært at folk skal have det af vide EFTER min tidlige scanning, for har man set hjerteblink er chancerne for abort jo meget mindre, kan ske, men mindre.

Men det er jo op til jer om i vil dele det med dem også hvis det går galt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.