Gravid som arbejdsløs igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.229 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg har en dejlig datter på snart 9 måneder, og jeg ønsker mig brændende nr. 2! Før jeg fik min datter, var jeg elev i en bilka, hvor jeg blev færdig uddannet 4 mdr. før jeg fødte. I de sidste 4 mdr. gik jeg på dagpenge og søgte arbejde (ingen ville have en med mave på) Når nu jeg er færdig med min barsel har jeg jo så ikk noget arbejde! Så mit spørgsmål er derfor: Hvis jeg nu bliver gravid nu, skal på dagpenge igen og søge arbejde, hvis jeg ikk når at få et arbejde inden jeg skal på barsel igen, kan jeg så få barselsdagpenge fra kommunen, eller hvordan fungere det ? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig. Hilsen den forvirrede,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Gaia

Jeg tænker du enten får det eller kontanthjælp, hvis du ikke er gift. Men ved dte faktisk ikke.

Anmeld

1. september 2011

GitteC78

Jeg er sikker på at du får barselpenge... Jeg har en søn på snart 1 år og min barsel sluttede start aug i år. Jeg går lige nu ledig, men starter et vikariat på mandag i 3 mdr. og derefter er jeg ledig igen til jeg går på barsel i feb. Og jeg vil da få barselpenge...

Anmeld

1. september 2011

Anonym trådstarter

GitteC78 skriver:

Jeg er sikker på at du får barselpenge... Jeg har en søn på snart 1 år og min barsel sluttede start aug i år. Jeg går lige nu ledig, men starter et vikariat på mandag i 3 mdr. og derefter er jeg ledig igen til jeg går på barsel i feb. Og jeg vil da få barselpenge...

okay, det er bar fordi jeg har hørt at man skal ha været på arbejdsmarkedet i min 6 mdr. for at kunne få barselsdagpenge, så jeg blev helt i tvivl.

Anmeld

1. september 2011

GitteC78

Anonym skriver:

okay, det er bar fordi jeg har hørt at man skal ha været på arbejdsmarkedet i min 6 mdr. for at kunne få barselsdagpenge, så jeg blev helt i tvivl.

Okay. Det tror jeg nu ikke. For da jeg ventede min søn, havde jeg gået ledig i næsten 1½ år og havde kun arbejdet som tilkalde vikar en gang i mellem og fik barsel dagpenge da jeg gik på barsel.

Anmeld

2. september 2011

Anonym trådstarter

GitteC78 skriver:

Okay. Det tror jeg nu ikke. For da jeg ventede min søn, havde jeg gået ledig i næsten 1½ år og havde kun arbejdet som tilkalde vikar en gang i mellem og fik barsel dagpenge da jeg gik på barsel.

Okay.. Ja så må jeg næsten også kunne få barselsdagpenge, hvis ikk jeg får et job. Tusind tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.