Hjælp mig! (glidestykke)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.786 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. september 2011

MaybeBaby

Har haft en så dejlig graviditet, men pga hypermobilitet har jeg tidligt mærket til lænden og dette område generelt, men det er faktisk gået okay med et forstående arbejde. MEN nu er jeg 37+4 og kan på mange måder mærke, at en fødsel er nær (og lad os da lige juble over det et øjeblik... ) men for fa***n da mit bækken er faldet fuldstændig fra hinanden og at skulle sove er et mareridt! Det tager snildt 6-8 minutter hver gang, jeg skal vende mig og jeg ligger med tårer i øjnene. Har så hørt om det der glidestykke, der skulle lette hele vendingsprocessen, men kan man leje det nogle steder fra. Eller hvor kan man i så fald købe det? Håber der er nogle, der ved noget! /Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

NinaE

Jeg har heldigvis kun lidt ondt, når jeg vender mig, så har ikke haft brug for det - men jeg har hørt at man kan komme nemt om det ved at købe (eller låne!) et lagen eller dynebetræk i silke (måske lidt dyrt?) eller satin.

Anmeld

1. september 2011

Noahmor

MaybeBaby skriver:

Har haft en så dejlig graviditet, men pga hypermobilitet har jeg tidligt mærket til lænden og dette område generelt, men det er faktisk gået okay med et forstående arbejde. MEN nu er jeg 37+4 og kan på mange måder mærke, at en fødsel er nær (og lad os da lige juble over det et øjeblik... ) men for fa***n da mit bækken er faldet fuldstændig fra hinanden og at skulle sove er et mareridt! Det tager snildt 6-8 minutter hver gang, jeg skal vende mig og jeg ligger med tårer i øjnene. Har så hørt om det der glidestykke, der skulle lette hele vendingsprocessen, men kan man leje det nogle steder fra. Eller hvor kan man i så fald købe det? Håber der er nogle, der ved noget! /Mette

Hvis du kan finde et stykke meget glat plastik (ca. 1 m * 1 m) kan du ligge dette mellem to lagener.

Det er den billigste løsning. 

Anmeld

1. september 2011

Noahmor

Det øverste lagen skal du så hæfte på plastikket og ikke ligge det fast. 

Anmeld

1. september 2011

Moar'en

Noahmor skriver:

Hvis du kan finde et stykke meget glat plastik (ca. 1 m * 1 m) kan du ligge dette mellem to lagener.

Det var os det jeg skulle til at skrive, for da jeg tog sosu udd. lærte vi at hvis vi ikek havde et glidestykke skulle vi bare bruge en gangske almindelig plastikpose. Og du har jo ikke mere end max 6 uger tilbage

Anmeld

1. september 2011

Holbæktrunten

MaybeBaby skriver:

pointen med et glidestykke er at der ligger to stk glat materiale oven på hinanden som mindsker friktionen når du skal vende dig. du kan prøve med et kraftigt glat tørklæde, satin stof eller plasticposer... ved faktisk ikke helt hvor man kan få det prof glidestykke, men prøv evt at ringe og spørge din jm...

Anmeld

1. september 2011

MaybeBaby

Noahmor skriver:

Åh det var en god ide! Måske en sort sæk med lagen over det vil jeg bestemt prøve i aften. Det kan i hvert fald kun blive bedre... Om det så er for 2 dage eller 4 uger! Håber mest af alt, at det er overstået om en uges tid

Anmeld

1. september 2011

MaybeBaby

Mange tak for alle de gode ideer! det skal SÅ meget prøves i nat, så kryds fingre for en bare nogenlunde rolig nat

Anmeld

1. september 2011

Mor Christa

Åh stakkels dig!!! Jeg døjede selv med bækkenløsning og det gør fanme nuller naller!!! MEnjeg tænkte på; har du det der "bælte" til at sætte på dit bækken/lænd ?? Det kan man typisk leje hos sin fys. hvis du går til fys .. Det hjalp mig virkelig !!

Anmeld

1. september 2011

Fru Nielsen

Jeg købte et fordi de ikke er til at få fat på nogen steder.... I min første graviditet kunne man låne dem på hjælpemiddel centralen, men det kan man ikke længere og jeg kunne simpelthen ikke undvære et så måtte ofre 1200 kr ca og købe mit eget....

Har det til salg til 500 kr, hvis det var noget?

VED godt det er mange penge, men jeg kan love dig det er det hele værd.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.