studerende og psykisk sygemeldt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.453 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. august 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg står i den meget meget kedelig situation at psyken simpelthen er totalt knækket her midt i min graviditet så nu står jeg og skal til lægen en af de kommende dage hvilket nok føre til en sygemelding.

Men jeg har behov for lidt råd fra jer:

Hvis jeg bliver sygemeldt mister jeg så min su?

Hvis jeg bliver sygemeldt mister jeg så retten til mine fødselsklip? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej.

Jeg står i den meget meget kedelig situation at psyken simpelthen er totalt knækket her midt i min graviditet så nu står jeg og skal til lægen en af de kommende dage hvilket nok føre til en sygemelding.

Men jeg har behov for lidt råd fra jer:

Hvis jeg bliver sygemeldt mister jeg så min su?

Hvis jeg bliver sygemeldt mister jeg så retten til mine fødselsklip? 

smider den lige op igen :/ 

Anmeld

31. august 2011

aarhusmor

Hvis det er en videregående uddannelse du er ved at tage, kan du få din SU forlænget i op til 12 måneder, pga. sygdom, orlov, graviditet mv.

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i din graviditet, men for barnets skyld bør du holde mindst 6 mdrs. barsel, så med andre ord, hvis der er mere end 6 mdr til at du føder er det lidt et problem. Men hvis det er mindre end 6 mdr. til du føder, så er det måske en god ide, blot at sygemelde dig officielt.

God bedring, jeg røg selv ind i en moderat depression med stress på et tidspunkt og det tog 8 måneder før jeg kunne grine og arbejde igen - men det er mange år siden og helt kommet mig er jeg aldrig

Anmeld

31. august 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Hvis det er en videregående uddannelse du er ved at tage, kan du få din SU forlænget i op til 12 måneder, pga. sygdom, orlov, graviditet mv.

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i din graviditet, men for barnets skyld bør du holde mindst 6 mdrs. barsel, så med andre ord, hvis der er mere end 6 mdr til at du føder er det lidt et problem. Men hvis det er mindre end 6 mdr. til du føder, så er det måske en god ide, blot at sygemelde dig officielt.

God bedring, jeg røg selv ind i en moderat depression med stress på et tidspunkt og det tog 8 måneder før jeg kunne grine og arbejde igen - men det er mange år siden og helt kommet mig er jeg aldrig

jeg er uge 22 så jeg har under 6 mdr til barsel starter, og planlagt barsel i 1 år...

Jeg var bare i tvivl omkring hvis jeg blev sygemeldt hvordan det ville påvirke min su..

så hvis jeg sygemelder mig nu så modtager jeg su tiltrods for sygemelding indtil min barsel træder i kræft også vil det gå fra sygemelding barsel ?

Jeg er røget ind i det pga barnets far, så der er rigtig mange ting i det og ved slet ikke hvordan jeg skal finde fodfæste igen, føler mig som en dårlig mor og at det hele bare er ramlet..  

Anmeld

31. august 2011

aarhusmor

hvis du sygemelder dig nu, bruger du af de 12 måneders ekstra SU (husk at ansøg om det), så dermed har du kun "ekstra SU" i barslen, til 12 måneder minus 22 uger. Altså du kan holde barsel i ca. 6,5 måneder.

Når din barsel er slut, og barnet er 6,5 måned, skal du påbegynde studiet igen for at få SU. Alternativt er det kontanthjælp, med mindre du har studeret i længere end 18 måneder og er medlem af en akasse. Så kan du få dagpenge. Jeg er dog i tvivl om du kan hvis ikke uddannelsen er færdig.

Anmeld

31. august 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

hvis du sygemelder dig nu, bruger du af de 12 måneders ekstra SU (husk at ansøg om det), så dermed har du kun "ekstra SU" i barslen, til 12 måneder minus 22 uger. Altså du kan holde barsel i ca. 6,5 måneder.

Når din barsel er slut, og barnet er 6,5 måned, skal du påbegynde studiet igen for at få SU. Alternativt er det kontanthjælp, med mindre du har studeret i længere end 18 måneder og er medlem af en akasse. Så kan du få dagpenge. Jeg er dog i tvivl om du kan hvis ikke uddannelsen er færdig.

puuuha kæmpe rod men tak fordi at du svare

man får jo de der 12 fødselsklip modtager man også dem hvis man er sygemeldt??? :/

altså jeg har studeret sidden sommeren 2009?? 

Anmeld

31. august 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

puuuha kæmpe rod men tak fordi at du svare

man får jo de der 12 fødselsklip modtager man også dem hvis man er sygemeldt??? :/

altså jeg har studeret sidden sommeren 2009?? 

de 12 klip kan du bruge til fravær, det være sig barsel, sygdom og orlov

Om det er 2009 er kun vigtigt hvis du er medlem af en akasse og det skal du så ringe til akassen om i morgen

Anmeld

31. august 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

de 12 klip kan du bruge til fravær, det være sig barsel, sygdom og orlov

Om det er 2009 er kun vigtigt hvis du er medlem af en akasse og det skal du så ringe til akassen om i morgen

men det er jo fødselsklip?? :/ dem troede jeg ikke kunne gå til sygemelding??  

Anmeld

31. august 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

men det er jo fødselsklip?? :/ dem troede jeg ikke kunne gå til sygemelding??  

Det er muligt de går fra hver sin pulje. Det må du undersøge inden du sygemelder dig (fra studiet)

Anmeld

31. august 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Det er muligt de går fra hver sin pulje. Det må du undersøge inden du sygemelder dig (fra studiet)

tak det vil jeg gøre ..

tusind tak for at du tog dig tid til svar.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.