Eva - kalorier!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.606 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. januar 2009

lonemus

Hej Eva!

Ved du egentlig hvor mange kalorier du indtager dagligt for at holde vægten??

Er det ikke omkring 2500 kcal man skal have for at holde vægten?!?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2009

DK

Hej Hej

Jeg har prøvet sådan en kalorieberegner på nettet, hvor man indtaster højde, ønskevægt og aktivitetsniveau, og så udregner den hvor mange kalorier man må spise hver dag for at VEDLIGEHOLDE ønskevægten. De siger at en reel slankekur skal være på 1500 kalorier om dagen.

Prøv selv: http://www.lidtfedt.dk/hvormangekcal.php Nu ved jeg ikke om det er læger, eller den slags der har lavet siden, men det virker fint for mig!!

Jeg er glad for at tænke i kalorier. Det gør at jeg kan spise en salat til frokost, og så nyde chokolade senere, fordi jeg holder kalorietallet. Det gør det meget nemmere at både holde stien og være en synder!!!! Før jeg gik i gang med det, så var det sværere at være på kur. Især fordi at 1500 kalorier faktisk er meget mere mad (ikke chokolade, he he) end jeg troede. Og det er sgu umuligt at holde en kur hvis man går og sulter sig!!!

Knus

Pøj pøj med det!

Anmeld

15. januar 2009

lonemus

DK skriver:

Hej Hej

Jeg har prøvet sådan en kalorieberegner på nettet, hvor man indtaster højde, ønskevægt og aktivitetsniveau, og så udregner den hvor mange kalorier man må spise hver dag for at VEDLIGEHOLDE ønskevægten. De siger at en reel slankekur skal være på 1500 kalorier om dagen.

Prøv selv: http://www.lidtfedt.dk/hvormangekcal.php Nu ved jeg ikke om det er læger, eller den slags der har lavet siden, men det virker fint for mig!!

Jeg er glad for at tænke i kalorier. Det gør at jeg kan spise en salat til frokost, og så nyde chokolade senere, fordi jeg holder kalorietallet. Det gør det meget nemmere at både holde stien og være en synder!!!! Før jeg gik i gang med det, så var det sværere at være på kur. Især fordi at 1500 kalorier faktisk er meget mere mad (ikke chokolade, he he) end jeg troede. Og det er sgu umuligt at holde en kur hvis man går og sulter sig!!!

Knus

Pøj pøj med det!

Hejsa!

Tak for dit indlæg, jeg har kigget lidt på det, det vil jeg absolut kigge lidt nærmere på.
Tak for tippet

Og velkommen til siden her - ja, vi har det rigtig hyggeligt herinde

Knus fra
Lone

Anmeld

15. januar 2009

Miss BananaHammock

Hej Lone

Hvormeget du må indtage i løbet af en dag afhænger som DK siger, af vægt, alder, køn, og aktivitets niveau. Man skal dog passe på ikke bare at følge et bestemt tal for slankekurer, for det skifter fra person til person hvor meget man kan "tåle" at være i kalorie underskud. Hvis man dyrker meget motion eller har et aktivt arbejde, kan slankekurenes niveau være lavt. Især hvis man vil bibeholde vægttabet og bruge kalorie beregningen til en kostomlægning (livsstilomlægning) Men det er også hovedsagligt det der står ind på det link DK har lagt ind! Hvis du har brug for hjælp til at beregne dit daglige energi niveau, eller har spørgsmål til hvad du skal indtage af vitaminer, mineraler mm., så spørg' endelig.

Anmeld

18. januar 2009

Honningblomst

Hej...
Nej jeg aner ikke hvor meget jeg spiser og har aldrig talt kalorier og kommer aldrig til det...jeg spiser sundt og til jeg er mæt og den måde lever jeg godt på-smiler-
Knus Eva...60 kg og for første gang i bikini i går....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.